Saturday, May 22, 2010

SELLi mängud Tartus

Ma ei tea, kas see on see kohutav palavus siin korteris või midagi muud, igaljuhul jällegi olen ma hommikul (vähemalt laupäeva kohta) ebanormaalselt vara üleval ning unenägusid ei ole enam kuskil.

Ametlikku teadet veel tulnud pole, kuid nagu on kuulda olnud juba mitmest allikast, siis saan hea meelega teatada, et Eesti meeskond ja naiskond registreerisid 2010. aasta maleolümpiale :)
Täpsemalt on kirjutanud koosseisudest juba Ülar (artikkel Vaatlejas).

Eile algasid Tartus siis SELLi tudengite mängud. Alasid on palju, noori on palju, üritus on vinge. Ma ei jõudnud küll ei rongkäigule, avamisele, söömistele, kuid olen vaid positiivset tagasisidet kuulnud.
Maleturniiri tase on kõvasti üle Eesti keskmise turniiri. Osalejaid on kuuest erinevast riigist (Eestist 9, Lätist 7, Leedust 6, Soomest 3 ja Kreekast ning Ukrainast 2).Turniiri 29 võistlejast 20 on reitinguga üle 2000, sh 10 reitinguga üle 2200 ja 3 reitinguga üle 2400. Kusjuures märkimisväärseid auhindu pole, tudengid tulid kokku lihtsalt huvist sporti teha ja koos aega veeta :)

Mina ise alustasin võistlust 20. asetusega. Esimeses voorus oli mul põnev mäng WGM Laura Rogulege, kuid kahjuks suutsin pikalt paremuses seisnud positsiooni ning ajalise edu käest anda ning lõpuks kiires lõppmängus eksida ja lausa kaotada. Kindlasti ei oleks pidanud see mängu kulgu arvestades nii minema ja loodetavasti tuleb mul maleolümpial võimalus punkt tagasi võtta.

Üldiselt on olnud põnevad mul kõik 5 turniiri mängu. Olen saanud teha väga ilusaid kahinguid - Karmeni vastu kaks ratsut selge võiduga, Lätlase Rudovska vastu kahisin oda ja sain mõnusa rünnakupostisiooni, millest kiiresti punkt vormistus. Samuti sain ilusa võidukombinatsiooni teha 2254. reitinguga lätlase Kalninsi vastu.
Üpriski pingevaba noorteturniir on hea võimalus katsetamiseks ja tõsiselt malemängu nautimiseks.
Loomulikult loodan, et täna läheb vähemalt sama hästi ning õhtuks ei oleks tulemuseks hoopis täielikult ebaõnnestunud esinemine.

Turniiril on ka võistkondlik arvestus. Võistkonnas on kolm mängijat, kusjuures vähemalt 1 naine. Alla kolme mängija ühtegi võistkonda ei registreeritud, nii sai mitmestki osalejaid vaid individuaalsel tasandil võistleja. Koolide arvestuses juhivad hetkel Tallinna Tehnikaülikool (9,5p, koosseisus Ilja Vovk täiseduga, Aleksandr Volodin ja Viktoria Baškite), Riia Tehnikaülikool (9p) ja Tartu Ülikool (8,5p). Väga kaugele maha ei jää ka Vilniuse (8p) ja Aalto (7p) ülikoolid. Kuuendana seisab tabelis veel Läti Ülikool 5 punktiga. Seega näitab kiire arvutus, et koguni 11 mängijat ei kuulu ühtegi võistkonda.


Eile pärast turniiripäeva lõppu toimus siis ka SELLi mängude ametlik avamine ning afterparty oli klubis Atlantis. Käisin minagi sõpradega sealt läbi ning rahvast oli tõesti murdu. Ainult kaks baaritöötajat ei suutnud kuidagi isegi poolte sealolijate tellimusi täita. Tantsulaval toimus veel frozen t-shirt võistlus (parandage, kui kirjavigadega :). Maletajaid laval näha polnud, kuid tantsupõrandal küll.

Minu ilus suvine päev lõppes igaljuhul katkise villiga talla all, et kui ma täna imelikult kõnnin, siis mitte eilsest peost, vaid ai-ai jalast :D

Ja turniiripäeva ning 6. vooru alguseni on ikka veel mitu head tundi aega. Äkki jõuab veel Andrese vastu põhjaliku valmistuse teha..

Ilusat suvepäeva soovides!

Ahjaa.. ja kui mõni suur või väike malehuviline nii ilusa ilmaga toas arvuti taga istub, siis siit on võimalus jälgida turniirilt ka LIVE ülekandeid.

No comments: