Tuesday, December 30, 2008

Vastused küsimustele (niki)

Nonii, reis on edukalt lõpetatud ning võib rahus küsimustele vastata.

4. Niki, kaua sina malet oled mänginud

Ma kunagi teadsin käike, kuid malega hakkasin tegelma 2001 aasta 20 detsembri paiku maleklubis Šahh ja Garde.

6. Niki, mis klubisse sina kuulud, kas ka Vabaetturisse?

Mina kuulun hetkel Kaido Külaotsa Maleklubisse.

7. Niki, mis su reiting 9-aastaselt oli?

Hmm. Kuna ma hakkasin mängima 12 aastaselt, siis usun, et mu reiting oli siis umbes 0. Aga kui rääkida noorusaja reitingutest, siis peaks mainima, et esimene reiting mis ma sain oli kas 1982 või 1992 vms, poole aasta pärast langes see 1918le, siis tuli 2065 ning siis tõusis aastaga kuskil 2100-2200 kanti ja seal vahemikus olen ma tänapäevani.

Ei tea kas Laugu puudumine on tema ja Olde vahelise vaenu tulemus?

suhtkoht


Krt, äkki on masendav hoopis midagi muud ?

päris paljud asjad on masendavad...

Oh issand, nüüd keegi esitas täitsa arukaid küsimusi.
1.Sünniaeg ja -koht, haridustee ning millised on edasised soovid ja eesmärgid selles vallas?

sündisin juulikuu viimasel päeval aastal 89 tallinnas. Kõigepealt käisin Lasnamäe-Lastead Algkoolis, 5ndasse klassi läksin Laagna Gümnaasiumisse. 9nda klassi esimesel septembril läksin ma Tallinna Reaalkooli, rääkisin direktoriga, näitasin oma malediplomeid ja koolitunnistust ja sain sinna sisse. Lõpetasin selle kooli tänavu ning hetkel olen TLÜ's tudeng. Õpin vene keelt võõrkeelena. Soov on ennast arendada edasi vene keeles/kultuuris, tõenäoliselt hakkan tulevikus tegelema nii õpetamis- kui ka tõlketööga. Samuti on 100% plaan õppida ajalugu. Plaan on mingi aeg õppida ka välismaal.

2.Millal ja miks alustasid malega, kes on olnud treenerid, palju oled aastate jooksul malega tegelenud, millised on paremad saavutused ning millised on edasised soovid ja eesmärgid selles vallas?
Alustasin maelga 2001 aasta detsembris. Lugu oli nii, et vanaema nägi lehes kuulutust ja arvas, et mina olen tark, terane ja nutikas poiss (mida ma ka olin/olen). Esimene treener oli mul Grigor Airapetjan, keda ma treenerine väga austan ja hindan. Usun, et tema entusiasmi ei ole mitte kellegil teisel. Vahelduva eduga on mind õpetanud ka järgnevad nimed - Hillar Kärner, Sergei Neff (jah, olid ajad...), Monika Tsõganova ning lühemat aega (laagrites, võistlustel) Ülar Lauk, Kalle Kiik, Sergei Ivanov. Hetkel on treener Kaido Külaots. Palju ma olen tegelenud? Esimesed 2-3 aastat käisin ma 6-7 nädalas maletrennis, mitu tundi päevas ning tegelesin ka kodus. Tulid kohe ka kiired tulemused (nt sain vähem kui kahe aastaga meistrikandidaadiks, ülevalnimetatud reitingud, jagasin Eesti MV juuniorites miskit 4 kohta, Paul Kerese mälestusturniiri B-grupi võit, väga palju võite noorte nädalalõpusarjas jms) kuid edasine areng oli raskendatud. Seda nii treeneri taseme kui ka enda laiskuse tõttu. Olen osalenud ka 2 korda Euroopa mv'l, mõlemad korrad sain alla 50% ning mängisin mängisin nooremana (olin vastavalt 16 ja 17, esimene aasta oleks saanud mängida -16 ). Olen tulnud paar korda Eesti meistriks (seda küll noorte välgus ja kiires ning klubides) ning lugematul arvul on mul noorte mv'de hõbe- ja pronksmedaleid. Erinevaid medaleid on mul kokku miskit 20 ja karikaid umbes sama palju.
Kui rääkida edasistest soovidest, siis on järgnevad 2 aastat minu jaoks määrava tähtsusega. Olen hakanud rohkem malelist tööd tegema ja kui 2 aasta jooksul ma ise ei tunne, et mu mäng on märgatavalt paranenud, siis taandun nn aktiivsest malest. Kui aga paranevad, siis lage ma endal ei näe - ütlen otse välja, et tahan tulla maailmemeistriks ja olla peajagu teistest üle.

3.Kas oled rahul Eesti maleeluga, kas huvitavaid turniire ja muid üritusi on piisavalt, kas osalejate arv neil on rahuldav, kas ajakontrollid on vastuvõetavad?
Ei ole rahul. Huvitavaid turniirie on ilmselt vähe - meil toimuvad enamuses kiirturniirid, pikema ajakontrolliga on märgatavalt vähe. Osalejate arv on suhteliselt suva. Ajakontrollidest ma mainikski ära, et väga vähe on pikema ajakontrolliga turniire. Saan aru, et raha nõuavad nad kordades rohkem jms. Mis minu arust on puudud on ringsüsteemis turniirid, eriti just noortele. Kunagi oli vot selline tore turniir - Randviiru mälestustuniir.
Koosseis oli tolle aja kohta väga kõva. Vot selliseid turniire tahaks mängida. Muidugi on puudud ka teistest turniirides (eelkõige meistrinormi täitmine jms), aga just ringsüsteemi turniirid noortele on need, mida pole. Kuigi peab tunnistama, et viimasel ajal on asjad paremuse poole liikumas - turniire on palju. Ma saan siinkohal ka aru, et raha on määrav, aga auhinnad on ausalt öeldes (enamus) turniirides naeruväärsed - esimene koht ca 1000 krooni, teine miskit 700 ja kolmas 500. Lihtne arvutus näitab, et sõit peaaegu ükskõik kuhu maksab juba miskit 300 krooni. Osavõtumaks 50-100. Kui on mitmepäevane, siis ööbimine ja toit ja tuleb välja, et heal juhul jäävad 1-2 kohta omadega nulli. Auhinnaraha pole põhimõteliselt tõusnud ju viimased 5-6 aastat vähemalt. On ka erandeid muidugi. Aga ikkagi - turniir, kus osaleba juba 2 gm'i, mitu im'i ja mitu-mitu mk'd - raha saab ainult 3. Eks peab olema tõeline malefänn, omama raha ja aega, et neil mängida...


4.Kas ja kui siis mida oleks vaja muuta Eesti maleelus? Mida ise teisiti/paremini teeksid?
Eks asju oleks vaja palju muuta. Sellest kõigest on vaadeldajas nii palju juttu olnud, et ei hakka ümber kirjutama. Ütleks näiteks sellise asja, et kui on mingi vaidlus või küsimus, siis EML võiks väljendada täpsemalt ja avalikumalt oma arvamust. Võtame kasvõi viimase eelarve küsimuse, kus on 2 poolt ja kes vaatavad samu arve - üks ütleb, et on pea miljoniline võlg, teine ütleb, et kõik on korras. Absurd ju. Suhtlemist ei toimu.
5.Kas on males eeskujusid, ideaale, iidoleid, kelle saavutuste poole püüelda? Oli selliseid unelmaid äkki lapsepõlves?
Kasparov. Alati on ta meeldinud mulle. Ostsin veel ühe ta raamatu ka just. Tema on minu arust kõige geniaalsem. Lapsepõlves oli palju unelmaid - kunagi kartsin Kaselat ja tahtsin mängida nagu tema. Siis tuli Jezov - tema oli hirmus tont Narvast. Siis tuli Volodin, kes oli päris tugev, aga kellele oli mõnus pähe teha, sest ta hakkas nutma. Ei, neid on palju olnud - hetkel austan ma kõige rohkem eesti maletajatest Kaidot, sest ma näen kui palju ta teeb tööd. Ta meenutab selles mõttes Botvinnikut. Tahaks leida endas jõudu ja aega rohkem malega tegeleda, aga enamus aega toksin 1, 3 või 5 minutit icc's.
6.Mis on male juures huvitav ja köitev, mis hoiab selle ala juures ja kust tuleb tahtmine aktiivselt turniiridel osaleda?
male on narkootikum. Ausalt ka. No tahaks mängida, tahaks areneda. See on niivõrd huvitav ja põnev maailm, mis ei saa kunagi otsa. Alati, kui mingi tüdimus on peal võtan ma miski mõnusa etüüdi ette ja sa näed jälle, kui maagiline on male. Aktiivne turniiridel osalemine hetkel on iseenese proovile panemine. Vähetähtis ei ole ka seltskond - nii kuldseid inimesi ei leia kuskilt mujal. Igaüks, kes on käinud näiteks põlva suvel teab millest ma räägin. See, kuidas teise päeva hommikul kõik "vegeteerivad" on lihsalt kuld. Ja peale kõige on male mulle päris kena kopika läbi aegade sisse toonud.

7.Kas male on sport, kunst, kultuurinähtus, lihtsalt hobi või hoopis midagi muud või kõike seda korraga? Miks?
Male on kunst, milles on tunda spordi elemente. Ise olen lugenud päris palju arvamusi selle kohta ning peab nõustuma ka väitega, et viimasel ajal aina rohkem on see ka teadus. Mõnikord unistan sellistest aegadest, kus avanguteooria oli täiesti algeline (enne 70ndate avangurevolutsiooni) ning inimesed mängisid ainult oma ajuga. Samas - igakord kui ma lükkan kellegi avanguvariandiga kokku, on hea tunne :P.
Kõige parem on ilmselt defineerida malet mänguna, mis on niivõrd arenenud, et hõlmab väga palju eluvaldkondi (sh väga tähtsaks pean ma objektiivsust jms).

8.Keda loed parimaks maletajaks maailmas ja Eestis ning miks? Küsimus käib nii mees- kui ka naismaletajate kohta.

Eestis loen ma parimaks Kaido Külaotsa. Usun, et Meelisel on annet küll ja küll, kuid ta on vast laisem. Samas, viimasel ajal ta ka vist tegeleb rohkem.
Kui võtta mängutaseme järgi, siis ma usun, et naistes on Monika Tsõganova teistest üle. Samas ma tean, et Monika tegeleb väga palju treeneritööga, see aga ei soodusta malelist aregut. Selles mõttes on teistel võimalus olemas talle järgi jõuda. Küll aga kahjuks ma ei näe kedagi, kes sellega hakkama saaks.

Kuidas sündis idee hakata Vaadeldama?
Kui ma õigesti mäletan, siis see oli selle pärast, et Ülar Lauk sai aasta ajakirjaniku tiitli teist aastat järjest. Esimene aasta ise hääletasin ta poolt, aga teine aasta minu arvates kirjutas ta päris harva ning ei väärinud seda tiitlit. Tahtsime näidata, et mis see ikka ära ole - tavai, teeme maleblogi. Sealt tuligi Vaadeldaja. Taassünd tuli minu mäletamist mööda Kanuti pargis, kus olime teinud miskit joogid ja siis arutasime, et peaks jälle tegema, et oleks lahe ja tore.
Kas ühe maleblogi pidamine on kerge või raske ülesanne?
Ega ta nüüd kerge pole. Üks asi on, kui sa kirjutad korra nädalas postituse ja asi laks. Kahjuks nagu näha, on see mõnedele liiast (ei vihja, vaid ütlen otse välja - uku ja sass). Pole just raske vaadata mingi rahvusvahelise turniiri tulemusi ning neid siin kajastada. Mis on selle mõte? Igaüks, kes tegeleb malega saab ise neid vaadata ju! Samuti pole me küllalt kompetentsed, et teha mingeid süvaanalüüse võõraste partiidele. Või kui oleme, siis ilmselgelt ei tahaks neid niimoodi avalikkusega jagada :).
Igastahes, ma tahsin öelda, et ma usun, et blogi pidamises ei ole midagi kaelamurdvat, aga ega ta mingi võileiva tegemina ka pole.
Kas plaanite tulevikus veelgi uusi liikmeid oma tiimi värvata?
Vabalt. Vaadake, Vaadeldaja eesmärk oli algul niisama teha nalja. Hetkel on sellest arenenud peaaegu, et alternatiivne kanal EML kodulehele. Ei taha midagi paha selle kodulehe kohta öelda, aga selline blog oleks pidanud ammu olema EML endal. Üks asi on lugeda, et Viljandi jõulturniiril võitis Vovk ja teine on too ja kolmas see, aga hoopis teine lugu on lugeda blogist, et näe - pakuti teed ja saiakesi, mina panin Seemanile nupu ette aga ikka võitsin ära. Vaadledaja pakub hetkel alternatiivi, mida kuskilt mujalt ei leia. Selle üle on mul hea meel. Liikmete koha pealt ütlen ma, et me oleme avatud. Kui kellegil isegi on mingi huvitav link, mingid pildid turniiridelt või mingi teema/küsimus, mis ta tahab küsida, siis seda võib teha meil kommentaarides või saata meile meil (vasakus tulbas kuskil allpool).

Kes on Teie arvates ilusaim Eesti naismaletaja?
Kerttu Oja oli kunagi kaunitar. Hetkel on ilmselt pika puuga liider Karmen.

Kas peres mängib või on mänginud keegi peale sinu veel malet?
Vend lüpsis mind kunagi, aga pärast 1 kuud maletrennis ei julge ta muga enam mängida. Onu mängib ka, aga tema lüpsin ka läbi ja enam me pole rääkinud.

Millal tuleb "Male lugu" ülevaade kirjanduse blogis?
Oh, selle ma unustasin täitsa ära. Aitäh meeldetuletuse eest, aga hetkel on kiired ajad. Usun, et pärast sessi - ca jaanuari lõpus loodetavasti.

Ahjaa, 2 Lubomir Kavaleki malenurka ilmus vahepeal. 1 on siin ja 2 on siin.

Ja ma tahan uhkustada ka, et ma sain lõpuks endale Rybka :).
Muide, jaanuaris on plaanis võita ära Kerese turniir, jaanuari lõpus Eesti mv valikturniir, veebruaris Eesti juuniorite mv. Kiire aasta algus tuleb.

32 comments:

Stennu said...
This comment has been removed by the author.
Stennu said...

Väga mõnus lugeda ja tänud, et mu aastalõpu paremaks tegid :D, nüüd tean, et olen olnud kellelegi eeskujuks:)

Anonymous said...

Tead, Nikolai Kunitsõn, ma ütlen sulle, sa oled 10 aasta pärast Eesti Maleliidu president!

Anonymous said...

Potensiaali on jah. Valdab perfektselt vene ja eesti keelt ja on muidu osav kirja- ja kõnemees.
Tema malemängu kohta pole ka midagi halba öelda.

