Tuesday, August 5, 2008

Karksi-nuia maleturniiri partiid

minu partiid.

Nii-nii. Ma ootasin, kuni EML paneb enda kodulehele tabeli üles, et ma ei eksiks kellegi nime ega mingi muu sellise asjaga. Päris kaua aega läks neil ...

1.voorus sain vastaseks kellegi Kaganski Sergei.
Partii polnud midagi erilist, aga üks ta kommentaar oli päris hea - sellepärast panengi siia diagrammi ja väikse jutu.
viimane käik oli musta Rc4 , ma olin mustadega. Vastane käis Kf1-e1 ja ma võtsin oda maha. Mille peale vastane hakkas kiruma (vene keeles) : kurrratt, jumala viigiseis ja panen raisk pessi ette, kurratt noh.
mina vastu : no mis viigiseis, sul pess kohe kukub ju, et no vahet ei ole ju.
tema : no mis see üks pess on, oda - vot see on teine asi.

Jaah - mäletan ka mina neid aegu, kus ma arvasin, et üks pess oda ja ratsu lõppmängus pole mitte kui midagi. Üks pess !? nu štoo - see on ju lõdva randmega viik. Vot jah, siuke väike meenutus lapsepõlvest tuli mul meelde :)


2. voor oli aga hoopis huvitavam - mäng käis nimelt Tanel Kuldsepaga. Ai, mis mäng
(käikude järjekord võib-olla mitte kõige täpsem, aga pmst point pole selles ;) )
1.e4 rf6 mul olid valged värvid. enne partiid mõtlesin, et no talle ma kütan kiiresti ära :)). Okei-okei. Aga siin ma sain aru, et kurrratt - üks vähestest vastustest, mille peale mul ei ole "oma" varianti olemas. Nojaah, pole siis midagi - peab mõtlema
2.e5 rd5
3.oc4 e6
4.d4 d6
5.rf3 rc6
6.0-0 oe7
7.le2
nii, siin ma mõtlesin, et täitsa okei seis on. kohe lükkan vankri d1'le, siis ründan kuningatiival ära ...(
7...rb6
8.ob5
(od3 ja ob3 peale püütakse mu "matioda" kinni)
8...0d7
9.a3 d5!?

10.vd1 rb8
11.od3! c5
12.c3 rc6
13.rbd2 vc8
14.rf1 cd
15.cd ra5
16.0f4 oa4
(pean tunnisama, et seda käiku ma ei vaatanudki ...
17.ve1 ob3 kurat, midagi on valesti. ei mäleta, kuidas oli.
ah suva, panen seisu peale (kurat, pikal oli õigus - ei mäletagi enam kuidas läks)
Vot selline seis sai peale. Ma võitsin vahepeal kvaliteedi, aga Tanel ründas liputiival nii võimsalt, et ma pidin ühe viguri veel ära andma ja mingi hetk sain aru, et seis on kaputt! - midagi pole teha, nii et meeleheitlik rünnak! Antud seis on musta käik. Ilmselt võidavad selliseid käigud nagu Vf8 ja mustmiljon veel. Tema otsustas teha sellise käigu nagu
...Re1 järgnes :
30. vf7 lxf7
31.rxf7 kxf7
32.lf6+ ke8
33.lxe6
+ oe7
34. kf1
ja siin ta võttis ratsu kätte ja siis alles märkas, et iga ratsu käigu peale on mul lxg6 tuli olemas. ta vist vandus siin, või midagi
34...rc2
35.lxg6
+ kd7
36.lxc2 oc4
+

Vot nüüd tuleb alles seis, millest ma tahaksin rääkida nimelt, mina ei märkanud, et tuli on - ja käisin La4+ mille peale ta ütles, valekäik (tal oli aega 1:50 ja mul ca 5 min), kuid enne oli peakohtunik Elmaste öelnud, et aega ei hakka juurde panema - et vähem jamamist (va juhul, kui on alla 2 min). Aga noh, okei, ma mõtlesin, et jama noh - La4 tulega võidan ju viguri (rc6 käib ta, ma võtan oda maha ja d5). Panin lipu tagasi ja võtsin rxc4. Mille peale ütleb Tanel, et "nõuan lipukäiku". See tuli mul šokina ja umbes 0,1 sekund mul läks reageerimisele ja ma purskasin : SITU PIHKU! Tanelile ilmselt mõjus see šokina ja ta pakkus mulle viiki. Võtsin vastu :)

Siin me hakkame Taneliga käppa suruma
Nii. Siis tuli 3.voor
Siimuga tuli viigikene
4.voor - võitsin mingi läti venna ära. See oli ikka eriliselt haige partii. Panen lihtsalt seisu peale, mille ma suutsin ära võita.

Nii. Võiduplaan oli, et. Hm. Ma enam ei mäletagi. Aaa, ratsu kuidagi e8 kaudu d6le transpordida ja mängida aja peale ja loota, et ta eksib. Igastahes partii läks kuidagi nii, et ma sain kätte f7 ja siis ta eksis ja läks d4, mille peale tulin ratsuga tagasi f6'le kõigepealt ja siis ma sain kuidagi ratsu d8'le ja ta läks kunniga d5'le ja ma läksinn c6'le ja lippu, sest tema ratsud olid rf4 ja rf3 ajal , must ettur h5'l ja minu kunn kuskil f2'l ja segapudru oli üldse. haige partii oli igastahes
Järgmine voor oli päris kerge - 5.voor oli vastas kogenud Tatjana Fomina, kes suutis valgetega 6 käigua lipu ette panna. pole lugu.
6.voorus suutsin ainukese suurmeistri ära võita. Partii polnud märkimisväärne, ainus häiriv asjaolu oli see, et suurmeister ei soostu alla andma lõppmängus, kus on kari ettureid ja mul on vanker ja ratsu, tema vankri vastu. ja see pole esimene kord! Häirib muide päris tõsiselt see.
7.voorus suutsin lätakale päris sügavale, st ma tahtsin öelda, et suutsin ta ära võita valgetega vene partiis, sest ta pani ette.
8.voor tuli pikaga üks lühike viik teha.
9.voor oli jällegi hea.
Enne viimast vooru oli minul, raugul, šiskovil 6,5 punkti 8'st. Mina mängin šiskoviga ja rauk valneriga. Minul oli koef (buh.) ka 0,5 punkti halvem. Pakun siis viiki 5ndal käigul. No ei võta vastu. No heakene küll. Mängime-mängime. Saan jõle sita seisu. Mõtlen, et kurrratt - saan veel tappa ka (kõrvallaual tundus mul, et Rauk hakkab Valnerit ka võitma.. ) - nukrutsen, et nii, rauk saab ette, ja šiskov ka, ja keegi veel ja ma jään üldse 4ndaks või midagi. Ega see esimene kord pole, kui šiskov mul turniiri ära rikub. Aga noh, tagasi partii juurde.
Šiškov ei suuda ja ei suuda mind ära võita. No okei, seis oli tegelikult ainult natukene parem. Aga noh, mingi hetk ta saab aru, et tal on mingi 2 minutit minu 5 minuti vastu aega ja seis on juba võrdne. Pakub viiki. Ja kas ma võtsin vastu? NO WAY! Kuratt - ülbust tuleb karistada. Ei ole nii, et avangus ei võta viiki vastu ja pärast kui vähe aega on, siis pakud viiki. ei käi need asjad nii lihtsalt.
Saatsin pikalt ja võitsin (muide, seisuga!) ära.
Vot siuke tore turniir oli.

Ahjaa, seljanka oli hea.
Lisan ka ühe pildi Turust, sest paistab (küsitlus), et ta on lahe.
(aasta parim?) maleajakirjanik INDREK TURU

2 comments:

Anonymous said...

Et mis värk Taneliga partiis selle 35.Lxg6+??? ikkagi on, mitte ei saa aru miks ta 35...hxg6 vastata ei või...

nikitheone said...

uuh, vabandust.
jap kõigepealt oli ikka lxh7 ja ke8 peale lxg6