Wednesday, September 3, 2008

Turunurk #8

Sellest on möödas juba peaaegu kuu aega, kui selgus, et ma olen lahe ja minuga tuleb intervjuu. Nüüd on siis inimesed saatnud väga huvitavaid küsimusi, mille eest ma kõiki tänan. Kokku tuli neid täpselt 35. See on muide esimene intervjuu, mis minuga tehtud on.

1. Millal ja kus Indrek Turu sündis?
Sündisin 30. juulil 1988. aastal Tallinna Pelgulinna sünnitusmajas.

2. Kuidas sattus kodanik Turu malemängu juurde?
Malekäigud õpetas mulle 5-aastaselt selgeks isa , kuid siis mind see mäng ei huvitanud. Üle 10 aasta hiljem sain pisiku külge, kui hakkasime koolitunnis sõbraga mängima. Pärast seda muutus asi juba igapäevasemaks, sest leidsin huvitava koha internetist. Siis sain malemajas tuttavaks tõsiste tegijatega ja sellest ajast pole enam nuppe käest pannud.

3. Milliste (spordi)aladega on küsitletav veel peale male tegelenud? Millised on suuremad saavutused?
Tegelenud ei ole regulaarselt millegagi, aga kooli ajal meeldis mulle kõrgust hüpata. Mäletan, et isiklikuks rekordiks jäi 1.40.

4. Miks noort meest male huvitab, mis teda selle mängu juures võlub?
Male on väga põnev mäng, see on omaette teadus. Mulle meeldib lugeda malekirjandust, vaadata teiste partiisid ja üritada arendada enda mänguoskust. Kahtlemata teeb male huvitavaks ka sportlik faktor. Turniiridel võistlemine ja reitingusüsteem lisavad pinget ja annavad võimaluse end teistega võrrelda.

5. Mida on male mängimine elule juurde andnud ja mida ootad selles osas tulevikult?
Kindlasti olen male kaudu juurde saanud palju meeldivaid tutvusi. Võistlustega seoses on olnud võimalusi külastada Eesti linnu, kus ma pole varem käinud. Ma usun, et male on mulle andnud heaolu. See on tegevus, millest tunnen alati rõõmu.

6. Kas Indrek Turu oleks nõus hakkama Eesti Maleliidu tegevjuhiks, kui senine juht Hendrik Olde taanduks sellest ametist? Millised oleksid Turu esmased tegemised uues ametis?
See oleks lähitulevikus võimatu, sest mul puuduvad mitmesugused kogemused, mida on vaja maleliidu esimehena, näiteks pikaajalised head suhted nii Eesti kui ka välismaa maletajate ja tähtsate tegelastega; oskus rahaasju ajada ja sponsoreid leida ning teadmine, kuidas populariseerida malet laste ja noorte seas. Samuti ei ole ma iseloomult juht ja mul oleks vaja häid nõuandjaid. Aga kui ma oleksin maleliidu esimees, siis toetaksin rahaliselt Eesti parimaid maletajaid ja korraldaksin korralikud Eesti meistrivõistlused.

7. Milline on parim partii?
Enda omadest oli mu lemmik võit Raivo Koskre üle eelmise aasta kiirmale meistrivõistlustel, kus ma kahisin mitu nuppu ning panin mati.
Aga parim partii maleajaloos võiks näiteks olla selline: http://www.chessgames.com/perl/chessgame?gid=1100774

8. Kes on lemmikmaletaja/iidol/eeskuju?
Siin ei ole kahtlust, see on Paul Keres.

9. Kes on lemmiknaismaletaja?
Alexandra Kosteniuki (mänge) on hea vaadata.

10. Kas Turul pruuti ka on?
Ei ole. Mu meiliaadress on indrekturu@hotmail.com...

11. Miks Turu nõnda palju maleturniiride ajal alkoholi tarbib (nagu ta ise mitut puhku siinses blogis kirjutanud on)?
Ma arvan, et alkoholi tarbin ma üsnagi mõõdukalt. Neid kordi on harva, kui ma joon midagi kangemat kui õlut. Maleturniiride ajal on hea pärast pingelist vooru võtta lõõgastuseks natuke jahutavat jooki. Ja kuna pikad turniirid on kolmepäevased, siis tavaliselt saab õhtul ka natuke libistada. Seda tuleb loomulikult teha mõistuse piires.

