Wednesday, December 10, 2008

Kiirmale MV minu silmade läbi (2 päev) + muud

Vedasin siis ennast kohale kümneks, et mängida Kaido Külaotsaga üks mõnus partii. Mul olid valged, aga valmistunud ma polnud. Kaido ilmselgelt kartis muga Najdorfit mängida ja valis ševengeni (vms) variandi. Seda varianti ma ei teadnud absoluutselt, kahisin e-etturi, kuid ei saanud loodetud kompensatsiooni. Siis võitis Kaido veel ühe etturi, kuid mõne aja pärast pani ette jälle ühe. Tekkinud lõppmängu realiseeris tulevane Eesti meister vägagi kindlalt.

Pole lugu - ega ma eriti ei lootnudki, et ma võidan Kaidot.
Järgmises voorus sain vastu Krupenski Juri. Ma tean, et ma olen selles partiist juba rääkinud. Tuli välja, et ma ajasin tema ja Jakovlevi sassi. Mängisin hoopis Jakovleviga laupäeval ja Krupenskiga pühapäeval. Igastahes räägin siis nüüd partiist Jakovleviga.
Valgetega mängides tuli sitsiilia, tuntud švešnikovi variant. Mäng läks lepase reega ja sain endale täpselt sellise seisu, nagu tahtsin (v+ erivärvi odad, kuid mul on totaalne domineerimine). Ei märkanud matti kolmega, kuid järgmisel käigul sai ta mati neljaga. Kerge punkt. Jakovleviga on üldse kuidagi päris mõnus mängida - ta kunagi ei ürita võita ja mõtleb ka kaua.

Siis tuli kiire viik Lauguga. Läksime pärast seda tema ja kahe suurmeistriga (arvake ära kes!) poodi. Ostsime kõik energiajooki ja pärast arutasime koos Pikaga igast asju all. Seal juhtus ka see intsident, millest Ülar kirjutas oma blogis. Peaks mainima, et Olde oli päris wuss seal. See selleks.

Järgmises voorus mängisin Daniloviga, kes oli tõusnud ainuliidriks. Mul olid mustad ja ta mängis valgetega slaavi vahetusvarianti. Pakkus miskit 6ndal käigul viiki ja ma võtsin vastu. Lootsin, et kui viimase võidan (mul valged ka), siis on lootust nelja hulka tulla.

Viimases voorus sain vastu GM Švõrjovi . Temaga oli põnev partii. Avangus ma panin ta täitsa patti, siis aga valisin vale plaani liputiival, ning tal tekkis võimalus palju nuppe välja vahetada ja seisu ära võrdsustada. Kuna viik ei andnud mulle midagi, otsustasin ma riskida ja alustasin kuningatiival rünnakut (samal ajal oli ka Lauk teinud viigi Daniloviga ja koefitsendi järgi pidin ma võidu puhul saama 4 koha - eeldusel, et Kanep võidab Valnerit). Läksin pealetungile, kuid švõrr lõi selle tagasi. Tekkis huvitav seis, kus ma panin viguri ette. Mõtlesin, et annan alla, aga otsustasin paar käiku veel teha. Minu õnneks tekkis küllalt keeruline seis, kus švjõrv eksis ja ma sain viguri tagasi. Läksime lõppmängu, mis oli mulle kergelt halvem, kuid lõpus läks suurmeister lollis ja tekkinud vankrilõppmängus eksis rängalt. Seisus oli mitu viigivarianti ja ta vist valis ainukese variandi, mis kaotas. Panen ka seisu, kus ma sain viguri tagasi.
Minu viimane käik oli d3-d4 ja tema enne seda Rd4-f5.
Musta käik on siin seisus ja partii läks edasi järgnevalt:
1... Rxh6
2.dc Vc5
3.Ob6 ab
4.g5!

Ja valge saab viguri tagasi.

Igastahes, sain ma neljanda koha (järjekordselt edastastades Ülar Lauku koefitsendiga, aga tema lohutuseks võib öelda, et ta sai must nl sarjas ette). Auhinnaraha pidi ootama küll 2 tundi, sest olid järelmatšid. Huvitav oli ka see, et kuna seeniore oli 3 tegid nad kaheringilise turniiri, aga mehed pidid ootama kuni seeniorid mängivad 3 mängu ära ja siis said oma teise mängu teha. Ilmselge bullshit. Oleks võinud mult küsida - ma oleks kohe öelnud, et meistriks tuleb küla, ja seenioritest kärner ja teisele kohale garber ning et naistest võidutseb fomina...

Igastahes, kokkuvõttes võib öelda, et mul oli palju õnne (tuul, švõrjov), kuid ma usun, et ilma õnneta ei saagi hästi mängida :). Samuti sain reitingus 12 punkti ka juurde.
Ahjaa, unustasin enne öelda, et juhendis oli ka üks pull asi kirjas - "Parimatele
kompenseeritakse komandeerimiskulud järgmiselt:"
Hehe, sellega sai palju nalja - et nüüd viskasin rimi tšeki ära, et ei kompenseeritagi mu salatit ja energiajooki :D.

Ilmus ka järjekordne Lubomir Kavaleki malenurk, kus ta räägib Laskerist ja Karpovist.

All pool on avaldatud ka Kristjan Sanderi kiri.

Pühapäeval mängin Kõo turniiri ja järgmine pühapäev pelan ka Viljandis. Loodan, et saan NL sarjas koha viie hulgas...

(Kellel on Viktor Kassi number, võiks mulle selle anda. aitäh!)

2 comments:

Anonymous said...

Viktor Kass 55554182

Anonymous said...

minu autoga saab kõo turniirile pärnust ja pärast turniiri saab tartusse. kui kellelgi on sellist marsruuti mööda vaja sõita, siis 56611181, jürgen