Monday, December 8, 2008

Eesti kiirmale MV minu silmade läbi (1)

Turniirile läksin tegelikult eesmärgitult. Pole jõudnud eriti palju viimasel ajal malega tegeleda. Unistasin salajas, et nelja hulka tulla (4s koht sai raha - 1000 krooni) oleks päris hea. Nii ka läks, aga kõigest järgemööda.

1.voor
Avastasin, et olen 6 asetusega ja turniiril mängib 3 suurmeistrit. Paljude maletajate mängus andis tooni ka hommikune "koosolek", kui seda saab nimetada niimoodi. Võitsin 1996 reitinguga Tomsonit, ja partii oli oodatust huvitavam. Mängisin valgetega harvaesinevat Skandinaavia varianti, kus käisin varajaselt b2-b4, kahides etturi. Vastane ei kaitsenud end kõige oskuslikumalt ja ma sain kõva rünnaku. Musta kuningas ei suutnud emigreeruda tsentrist ja pidi varsti käpad püsti ajama...

2.voor
Teises partiis sain kätte maksta Makinile,oma kaotuse eest TTÜ sügisturniiril. See kord olid mul mustad ja tuli sitsiilia Najdorf. Ta mängis kõrvalist varianti (hilisema d2-d4'ga) ning ma sain vägagi rahuldava seisu. Keerulises keskmängus mängis poiss mu üle ja võitis etturi. Hiljem aga ta eksis, andis etturi tagasi ja tuli välja, et ta kuningas läheb rändama. Seal oli aga tal ajapuudus ja paari täpse käiguga õnnestus mul noppida punkt. Hea meel oli.

3.voor
Kolmandas voorus sain ma tappa Sander Kukelt. Mängisime mitte-teooriat ja tuli välja, et ma olin väga oskuslikult nõrgestanud oma kuninga seisu (etturistruktuur e4-f3-g2-h3) ja mustadel väljadel domineeris must vägagi hästi. Hakkasin mängima vastase aja peale, kuid seis oli juba liiga nigel ning kiirustades panin ette ratsu.

4.voor
Turul oli hetkel 3/3st ja ta oli just võitnud Garberit. Ta tuleb mulle meelde ennast, paar aastat tagasi. Ma mäletan, et ma ka mingil turniiril olin vist 2/2st võitnud (tollal oli see kõva sõna) ja miskit 3ndas voorus vist võitsin Garberi ära ja olin päris õnnelik. Ohjah. Turul on tegelt kõvasti potentsiaali, sest ta on poiss, kes tegeleb malega male pärast. Selles mõttes, et nooremad tegelevad rohkem tulemuste pärast ja selle pärast, et neid sunnitakse, aga Turul on seda tahet.
Igastahes, Sass oli saanud ka ilmselt minu võidust innustust ja lükkas Gm Kanepi kotti ja mul õnnestus ühe kena manöövri ja taktika abil võita Reilt kvaliteet mille realiseerimisega mul olulisi raskusi ei tekkinud.

5.voor
Siin ma olin juba päris väsinud, vastaseks sain Juri Krupenski. Ta küsis enne partiid ka, et mis ma e4'le mängin. Vastasin ausalt, ning selle peale käis ta Rf3... Proovisin uut süsteemi selle peale, ja tuli välja, et see on täitsa edukas (tegelt ma mängisin Reiga ka sama süsteemi). Mingi hetk pani ta täitsa lollisti ühe etturi ette ja tal oli valida, et kas ta jääb ka 2 ilma (ilma kompensatsioonita) või kahib kvaliteedi ja jääb ettur vähem seisu, kuid see-eest kahe oda ja küllalt aktiivse seisuga. Ta valis viimase ja saavutas küllalt hea seisu. Edasi toimus küllalt vigaderohke mäng ja jõudsime järgmisesse huvitavasse seisu:
(ütlen ette, et arvutiga ma ei analüüsi praegu neid partiisi, sest aega ei ole mul väga palju, aga kui keegi näeb mu analüüsis vigu või tahab ise analüüsida - vabalt)
Valge käik oli selles seisus. Ta käis
1.Of1 ja pärast b5-b4'le on valge seis ilma kompensatsioonita ja läbi. Realiseerisin kergelt.
Aga huvitavam oleks olnud, kui ta oleks käinud
1.Vc1!
Re2+ peale on Kg2! ja tuleb välja, et suht niru värk on. Tegin ka kiire analüüsi, et
1... Rde4
2.f3 Re2+!
3. Ke2 R4c3!
4.Of1

väga segase seisuga. Valge võtab järgmise käiguga viguri e2'lt ära, aga must jõuab ilmselt b5-b4 käia (või nt le7 - kuskilt võib tulla kahvel d1'lt vms). Igastahes, põnev oleks olnud.

Viimases laupäevases voorus, sain vastaseks Tarmo Tuule, kes minu teada on üks aktiivsemaid malega tegelejaid Eestis. Minu käsutuses oleva informatsiooni abil võin väita, et ta tegeleb päevas ca 2-3 tundi malega. Pole paha. Tegelikult on minu arust tegemist ühe päris alahinnatud maletajaga, kelle teadmised ja oskused ei vasta ta tulemustele. Ainukene ta viga on see, et ta ei ürita piisavalt võita, on tihti nõus viigiga ja mängib liiga igavaid avanguid. Tahate või ei, aga kui sa oled 2212 võiksid sa ikkagi 2375se reitinguga mängija võitmiseks mängida midagi muud, kui slaavi vahetusvarianti. Aga see on minu arvamus. Ma teadsin, et viiki ma ei taha ja slaavi vahetusvariandis mustadega võita teda (järjekordselt) mul ilmselt ei õnnestu. Mängisin c6 asemel e6 ja kohe avangust väljusime teooria liinidest, sest ma mängisin küllalt ebakorrektselt ja valesti. Ta aga ei suutnud mind karistada ning ma sain kergelt parema keskmängu. Seal aga ei olnud mu mäng küllalt kindel ja paari hoolimatu käiguga tuli välja, et ma pean ära andma 2 etturit, et mitte kaotada. Seis oli järgmine:
Ma mängisin mustadega, nagu öeldud. Selles seisus oli tal ca 20 sekundit aega, minu 7-8 minuti vastu. Ta pakkus käikude kordamisega mitmeid kordi viiki, kuid ma lükkasin viigi tagasi. Lõpuks õnnestus mul teda provotseerida aktiivsusele ja tundus, et ta võit ei ole enam kaugel (f ettur oli jõudnud juba f6'le), kuid siis ta pani lipu ette ja ma teenisin visa võitlusega punkti. Lõpetasin seega esimese päeva täitsa korraliku tulemusega 5 punktiga 6'st.

Teisest päevast kirjutan mõni teine päev, et postitus liiga pikk ei tuleks. Seniks aga head maleõnne kõigile ja näeme juba see pühapäev Kõo turniiril (NB! on välja pakkuda üks koht autos Tallinnast, kes ees - see mees (kes taga, see naise naba)).

4 comments:

Anonymous said...

Paljude maletajate mängus andis tooni ka hommikune "koosolek" - see hommikune üritus oli lahe jah. Mõni mees on otsustanud malevankri täiskäigul sohu tüürida, peaasi ainult et ise saaks pukis istuda.

Anonymous said...

väga lahedad ülevaated. turul ja sassil ka. pange samamoodi edasi.

Tõnn said...

väike viga Krupenskiga mängu analüüsis. 3.Kf2 ei saa, sest Re4 hoiab seda välja, Kg2 ikkagi.

nikitheone said...

tõsi jap