Anonymous said...

ja pole ime... eesti aasta maleajakirjanikud on: Janar Filippov & Raul Ranne.
kes kurat need üldse on??? esimest korda kuulen.
herr olde... nüüd küll juba viskab vaikselt siibrisse. ma saan aru, et teile ei meeldi enamik vaadeldaja toimetajatest, aga kammoon... nad on miljon korda rohkem kirjutanud eesti malest kui mingisugused filipakimov ja käeranne.
ja veel üks küsimus. seda kogu respektiga Tuuli vastu, kes mängis tõesti väga hea olümpiaturniiri. mille eest ta selle tiitli sai?
ma usun, et teistel naismängijatel (Tanja, Monika, Gansvind) olid siiski see aasta paremad tulemused. mingisuguse ühe õnnenstunud turniiri eest ei saa veel ju tiitlit anda?? või tähendab... olde saab
nüüdseks on ta mu silmis igasuguse väärtuse kaotanud (ma enamasti ikka suhtun austusega endast vanematesse inimestesse)... täiesti mage mees

ja palun... nüüd siunake kõik mind nii palju kui tahate... mul üsna savi

NB! Tuuli, see naismaletaja tiitli värk ei ole tõesti sinu vastu suunatud. Sa tõesti mängisid väga turniiri, aga ma, isiklikult, siiski leian, et kasvõi Tanja seeniorite MM pronksmedal on siiski veidi kõvem tulemus või Monika Eesti meistritiitel

Anonymous said...

väga hea*

Anonymous said...

Ei no lahe vana meil seal maleliidus pukis, midagi pole öelda.

Anonymous said...

Kaarel, äkki siis selgitad ka, miks interneti küsitluses Tuuli esimene oli (ja mitte väikse vahega, kusjuures samad IP-d koos laiendustega on kõrvaldatud [ei anna 100% täpset tulemust, kuid piisavalt hea ikkagi]) ?

Vaadeldajale niipalju lohutuseks, et kogusite ajakirjanike seas internetihääletusel 150 arvesse minevat häält teise koha 24 vastu.

Kogu parimate kokkupaneku kohta minul andmed puuduvad (s.t. mis kaaluga miski läheb).

Anonymous said...

käeranne???
sa oled mingi *(=/%¤ kuue-aastane??? tõmba oksa ennast!

Anonymous said...

Miks ei suuda mingi seltskond leppida sellega, et inimesed ei valinud just neid parimateks, ise nad vist pingutasid küll selle hääletusega hirmsasti. Milles on siin jälle Olde süü? Ega tema ju seda ei otsustanud? Või otsustas?
Aga ei ole hästi võimalik erinevad tulemusi võrrelda, alati jääb subjektiivsuse moment.
Vaadeldaja kvantiteet on tõesti suur, kuid kvaliteet ja faktide tõesus jätab paljuski soovida. Aga faktid ei tundugi nende eesmärkide hulka kuuluvat, ikka "ärapanija" jälgedes käimine. Rohkem üks suur lahmimine ja praeguste malejuhtide sõimamine.
Ranne ja Filippov seevastu aga kirjutasid malest ja Tuulist väga positiivselt ja kindlasti tänu sellele positiivsele taustale ning mitte nii suurele tulemusele, sai Tuuli parima Viljandimaa naissportlase tiitli (mitte parima naismaletaja tiitli).
Seda nimetatakse ajakirjanduse mõjuks avalikkusele, mida omal veidral moel püüab teha ka Vaadeldaja.
Ega ei pea kõik sellega nõustuma, et kui Vaadeldaja kirub malejuhte, siis nad ongi parimad. Arenege veel natuke ja kirjutage ka asjast süviti.
Kaarelile, sinu igast sõnavõtust paistab ju välja, et vihkad Oldet ja lahmid niisama huupi, sest Fominale on jälle liiga tethud.

Edu Vaadeldaja tiimile uueks aastaks!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Marek on aus inimene ja hea, et selles praegu töötavas meeskonnas vähemalt üks selline olemas on. Marek kirjutab et: "Vaadeldajale niipalju lohutuseks, et kogusite ajakirjanike seas internetihääletusel 150 arvesse minevat häält teise koha 24 vastu".

See ütleb kõik ära. Kuidas on sellise häältevahekorra juures (umbes kuus ühe vastu), et võitjaks tuleb mõni teine või kolmas. Ju siis ilmselt on kusagil paika pandud mingid hinnet kaalud, mille abil saavad tetavad võtmepositsioonidel olijad oma ülikõrge kaaluga hinnet abil MÄÄRATA parimaks selle, keda nad ise soovivad. Ja niisugusel juhul ei ole sellisel parimate Interneti teel valimisel mingit mõtet. Tegemist on pigem olukorraga, kus keiser Nero võib MÄÄRATA senaatoriks kasvõi oma hobuse, kui ta suvatseb suvatseda seda teha. Ehk meelde tuletades võimuvõitluse klassikut Jossif Vissarionovitš Džugašvilit:"Valimised võidab mitte see, kes kogub kõige rohkem hääli vaid see, kes hääled kokku loeb".
Häbi, härrased maletajad, häbi on mul teie pärast.

Anonymous said...

Tuuli valimine, see selleks. Seal on tegelikult rohkem maitse küsimus.

