Wednesday, August 20, 2008

Turunurk #6

Käisin just väljas õuna söömas. Valged klaarid on praegu väga head.

Eelmise põhiteema lõpetuseks ilmus juunioride maailmameistrivõistlustel mittekusagilt välja hindu Abhijeet Gupta, kes võitis lõpus viis partiid ning sai esikoha. Viimases voorus alistas ta mustadega David Howelli. Medalid said kaela veel Parimarjan Negi ja Arik Braun. Kuid kuna nädalavahetusel toimus selline turniir nagu 29. Põlva Suvi, siis ei jätku mingil juunioride MM-il küll rohkem ruumi turunurgas.

Enne Põlvat käisin veel Rootsis, kus olid ka Vaadeldaja Niki ja Uku ning veel palju toredaid inimesi. Sellest reisist on loodetavasti varsti võimalik näha pilte. Puhanud kodus ühe päeva, asusin reede hommikul teele. Sain kokku Kristjan Sarapikuga, kellega meil algul oli plaanis rongiga kohale sõita, kuid tänu Lauri Teelemile saime autoga. Sõit võttis meil oodatust kauem aega, sest pidime läbi minema Tartust ja hiljem unustasime keerata Põlva teele, mistõttu läksime väikese ringiga. Võistluspaika jõudsime umbes 10 minutit peale algust. See oli selle aasta esimene turniir, mis algas täpselt õigel ajal! 1. voorus sain mina kohe mustadega vastaseks Sarapiku. Erinevalt Karksi Ratsu mängust, alustas ta 1. g3 asemel aktiivsemalt 1. d4. Teatasin viienda käigu järel, et mina seda varianti ei oska ning nii ka oli. Tegin rea kahtlase väärtusega otsuseid ja valge sai positsiooniliselt võidetud seisu. Sellele järgnes mul ka etturikaotus ja kaks vigurit läks vankri vastu. Erilisi lootusi nägemata püüdsin veel kvaliteeti kahida, kuid Sarapik üllatas mind siis hoopis lipukahinguga ja ma sain aru, et ta saab lipu paari käigu pärast uuesti peale panna. 1-0. Voorus toimusid sellised superüllatused nagu Askold Nassar mängis vapralt viiki Igor Švõrjoviga ja 10-aastane Vladislav Karassev võitis Lauri Kooli. Teelemil oli huvitav mäng, kus vastane Heino Komlev sosistas talle vaikselt: „Viiki on vist veel vara pakkuda.” ja alistus paar käiku hiljem. Enne teist vooru väga palju aega ei olnud. Jõudsime vaevalt burksiputkas söömas käia. 2. voorus oli mu vastane kohalik maletaja Johannes Raidla, keda ma olin varem Tusovi mälestusturniiril võitnud. Seekord üllatas ta mind juba avangus h5-h4-h3 etturilükkega. Seis püsis sellest hoolimata üsnagi võrdne, sest ma ei leidnud parimaid käike. Vahepeal sai hoopis tema natuke parema seisu, kuid rikkus selle ühes kohas vale etturi võtmisega. Sellega võitsin kohe pessi ning peagi suundusime lõppmängu, kus tema nupud jäid tagaritta kinni, eriti kurvalt seisis oda f8-l, mis oma esimese liigutuse tegi alles 38. käigul. Raidla alistus 41. käigul. Õhtul lõõgastusime raskest turniiripäevast. Meie seltskonnas olid Niki, Lauri Teelem, Kristjan, Askold, Kool, Erika, Karmen ja Andres Kuusk. Mängisime ühte mängu, mille nimi on „Ma ei ole kunagi...”. Õhtu peategelaseks sai Askold Nassar. Ta oli väga lõbusas tujus ja sai palju naerda. Enne südaööd läksime Life’i, see on ööklubi Põlva lähedal. Seal oli mingi pidu nimega Hott & Sexy. Kui me kohale jõudsime, olime ühed esimesed seal. Hiljem aga hakkas tulema nii palju ilusaid Põlva tibisid, et ei jõudnud ära imestada. Muusika oli ka hea. Life on lahe koht. Võtsin seal veel ühe õlle ja ei olnud enam väga kaines olekus, kuid siis tahtsid kõik juba liikuma hakata. Enne äraminekut käisin Karmeniga korraks ka tantsupõrandal. Pärast siis läksid teised Tartusse tagasi ja meie läksime magama.
Hommikul tuli vara ärgata, sest voor hakkas 9.30. Jõime Askoldiga Säästu vett ning läksin üsna hea enesetundega mängima. Vastane oli mul Lauri Kool, kellel oli kirjas vaid 0,5p 2-st. Mängisime prantsuse kaitse edasilükkevarianti. Ta käis 6. Oe2, mis oli mulle meeltmööda, sest arvasin, et oskan seda hästi. Paraku lõppesid mu teadmised 8. käigul, kus ma oleks pidanud tule andmise asemel ratsuga f5-le minema. See siiski kõige hullem viga ei olnud, mul oli üsna hea seis, kuid lõpus hakkasin ajapuudusesse jääma ja ta sai väga lahtise seisu. Minu kuningas oli nagu ikka vangerdamata. Tekkis selline positsioon, kus käigul olen mina:



