Friday, October 3, 2008

Venemaa superfinaal 2008

Seda turniiri ootavad kõik malesõbrad ja -fännid!
Tegemist on kõige tugevama maleriigi (FIDE reitingute järgi on Venemaal tiitliga mängijaid 1808, neist 185 gm'i, 412 im'i ja keskmine reiting seejuures 2719!) esiturniiriga!

Turniiri ametlik koduleht asub siin. Sealt saab vaadata ka tabelit.
Partiisi saab online's jälgida siin (algavad kell 15.oo Moskva aja järgi ehk kell 14.00 meie).
Mängupäevad on 3-8, 8-11,13-15 ning auhinnafond 5 miljonit rutsi! (Ma ei oska öelda mitu korda rohkem see on, kui Eestis, sest Eestis on 0 krooni ja nulli korrutamine ükskõik mis arvuga, annab ikka nulli...)

Osalevad siis järgmised vennad (12) :
Александр Морозевич (2787), Дмитрий Яковенко (2737), Петр Свидлер (2727), Евгений Алексеев (2715), Артем Тимофеев (2670), Эрнесто Инаркиев (2669), Александр Рязанцев (2656), Александр Ластин (2651), Евгений Томашевский (2646), Константин Сакаев (2640), Никита Витюгов (2638), Константин Маслак (2544).

Harjutame vene keelt.
Mis ma võin öelda nende kohta?
Morozevich on kindlasti suurim favoriit. Jakovenkolt ma nii paljus see turniir ei loodaks, pigem ma panustan Alekseevi ja Svidleri peale. Mitu nime on minu jaoks tundmatud - Lastin, Rjazantsev, Maslak. Ma olen kindel, et (positiivselt) üllatab ka Vitiguov!

1.vooru tulemused :

Sakaev - Morozevich 0-1 Tundus, et must ei saanud avangust midagi ja ei saanud ka. Hiljem aga Svidler eksis, Moro sai parema lõppmängu, mille ka realiseeris.
Vitiugov - Alekseev 1/2 Vitiguov kahis avangus etturi, mida üldiselt ei võeta... Alekseev pidi tegema mitu lipukäiku ja pakkus käigukordamisega viiki, mille Vitiugov külma rahuga tagasi lükkas ning Alekseev kahis kvaliteedi. Siis tuli väike miscalculation ning Vitiguov andis kvaliteedi tagasi ja mäng läks viiki.
Svidler - Inarkeev 1-0 Inarkeev pani lihtsalt pange ja Svidler mängis ta täiesti üle. Avangu ettevalmistus ilmselt?!
Timofeev - Jakovenko 1/2 Jakovenko mängis hetkel kuuma liini Hispaanias ja võrdustas ära ning sai viigi kätte.
Lastin - Tomashekvsy 1-0 Kuidas Tomashevsky pange pani, sellest ma ei saa siiamaani aru... Täiesti okei seis oli, aga pani pange. Lastin on ka paremal pildil.
Maslak - Riazantsev 0-1 Valge tegutses kuidagi väga passiivselt ja must alustas jõulist pealetungi kuningatiival. Must vahetas ka lipud välja, läks lõppmängu ja tuli välja, et valgel on tõsised probleemid oma etturite kaitsmisega. Nagu näha, lahendust valge ei leidnud....

No comments: