Wednesday, August 27, 2008

Tere jälle

tondid.

Mind siis polnud vahepeal päris kaua kirjutamas. Pole hullu - pole hullu.

Elasite üle ju.

Mul on palju mahlakat ja head kirjutada.

Alustaseks näiteks sellest, et varsti algavad Tallinna MV, mida korraldab Aare Võsu. Juhend on kuskil malemajas üleval. See algab kuskil septebmri lõpul. Pull on aga see, et voorud on teisipäeviti ja reedeti. Minu tagasihoidliku küsimuse peale, et miks voorud on reedeti (näiteks reedel on üks nädalõpusarja turniir ja üldse, kes viitsib reedel malet mängida) vastas Aare Võsu, et neljapäev talle ei sobi, sest neljapäev on SAUNAPÄEV. Eino. Normaalne. Hästi paned.

Ma olin siis kabekohtunik pikalt. Kabe on lahe. Ma lähen kabesse üle.

Tüng. Ei lähe.

Homme teen kokkuvõtte küsitlustest, panen uued küsitlused üles. Teen ka mingi turniiride kokkuvõtte ja sündmuste kokkuvõtte.

Seniseks on paar asja veel öelda - tundub, et Vaadeldajal läheb Oldega sõjaks varsti. Nimelt tuli Herr Olde minuga rääkima üks päev ja rääkis pikalt ja laialt, ümmarguselt ja paksult igast paska - nagu tavaliselt (pole vaja solvuda, see on tõsi!) ning ta jutu mõte oli see, et Turu ei tohi kirjutada seda, kuidas ta joob või palju ta joob. Ähvardas meid Maleliidu lehelt maha võtta! Mina ütlesin selle peale, et võta. Aga ma ei öelnud siis seda, et meie võtame MALELIIDU LINGI OMA KODULEHELT KA MAHA. Arvake ära, kumb rohkem kaotab. ah ah?

Igastahes - Olde arust on maleturniiridel joomine probleemiks. Minul seda probleemi ei ole. Seda esiteks. Teiseks - Ta mainis, et varsti keelatakse alkohol turniiride ajal ära. Mina olen nõus sellega, et ei peaks tohtima vooru ajal juua. Aga seda, mida inimene teeb enne ja pärat vooru on tema enese asi. Peaasi, et ta suudaks adekvaatselt käituda ja mitte lärmata. Muidu - mis juhtub järgmiseks? Keelame suitsetamie ära, voodi kell 11, klubis ei tohi käia, naisi ei tohi katsuda, valesi raamatuid ei tohi lugeda?! Selle peale tahaks ma öelda - situ pihku. Niiet, situ pihku!

Nii, kas on veel midagi südamelt ära öelda? On ikka - lugesin Pika kingitud Valter Heueri raamatu läbi. Kuradi hää raamat. Tegelikult ka - lugesin, lugesin ning siuke ind tuli peale malega tegeleda, et ise ka ei kujuta ette. Siit tuleb ka minu ettepanek - korraldalda Tallinnas kord nädalas (kahe nädala jooksul) mõni väiksem turniir - kiirmale või välkmale. Võiks ka handicap turniir olla. Et huvitavam oleks võib teha mingi sümboolse osavõtumaksu. Ca 10-50 krontsa. Ja niisama mängida. See oleks suht lahe.
See on esimene mõte, teine mõte on see, et ma otsin endale partnerit. Kes huvitatud on? Ei, ma tegelt räägin malest - kuna mul on siuke maleind peal ning malest on palju kasu elus (kes ei tea, siis mina sain sporditulemuste alusel tasuta tallinna ülikooli sisse), et ma kavatsen kõvasti (loe : väga palju) malega tegelema hakata. Üksi on natuke igav. Et kui keegi viitsib, siis võib korraldada treeningpartiisi ning analüüside koos seise. Pull oleks. Tase peaks olema vähemalt Turulik ning maksimu Külaotsalik. Eks andke teada.

Btw, vahepeal oli vähe postitusi, sest suve lõpp oli ka. Nautike viimast meie vihmasest ja sajusest suvest. Teen ka mingi väikse üleskutse, et kui keegi tahab, võib ta tulla ka Vaadeldaja kaasautoriks. Nimelt - mida rohkem, seda uhkem. Võib olla mingi iganädalane rubriik kindlal teemal. Või, kes tahab lihtsalt ennast teostada või malelist tööd teha. Ise kavatsen homme-ülehomme alustada uue teemaga - vankrilõppmängud.

Peaks ka midagi Vaatlejast kirjutama - Ülar on väga kõva. Esiteks, ta abiellus naisega - nagu kõigile teada. Kõva-kõva. Teiseks - kirjutab palju ja hästi. Paneb mõtlema, et äkki peaks Vaatleja ja Vaadeldaja kunagi pikemas perpektiivis ühendama!? Hmz. Vara veel sellega.

Aa. Teate, miks on kabe parem kui male? Kenasi naisi oli seal turniiril palju (meie naislugejad - ärge solvuge).

Aga homme kirjutan midagi korralikku ka - hetkel on suht läbi olla.
PS. Üritasin ka lisada pilti endast kabekohtunikuna, aga ei tulnud läbi. Vaadata võib mind siit.

10 comments:

Anonymous said...

Alustan sellest, et ütlen, et Oldest ei arva ma suurt midagi head. Natuke liiga oma kompleksidesse ja ambitsioonidesse uppunud ja vist seetõttu ka liiga ülbe ning arrogantne inimene. Aga vahel võib ka temal õigus olla. Lihtne reegel ütleb - sõpradelt me võime õppida, aga vaenlastelt me peame õppima...
Olen näinud palju elusid, mille liigne napsuvõtmine on tuksi keeranud ja seepärast arvan, et
alkoholism on liiga tõsine asi, et sellega tasuks uhkustada. Ka ei tasu uhkustada oma ebakorrektse käitumisega laua taga - kui Niki veel ühe korra kasutab maleturniiril või sellega seoses oma lemmikväljendit "situ pihku", siis on ta ise pannud omale uue hüüdnime. Ja sellest on oi kui raske vabaneda...

Anonymous said...

Olde peaks esmalt ise peeglisse vaatama (ja oma silmad seepeale maa alla häbenema), enne kui teistele tuleb moraali lugema. Lülib selline topeltmoraal...

Anonymous said...

Olde on jah topeltmoraali ikoon: kõikidest teistest räägib sitta, ise teeb sitta...
Kuidas ta üldse veel inimestele otsa julgeb vaadata??

Anonymous said...

Ootame huviga sissekannet Valter Heueri raamatust Niki kirjandusblogisse.

sass. said...

1. kommenteerija - minu arust ei ole keegi n.ö.'uhkustanud' liigjoomisega. Pigem lihtsalt on aus oldud ja räägitud nii nagu asjad on. võib-olla ma eksin, aga siis palun paranda mind ja too mõni näide, sest ma olen hetkel liiga laisk, et 7 turunurka järjest läbi lugeda. :)

nikitheone said...

ma arvan, et situ pihku on juba minu trademark.

ja sa võid arvata, kui väga mind see kotib.

aga selle heueri raamatu kokkuvõtte ma teen siia ka, mitte ainult kirjanduse blogi.

Anonymous said...

Vaadeldaja on parim. Jätkake samamoodi. Kirjutage asjadest nii nagu on ja sama mahlakalt. Pole mõtet siin mingeid pedantide jutte üldse kuulata. Blogi ei ole Postimees kus peab kõik jube poliitiliselt korrektne olema.

Anonymous said...

Alkoholi keelamine võiks olla tõesti mõistlikuse piires, et päris õlu käes vooru ei mängita, samas lõunasöögi kõrvale, õhtuste lõbustuste käigus (igaüks ise teab kuidas ja kas see tema järgmise päeva mänguvormi mõjutab) või üldse väljaspool mänguruume lahja alkoholi pruukimist ei saa keelata kui keegi just purupurjus pole. On põnev kui vaadeldaja kirjutab ka mida põnevat seltskond õhtuti ette võtab, olgu alkoholiga või ilma. Kui ka olukord on tõesti nii hull(mida ta minu arvates pole), siis on parem pigem nn probleemist ausalt rääkida kui seda kiivalt varjata. Turu tärkavast alkoholismist on totter rääkida, kõik on siiamaani mõistlikuse piires olnud. Ainuke repliik, mis on silma riivanud on''jõin veel enne vooru peldikus kiiresti ühe õlle ära''. Jätab sihukese salaliku ja sõltlasliku mulje:)

Anonymous said...

Male kasulikkuse koha pealt - tegelikult võib Tallinna Ülikoolis käimine noore elu ikka kohe päris ära rikkuda. Nii et ettevaatust!

Anonymous said...

õltsi võiks ju lubada libistada küll, kes ilma hakkama ei saa, aga see võiks toimuda viisakalt, baaris ja kannust, mitte malemaja või mõne teise mängukoha ees. suhteliselt halb mulje jääks paul kerese vaimul, kui ta näeks maja ees noorukite kampa räuskamas, ühes käes õllepurk, teises suits. ja õlut ei tohiks tarbida nii palju, et pahmott vastasmägijat lämmatama hakkab. see võiks disklahvi kaasa tuua.

aga muidu ja, jätkake sama mahlakalt