"Miks ei suuda mingi seltskond leppida sellega, et inimesed ei valinud just neid parimateks..." Mind ei ole kuskil nimekirjas, kus valida.
need ranne ja filipov vms, need kirjutasid vist ainult olümpiast. rohkem nagu pole ma kuulnud ekspressis ilmuvatest artiklitest malekohta. ja siiski... kvantiteet on väga tähtis, sest on vähemalt kogu aeg, mida lugeda, mitte kord aastas. ja samas... mis selle kvaliteedil siis nii halba on. nad kommenteerivad vahel partiisi ka. nad kirjutavad malest värvikamalt kui need teised.
ja mis minu meelest vaadeldaja juures eriti hea, on see, et toimuvad igasugustest turniiridest ülevaated. ka kõige pisematest turniiridest ja päris tihti ilmuvad tabelid varem kui maleliidu kodulehele. siit saab kõige paremini kätte infot malemaailmas toimuva kohta. see on tore küll jah, et ka ekspress kirjutab, aga kuna nad kirjutavad niivõrd vähe, siis võiks neile anda tiitli aasta malemainijad.
aga mis teha... kuna siin on päris palju olde-vastane opositsioon sõna saanud ja poisid pole ise ka just olde silmis kõige hinnatumad, siis seda, et neid valitakse oligi liiga naiivne loota. ehk aasta pärast on meil teistsugune võimuladvik, siis saavad selle tiitli need, kes seda kõige rohkem väärivad ka.

Naxer said...

Mind pigem huvitab, kas Tuuli oleks saanud parima naismaletaja tiitli ka juhul kui oleks endale omaste diplomaatiliste väljaütlemiste asemel liitunud Olde tulihingeliste vastaste ja sõimajate leeriga. Sügavalt kahtlen selles paraku. Ta tulemuste ja tubliduse osas muidugi respect!

Anonymous said...

Noh ... ega 150 häält ei tähenda ju veel üldvõitu. Ei ole minu otsustada, mis siin vale v õige, aga nt võidud klubide ja juhatuse osas määravadki juba hääled kaks ühe vastu (kui osakaalud võrdsed) ... ei ole mingit keerulist teadust ega soolapuhujaid ega vandenõulasi.

Minu soovitus on pigem maleliidul edaspidi ka oma süsteemi tutvustada ... et kas ja kui palju punkte antakse mingi koha eest ja kuidas need kokku summeeritakse [võiks ju olla pisut paindlikum].

Ja ... pole ma midagi siin hea ... :D

Anonymous said...

Aga miks peaks Tuuli lihtsalt ühinema sõimamisega sõimamise pärast, nagu seda siin on teinud kogu see vaadeldaja tiim ja mõned anonüümsed KÕIGEGA rahulolematud?
Järjekordne näide, et kõva mees oled siis, kui sõimad Oldet ja malejuhtide tegevust.
Vaadake, need samad sõimajad püüdsid kõik saada arved.ee turniiride koondauhinda ja mängisid viimased võistlused väga aktiivselt kaasa(Kanep, Lauk, Kunitsõn, Sööt, jne.), kuid unustasid seejuures, et just üks juhatuse liige on leidnud sarja auhindade suurendamiseks sponsori.
Raha kõlbab ja seda aetakse taga, kuid raha andjat sõimatakse ikka edasi. Kas see on normaalne? Minul ei ole usku, et AS Itella tahab järgmisel aastal veel teie tegevust toetada sellise lahmimise peale. Kui olete nii kõvad mehed kritiseerima, siis lööge selg sirgu ja ärge osalege ka sellistel võistlustel.
Oma mustamisega teete te ju ise kõik selleks, et keegi ei tahaks malet ja maleturniiride auhindasid toetada. Te ei tee sellega halba mitte Oldele ja juhatusele, vaid eelkõige iseendale.
Maletajad pidavat olema mõtlevad inimesed... mõelge siis sellele uue aasta hakul!

Pihel said...

Vaadeldajal siis ju väga võimas tulemus maleüldsuse lemmikajakirjanikena. Seejuures pole üldse oluline, et ametlikku tiitlit ei tulnud. Rahva arvamus on see, mis ajakirjanduse puhul kõige rohkem loeb. Palju õnne! Ja jõudu kirjutamiseks uuel aastal!

Ilja said...

Ise ka hääletasin Tuuli poolt. Kõik teised meie 2200+ naismaletajad on objektiivselt tugevam kui Tuuli, aga nad mängivad praegu samal tasemel nagu eelmisel aastal, üleelmisel jne. Tuuli ju viimasel ajal tegi suur samm ette males ja jätkab töötama. Head konkreetsed saavutused on tal ka olemas.
Kuid see on muidugi täielik idiootsus, et praegust Eesti meistrit Monikat Tsõganovat ei olnud isegi nimekirjas...

Vaadeldaja kohta... Ühest küljest on kahju, et teid ei valiti parimaks. Aga teisest küljest... Kui te tahate teha alternatiivne infokanal maleliidule, milleks on teil üldse vaja saada mingit auhinda maleliidu poolt? :D

nikitheone said...