Eksisin ja käisin 1. ...Ve8? Nagu Niki eelmises postituses ütles, oleksin pidanud käima 1. ...Kc7! See on üsna huvitav käik, mis jätab valge lipu a8-le mõneks käiguks kinni ja annab võimaluse vasturünnakuks ja vähemalt viigi saab igavese tulega. Jama, et ma seda ei leidnud. Mäng läks edasi nii 2. Ve8:+ Oe8: 3. Kg2! Kc7?? 4. Le5+ Kc8 5. Le8:+ 1-0. Huvitav fakt on see, et Lauri Kool sattus pärast minu mängu nii hoogu, et võitis ka kõik ülejäänud partiid sellel turniiril. Järgmises voorus sain loosiga Heino Komlevi, kellega saab alati nalja. Mõtlesin, et joon paar õlle enne mängu ja lobisen temaga kogu partii ajal, kuid nagu Viktor Kass ütleb: „Turniiride ajal on alkoholi tarbimine kategooriliselt keelatud.” Pärnus olin Komlevit väga kergelt võitnud, nüüd võttis ta mängu tõsisemalt, kommenteerides oma käike: „Nii loll käik, et ise ka naeran.”; „Olen nii loll, loll kui lammas.” ja „Ei oska ja jälle ei viitsi mõelda.” Sellegipoolest polnud need käigud midagi lollid ja ma ei suutnud võita. Ta pakkus alguses ka viiki ja kui ma ei nõustunud, siis vabandas, et pakkus. Mul oli küll ettur üle, kuid siis tegin lauslolluse, millega ta sai nupud väljavahetatud. Kartsin, et ta pääsebki nüüd viigiga, kuid kuidagi kägistasin ikkagi lõppmängu ära, sest Komlev sattus mativõrku. Tuleb otsida ühekäigulisi matte! Selles voorus juhtus ka selline asi, et Genadi Popman kirus oma kaotuse pärast: „Kurat, lasin käest lahti.” Selle peale kostab Heikki Ots naerdes: „Pauk läks lahti.” 5. voorus sain vastaseks noore Karassevi, kes oli eelmises mängus võitnud vana kogenud turniirimaletajat Kassi. Minu vastu pani poiss aga 11. käigul pessi täiesti ootamatult ette. Paar käiku hiljem lasin tal selle vankrite aktiivsuse eest tagasi võtta. Tal tekkis aga a-liinile vabaettur. Vanker ei olnud tal aga etturi taga, vaid ees. Pigistasin tema kuninga ja ratsu ka kokku ning kindla plaaniga hakkasin lihtsalt ettureid edasi viima, sest ta ei saanud midagi teha. Võib-olla ülehindasin oma võimeid natuke, kui otsustasin minna vankrilõppmängu enametturiga. Üllatuslikult aga vahetas Karassev kohe vankrid ja ma võitsin paar käiku hiljem. Võistluspäev oli lõppenud ja seekord oli ka rahulikum õhtu. Mängisime pokkerit, algus oli mõõdukas, keegi all-in kohe ei läinud. Ma olin esimene, kes välja langes ja see juhtus üle tunni hiljem. Tulin just peldikust tagasi ja läksin suvaliste kaartidega all-in, sest arvasin, et keegi ei tule kaasa, kuna ma pole väga agressiivne olnud. Siiski Askold callis ära ja võitis. Natuke hiljem langes aga temagi välja ja me läksime õue jooma. Lõpuks tegi laua tühjaks Lauri „Call” Kool. Teine oli Kristjan, kes sai ka natuke auhinnafondist. Umbes 12 ajal nägime väljas kuuvarjutust.
Järgmine hommik sai veel vähem magada. Voor algas 9.00. Kui juba on umbes 10 minutit mängitud, tõuseb Kass püsti ja hüüab: „Paneme kellad seisma ja lähme teeme selle pildi ära!” Siin see pilt on:














Voorus võitsin üsna kindlalt Endel Siidirätsepat. Ta sai avangust nii ebamugava seisu ja ma sain tema nõrga punkti ettur e6 kätte. Pärast seda korjasin veel marju ja ta kahis kvaliteedi. Lõppseisus andsin selle tagasi, sest mul oli kolm pessi üle. Siidirätsep alistus ka kohe. Üllatuslikult olin kogunud 4p 6-st ja tõusnud 5. kohale. Ja milline oli mu üllatus, kui viimaseks vooruks loositi mulle vastaseks suurmeister Igor Švõrjov. Reitinguvahe oli meil kõigest 633 punkti. See on mu kõige esimene mäng GM-iga. Nüüd olen seda juba natuke ka analüüsinud. 1. d4 d5 2. Rf3 Rf6 3. Og5 e6 4. e3 c6 5. Rbd2 Rbd7 6. Od3 Oe7 7. 0-0 0-0 8. c3 Ve8 +0.32 teadsin, et Švõrjov mängib kinnist avangut ja otsustasin (alateadlikult) väga passiivselt mängida. 9. Re5 c5 10. f4 h6 11. Oh4 b6? Esimene kaheldatav käik, mängu ajal arvasin kogu aeg, et mul on halvem seis, kui tegelikult oli. 12. Rc6 Lc7 13. Re7: Ve7: 14. g4?! siin läheb Švõrjov terava seisu peale, seda käiku ma kartsin ka. Arvuti väidab aga, et midagi kohe karta ei ole. 14. ...Kf8? arvasin, et lähen viin kuninga turvalisemasse kohta. 15. g5 hg 16. Og5:? ka suurmeister ei mängi täpselt, 16. fg annab suure ülekaalu, sest see võimaldab käia nii g6 kui ka Lh5. 16. ...Ve8 +0.13 17. Rf3 Ob7? siin oleks hea olnud Re4 18. Re5 Ke7?? jube käik, plaan oli mul vankrid tagaliinil vabastada ja tema kuningale läkitada, aga sellise käiguga jätsin lihtsalt ratsu sidumise alla. 19. Ob5 Oc8 20. f5 Re5: 21. de? teine üsnagi ebatäpne käik Švõrjovi poolt. 21. Oe8: oleks õige olnud. Partiis aga ma ei leidnud jätku, mille peale arvuti näitab kõigest väikest paremust valgele. 21. ...Vg8! oli see käik, mis annab ef korral gf ja valge kuninga ees on vaba tee, pealegi saan viguri tagasi. Kuna ma arvasin, et mu seis on nii läbi, siis tegin lihtsalt käigu 21. ...Le5?? 22. Of4 Le4 23. Od3 ja lipp on lõksu püütud. Kodus analüüsides olin üsna kohkunud, kui nägin kõiki neid võimalusi, mis kasutamata jäid. Samuti olin veidi üllatunud, et Švõrjov niimoodi mängis. Loomulikult ta võitis mind ja ilmselgelt ei oodanud erilist vastupanu ning kokkuvõttes sai ta ka lihtsa võidu. Kindlasti on see mäng mulle tähtis ja ma loodan, et ma saan veel suurmeistritega mängida. Ma sain 4p 7-st ja 8. koha, mis oli oodatust rohkem. See on sellel aastal teine esikümnekoht ja üritan seda veelgi saavutada. Turniiri lõppjärjestus oli selline.

29. Põlva suveturniiri tabel

1. Vorobjov 6p
2. Švõrjov 5,5p
3. Kool 5p


Järgmine nädalalõputurniir toimub juba see pühapäev Haapsalus.

Ja muidugi, täna võitis Gerd Kanter Eestile olümpiakulla. Palju õnne!

Turu

2 comments:

Anonymous said...

Kui Turu ja Sarapik tahavad koos minu ja Eesti ühe parema naismaletajaga Haapsalusse reisida, siis mul on autos kaks vaba kohta...
Kuna Niki on mingi kabekohtunik ja tal minuga sõita ei sobi...

Anonymous said...

Ka minul on autos Haapsalusse veel üks-kaks vaba kohta, kui on huvilisi :)

Tuuli