12. Kas Turu arvates on normaalne, et erinavatel Eestimaa maleturniiridel erinevate Eesti maletajate poolt nõnda palju vägijooke ära tarvitatakse?
Selles ei ole midagi halba, kui keegi üle ei pinguta ega korda rikkuma ei hakka. Siiamaani ei ole alkoholi ka nõnda palju tarbitud, et oleks pidanud selle kohta märkuseid tegema v.a. ütlus kohtunik Hendrik Oldelt Tartu Suve maleturniiri alguses võistlejatele: „Palun teid, ärge pudeleid maja juures olevasse prügikasti pange.”

13. Kas Turu arvates tuleks piirata alkoholi tarbimist maleturniiride ajal? Miks?
Hetkel ei näe mingit moodust, kuidas seda piirata. Tsiteerin Nikit: „Aga seda, mida inimene teeb enne ja pärat vooru on tema enese asi. ... Muidu - mis juhtub järgmiseks? Keelame suitsetamise ära, voodi kell 11, klubis ei tohi käia, naisi ei tohi katsuda, valesi raamatuid ei tohi lugeda?!”

14. Kes on Indreku meelest ilusaim naismaletaja?
Raske öelda, kui Eestis on nii ilusaid maletajaid nagu Tiina Põlendik. Minu valik oleks siiski Karmen Viikmaa.

15. Mis on Indreku lemmikavang?
Traxleri variant kaheratsuavangus, sest selles ma pole kunagi ühtegi mängu kaotanud.

16. Kust Indrek Turu arvates lapsed tulevad?
Noh, 1. septembril nägin ma palju lapsi, ranitsad seljas, koolist tulemas.

17. Kus ja kuidas Indrek Turu õppis/õpib?
Lõpetasin paar aastat tagasi suurte raskustega Tallinna Ühisgümnaasiumi, nüüd olen veel suuremates raskustes IT-Kolledžis.

18. Kas ja kus Indrek Turu töötab või plaanib töötama hakata?
Nüüd sügisel plaanin enda õpingute kõrvalt maletreeneri tööd teha, seda siis koolides algajatele.

19. Kanepit oled tarbinud?
Olen kaks korda proovinud.

20. Olen kuulnud, et Indrek Turu huvitab kompositsioonmale. Millised on saavutused ja edasised plaanid selles vallas?
Kompositsioonimale on mind huvitanud üsna algusest, kui hakkasin malega tegelema. Käisin raamatukogus ja pusisin Margus Söödi Postimehes ilmuvate ülesannete kallal. Alguses ei õnnestunud kuidagi neid ära lahendada, kuid hiljem suutsin järjest kiiremini kahekäigulised ära teha. 2007. aastal osalesin ülemaailmsel algajate lahendamisvõistlusel, kus sain 2. koha, see on mu suurim saavutus siiamaani. Kahjuks on ka viimasel ajal jäänud vähe aega ülesandeid vaadata. Veel rohkem on kahju, et ei saanud sõita Lätisse probleemmale konverentsile, kus võistlevad Margus Sööt, Tatjana Fomina, Eerik-Jaan Sergo ja Indrek Aunver. Loodan, et neil läheb hästi.

21. Kas Turu on lahe olla?
Ma arvan, et Askold Nassar olla oleks lahedam, aga ka Turu olla on piisavalt lahe.

22. Kui mitu tundi päevas Indrek malega tegeleb?Õhtu jooksul mängin mõne turniiri netis, vaatan viimased maleuudised üle ja vahel uurin natuke mõnda avangut. Ei tea ajaliselt täspelt öelda, sest vahepeal teen ka muid asju, kaks-kolm tundi tuleb ikka ära.

23. Hr. Turu: reastage palun 3 või 5 paremat maletajat Eestimaal ja miks see järjestus just selline on?
1) Kaido Külaots
2) Meelis Kanep
3) Tarvo Seeman
4) Ülar Lauk
5) Igor Švõrjov

Külaots ja Kanep on üsna võrdsed, kuid tunduvalt eespool teistest, sest nemad on kõige paremaid tulemusi saavutanud rahvusvahelistel turniiridel. Järgnevad kolm on lihtsalt head aktiivsed maletajad, kes tavaliselt võtavad palju punkte nädalalõputurniiridelt.

24. mida arvab turu meie suurest juhist ja õpetajast (oldet mõtlen)?
Seda, mis ma paljudelt kuulnud olen, on liiga ebatsensuurne, et siia kirjutada. Hendrik Oldet saab kindlasti ka heade sõnadega iseloomustada, kuid see on liiga keeruline, et siia kirjutada.

25. Kas jalgpall on parem kui seks?
Heh, ei tea, pole mõlemat mänginud.

26. Millele paneb Turu malega tegelemisel enim rõhku (avanguteooria, taktika, lõppmängud)?
Taktika on kindlasti üks tähtsaid komponente males, eriti algajale maletajale nagu minule. Avangute tundmine on samuti oluline. Lõppmängu ei tunne ma üldse. Kõige rohkem tegelen ma ilmselt taktikaülesannete lahendamisega. Selleks on hea veebileht: http://chess.emrald.net/

27. Kas Turu on mõelnud omanimelise avangu leiutamise peale? Või on see juba olemas?
Turu Attack oleks päris huvitav nimi avangule. Paraku on kõik avangud juba nii läbi uuritud ja ära nimetatud, et seda poleks kuhugi panna. Selle eest olen leiutanud mõiste „turutäisedu”, mis tähendab 1. voorust alguse saanud kaotusterida.

28. Mida teed, kui Sass käib 1.b3? (või Uku 1...b6?)
a) sõimad lolliks ja paned ära
b) annad 20 käigu pärast alla
c) vastad samaga ja hoiad hambad ristis viiki
d) lähed wc-sse

Seda peab järgmine kord malemajas proovima, kui ma 20 käigu jooksul ei ole matti saanud, siis on mu avangukäsitlus end õigustanud.

29. Mis on Turu lemmiklugu?
Guru Josh Project - Infinity 2008

30. Mitu korda on Turu olnud seltskonnas, kus on naisi rohkem kui mehi?
Ma pole just täpselt arvestanud, aga seda väga palju küll ei ole juhtunud.

31. Mitut tüdrukut Turu on suudelnud?
Ma pole just täpselt arvestanud, aga kahte.

32. Miks hakkasid tegema koostööd Vaadeldaja Teamiga? Kas kahetsed või ei kahetse oma otsust? On see normaalne, mida te teete?
Niki esitas mulle pakkumise hakata kord nädalas kirjutama patserinurka. Ma eriti ei kahelnudki ja nõustusin. Alguses ei osanud midagi oodata, kuid endalegi üllatuseks meeldib see paljudele ja mul on hea meel. See on väga normaalne, et me erineme teistest malenurkadest tunduvalt.

33. Ega turunurk ometi liiga palju energiat ei kuluta ühe noore mehe tärkava alkoholismi kirjeldamise peale?
Turunurk on eelkõige malenurk. Ülejäänud asjade peale ei kulu kindlasti nii palju energiat kui šahhimängule.

34. Millal Turu kaotas süütuse?
Noh, seda ei juhtunud vanuses 0-19...

35. Kuhu kadunud oled Turu?
Õnneks mitte kuhugi ja järgmisel nädalal loodan juba Tartus Gunnar Uusi memoriaali mängida.

Turu

5 comments:

Anonymous said...

Äkki Külaotsaga ka intervjuu? Võibolla ka Liivaga. Ja väikese väljakutsena vaadeldajatiimile vahest veel Carmen Kassiga või Hendrik Oldega. Oleks väga intrigeeriv.

Anonymous said...

Karmen Viikmaaga tahaks intervjuud!

Anonymous said...

Viikmaaga küll ei tahaks, selle vastustest ei saa midagi aru ju, tädi paneb segast...

Anonymous said...

Käi siis kõik tunnid ilusasti koolis kohal ja lõpeta kool ära, äkki siis hakkad natuke aru ka saama...

Anonymous said...

Tahaks küsida GM Kaido Külaotsa käest.