Eks kahju ole ikka seda auhinda mitte saada.
Vaatasin huvi pärast järgi www.ekspress.ee otsingus neid kahte Ekspressi ajakirjanikku ja kummalgil oli ca 10-20 artiklit kirjutatud ja mitte kõik ei olnud malest. Keegi mainis ka, et tegemist oli professionaalsete olümpiaartiklitega jms. Nendele ma soovitaks uuesti lugeda neid ja küsin üle - mis neis professionaalset oli? See, et eesti tegi seda ja toda ja seis oli see ja nii - seda saab teha iga väheamalt 2 teise järgu mängija. Tuuli kohapealsed reportaažid on kulda väärt.

Aga see selleks. Meid ei valitud ja pole midagi teha. Tahaks ainult kuskilt kuulda, et kõigi kolme osapoole hääled olid kaalult võrdsed. Siis oleks süda rahul.

Ja sellele, kes ütleb et ma olen Olde sõimaja jms. Esiteks, ma pole Oldet enda teada kordagi sõimanud. Teiseks, kui tähelepanelikult vaadata siis oli mul juba augustikuuks 7 vajalikku turniiri koos - ma ei mänginud ainult viimaseid. Kolmandaks - ma ei üritagi öelda, et kõik mis Olde puutub muutub sit*ks vms, näiteks NL sarja koondauhinnad on väga head. Üksikute turniiride omad on teine asi.

Anonymous said...

Esiteks, palju õnne Sulle, hea Tuuli,nende säravate auhindade puhul. Sul oli hea aasta ja soovin, et uus tuleks veel parem.

Teiseks, head Vaadeldajad. Palun võtke minuga ühendust - janarf@ekspress.ee - olen juba ammu tahtnud teha teile üht ettepanekut.

Anonymous said...

Marek kirjutas: "Ei ole minu otsustada, mis siin vale v õige, aga nt võidud klubide ja juhatuse osas määravadki juba hääled kaks ühe vastu (kui osakaalud võrdsed"

Marek, sa oled matemaatik. Matemaatikuna peaksid sa aru saama, et osakaalusid saab OBJEKTIIVSELT omistada objektiivselt võrreldavatele asjadele. Üks asi on internetihääletus, teine asi on loend tegutsevatest ja mittetegutsevatest klubidest (kohati on jäänud mulle mulje, et neid mittetegutsevaid "surnud hingi", mille eest mõni isik saab hääletada, on rohkem kui tegutsevaid. Kolmas asi on juhatus. Osakaalusid saab omistada ühesugustele asjadele. Kaalutud summal ja kaalutud keskmisel ei ole mõtet, kui üks asi on porgandid (internetihääletus), teine asi on juurviljad (klubide hääletus) ja kolmas asi on Põllumajandusminsteeriumi juurviljade osakond (juhatus). Igal juhul on nende kaalude puhul tegemist subjektiivsete, laest võetud Tambovi konstantidega.
Muide, ka teine oebaobjektiivsus on. Klubide esindajad saavad osaleda internetihääletusel, ja osade klubide esindjad saavad anda oma subjektiivse hääle ka juhatuse liikmetena. Seega jääb öelda Orwelli kombel, et kõik on küll võrdsed, aga "sead" on ikka kõige võrdsemad.

Anonymous said...

Üks teine tundmatu sõdur kirjutas:

"Vaadake, need samad sõimajad püüdsid kõik saada arved.ee turniiride koondauhinda ja mängisid viimased võistlused väga aktiivselt kaasa(Kanep, Lauk, Kunitsõn, Sööt, jne.), kuid unustasid seejuures, et just üks juhatuse liige on leidnud sarja auhindade suurendamiseks sponsori.
Raha kõlbab ja seda aetakse taga, kuid raha andjat sõimatakse ikka edasi."

Selline kirjutis on sümptomaatiline. See on maletaja enda otsustada, kas ta võtab mõnest turniirist osa või mitte.
Need turniirid on osa igaaastasest kalenderplaanist ja see, et osadele turniiridele väike sponsor taha tuli (arved.ee turniirid ja Eesti MV millest Eesti Ekspressi MV sai) on pigem positiivne. Minu teada ei ole mitte keegi mitte kusagil kritiseerinud ei hr Liivat ega hr Leitot juhatuse liikmetena.

Kui tundmatu sõduri madalast mõtteviisist lähtuda, siis tuleks ilmselt kõigil neil, kes Maleliidu rahaasjadest tahaksid selgust saada ja kes pole hr Olde tegevusega rahul, keelata osalemine arved.ee sarjas ja Eesti meistrivõistlustel. Väiklased ja madalad olete, stalinistid, kui toetute nii väiklastele kadedusel põhinevatele argumentidele.

Anonymous said...

Hea eelkõneleja,
aga just äsja ju materdati kogu maleliidu juhatust ning nõuti kogu juhatuse mahavõtmist. Kui kõik ülejäänud juhatuse liikmed on asjalikud, siis
esiteks - miks te tahtsite siis kõiki juhatuse liikmeid välja vahetada
teiseks - miks te siis ei tahtnud ainult Oldet maha võtta
kolmandaks - kas tõesti Olde suudab ainuisikuliselt juhtida ja kontrollida kogu malet
Kuidagi Savisaare materdamise sündroom hakkab tekkima... kas pole?

Palun öelge aitäh Ekspressi ajakirjanikele, kes pidasid vajalikuks malest ja Tuulist kirjutada (üldiselt suuremad ajakirjandusväljaanded malele erilist tähelepanu ei pööra. Teie selle asemel aga hakkate jälle teisi ajakirjanikke materdama ja seletama, et teie olite ikka paremad.

Tüüpilised maletegelased ikka!

Anonymous said...

Anonüümne 3:16 ... : loodetavasti sa ei arva, et ma ei ole selle üle arutlenud. Lihtsalt korraga kõike kirja panna on nats mahukas.

Siinkohal ootakski ma rohkem sellekohast kriitikat, et toimub mingi risthääletamine a la kes on klubide esindajad ja kes mitte ja kes juhatuses ja kes mitte ja mis mõjud on telefonikõnedel, suhtlemisel jne. Aga selle asemel leian ma siit mingi a la "mõttetu mees Tallinnas annab auhindu" ???

Kaarel : palun sul endiselt selgitada ka Tuuli ülekaalukat internetivõitu. Sa lihtsalt tuled siia, lahmid esimese ettejuhtuva emotsiooni ja arvad, et nii jääbki ? Ma tõesti ei ole Hendrik Olde kaitseingel internetis (keegi peab ju vastukaaluks midagi kirjutama) ... kuid alusetuid süüdistusi ei maksaks niisama välja saata (seda enam, et tegelikud hääled ja hääleandjad võivad sulle väga suure üllatusena tulla ... aga siinkohal ei saa ma neid avaldada, sest mul ei ole inimeste nõusolekut ja kindlat tõestust, et see just nii oli, küll aga mõned väited).

Võib vaielda Eesti Ekspressi osas, aga samas on see suur ajakirjandus. Ükski Vaadeldaja ega Vaatleja ei vii tavainimeseni seda, mis üleriiklik ajaleht [noh, seda ei pruugi küll paljud lugeda jne]. Hea meelega näeks, et ajakirjandus räägib malest ka positiivset, mitte ainult juhatuse skandaale. Reklaami on vaja ... Vaadeldaja sisukuse poolest on Tuuli omad kõige väärtuslikumad, Indrek on ka paar viimast väga head kirjutist teinud (kunagi tehtud esimesed olid liiga suvalised).

Vaadeldaja : mul on üks küsimus (ka Ülar Laugule). Kas on mõtekas kirjutada partiiülevaateid a la "Sain avangus hea seisu, kahisin etturi. Mäng läks pikka lõppmängu, mingi koha peal vastane eksis ja sain teise etturi. Siis aga õnnestus tal tekitada lahkvärvi odad ja mingi ime läbi lasin viiki ..." ja sedasi kõigi partiide kohta ? Mis mõte sellel on [ise jätan sellise jama kõik lugemata, sest siit tõepoolest ei saa ju mingit KASULIKKU infot] ? Mulle väga meeldisid need kohad, kus ikka natukene diagramme ja partiikäiku ka oli toodud [mis näitab veits rohkem, aga loomulikult nõuab rohkem tööd].

Lisaks : juhatuse esimees kinnitas mulle, et hääletus on võrdse osakaalu süsteem (pidi olema analoogiline EOK omaga). Võitja saab 5, teine 4 jne punkti. Juhatuse, klubide ja interneti hääletuse osakaal on võrdne. Minu meelest peaks siit klubide esindajad välja viskama ? Miks ma nii arvan, on see, et mitmete klubide esindajad (esindajaskond) kattub (ja kas kõik ikka saavad selle küsitluse kätte ja saadavad ära jne ... siia juude ametlikud klubid, nende andmed jne ei ole ju kätte saadav [maleliidu lehel olev on suhteliselt iganenud ja muudatused tehtud ainult üksikult]). Vaieldav koht muidugi. Samas, ega see aastaküsitlus nüüd nii tähtis sündmus ka vast ei ole.

Anonymous said...

ta anymous nr 1 ja 2
nõustun! Nikolai Kunitsõn EML-i presidendiks!

nikitheone said...

Marek - tore, et juhatuse esimees on seda sulle kinnitanud. Nüüd, nagu ma ennist mainisin, on süda rahul.
Mis aga puutub sellesse, et üleriigiline ajaleht kajastab - ma pole kursis, seega küsin - kas paberväljaandes kajastati ka maleolümpiat?

Ja sellega ma olen nõus, et selline jutt (kahisin avangus etturi, sain halvema seisu) pole kõigil huvitav lugeda, aga nendel, kes nägi on kindlati huvitav lugeda meiepoolset arvamust. Aga ei tohi unustada ka seda, et see annab edasi ka meiepoolset mõttekäiku, mis on ka üpriski huvitav. Tihtilugu ei pea paika ütlus, et üks pilt ütleb rohkem kui tuhat sõna...

Anonymous said...

Noh, katsu sa kasvõi suuremasse internetiportaali saada male valdkonnas ... Paberlehte ei oska kommenteerida, sest mul endal neid ei käi.

See mõttekäigu jutt on tegijaile kindlasti huvitav ... aga pange ennast ka lugeja rolli :D Siin võiks väikse analoogia tuua nt malekirjanduse kohta : on neid, kus on palju kommentaare (tihti küll lihtne jutt, aga abiks ikkagi) ja neid, kus ainult variandid (nagu nt Anandi mõned raamatud). Sihtrühm on kindlasti erinev, sest teatud sihtrühmale pole juttu vajagi ... kuid ma pigem arvan, et tegu on mugavusega kirjutamisel, mitte mugavusega lugemisel.

Üks pilt siiski ütleb tihti rohkem kui tuhat sõna ... kuid tuhat väga hästi kirja pandud sõna võib seljatada mingi suvalise pildi.

Aga ma tahan tegelikult veelkord tänada Vaadeldaja meeskonda ja soovida teile palju edu. Ma olen juba kaua aega oodanud sellist omaalgatuslikku blogi kirjutamist ... selleks on ju kõigil oma võimalus olemas. Ise kirjutaks ka, kui ei oleks maleliidu lehte, sest topelt teha ei jõua (mul on veel muumitroll.pri.ee fotod ka ja olen mõned artiklid kirjutanud hoopis inglise keeles foto foorumitesse. Lisaks sihukesed eriprojektid nagu reitinugte, Arved.ee sari, nt P. Keres turniiri lehed, lisaks sai suvel alustatud turniiridele registreerimise ja ringsüsteemis tabelite lehte, millest ainult viimane on enam-vähem töökorras).

Üks positiivne tulemus on Vaadeldaja kommenteerimisnurk, mis on hakanud päris hästi tööle [noh, ideaalne ei ole, aga praegu väga talutav veel]. Ma olen aastaid üritanud maleliidu foorumit käima saada, aga seda ei saa ... sest ühelt poolt inimesed ei julge oma nime (isegi varjunime) all kirjutada ja anonüümselt läheb asi poriloopimiseks (aga ametlikus kanalis ei saa seda naljalt lubada ... või noh, ei saa nii lihtsalt kui mitteametlikus kanalis).

Vaadeldamiseni

Anonymous said...

eks Tuuli valimine ole maitse küsimus... ju siis olen mina see imelik, kelle jaoks teiste tulemused oli kõvemad kui see üks õnnestunud turniir

Anonymous said...

Kaarel, mina sinu hiiliva vastusega rahule ei jää.

Mis puutub tulemustesse, siis ega tihti ei näe tabelites parimaid, vaid pigem populaarsemaid (nt muusikaedetabelid, müügiedetabelid). Tihti otsib rahvas mingit uut tulemist, rohkem vürtsi ... millel kvaliteedi endaga ei pruugi midagi ühist olla.

Anonymous said...

Need parima valimised on kujunenud millkski missivalimise taoliseks, neid ei maksa liiga tõsiselt võtta. Ja nii võibki karta, et parima naismaletaja, parima treeneri ja parima ajakirjaniku valimine oli parimal juhul samavõrd "objektiivne " kui seda oli kaunima naismaletaja valimine "vaadeldajas".

Anonymous said...

Tahan Marekile öelda, et pigem tuleks sellise parimate valimise süsteemi puhul vähendada juhatuse mitte klubide häälte osakaalu. Minu arvates on tänasel päeval ikkagi ainult juhatus see, kes otsustab kuna:
1. Internetihääletuse ja klubide hääletuse tulemused on suure tõenäosusega selleks juhatuse koosolekuks kõigile liikmetele teada
2. Kui keegi juhatuses (nt HO)peab sütitava kõne, et poisin paneme parimaks Ekspressi ajakirjanikud siis piisab sellest, et juhatuse tulemustes võidab ekspress ja vaadeldaja isegi ei mahu punktisaajate hulka

Nagu aru saate on see väga subjektiivne valimine. Tahaksin järgmisel aastal näha konkreetseid kriteeriume, mis on varakult paika pandud.
Juhatuse tulemused võiksid olla teada enne teiste hääletuste selgumist ja koondarvestust võiks pidada nt Marek

Ok sellised siis minu jokkis peaga mõtted
PS Head alanud aastat kõigile malehulludele
Gert

Anonymous said...

Gert, ma vaidleks selles osas vastu, et tegemist on Eesti Maleliidu kui asutuse v organisatsiooni valimistega (ja kas maleliidu juhtide tunnustus peaks olema vähese tähtsusega? Ei valita ju rahva lemmikut) ... kuid noh, olla võib igat moodi.

Ses osas on õigus, et juhatuse hääled võiks arvestajale enne teada olla [kuna ülejäänud on salajased ja tulemus ei ole teada] ... aga äkki on see nii ka praegu ? Ses osas ajame võib-olla siin tühja tuult taga.

Aga klubide osas olen ma natukene kriitilisem ... sel on ju samad hädad juures, mis viimasel nö hääletusistungil Tallinnas. Tahan lihtsalt öelda, et siin peaks asi kuidagi selgem olema [ja see ei ole isegi parimatega seotud].

Head uut aastat !