Friday, February 26, 2010

Turunurk #43

Täna tekkisid esimesed märgid, et lumi hakkab vaikselt ära sulama. Oleks ka juba aeg, sest mul pole aias enam väga palju ruumi, kuhu seda visata.

Veebruari alguses mängisin Eesti MV valikturniiri, kus ma sain esmakordselt üle 50% punktidest. Esimene päev küll midagi head ei tõotanud. Jakovlevi vastu andsin avangus kaks etturit ja kaotasin hiljem ka lipu. Jakovlev ise ütles, et tema jaoks on valikturniir lihtsalt väike soojendus kõikideks muudeks võistlusteks, mida ta Euroopas mängima hakkab. Äsja Gibraltarilt naasnud Valgmäega mängides oli mul raskusi laua taga ärkvel püsimisega, kuigi seis tundus isegi korralik olevat. Paraku jäin ma sellise tukkumise tõttu ajapuudusesse ja eksisin lõpus ka koledalt. Siis võitsin kolmandas voorus rünnakuga Sergei Kozlovi. Järgmine päev aga ei saanud ma hommikul kuidagi jagu Mati Poomist, kes jättis keskmängus puhtalt kaks etturit ette. Hiljem tekkis vankrilõppmäng, kus mul oli kindlasti võimalusi võiduks, kuid ma ei osanud. Poom pakkus ka mitu korda viiki ja eks see ka õiglane tulemus oli. Siis tuli väga terav ja huvitav mäng Medariga. Võitsin väga keerulise seisu, kus oleks võinud kõike juhtuda. Ka pärast klassis analüüsides ei jõudnud me selgusele, mis ikkagi malelaual toimus. Viimane voor mängisin Pjotr Nikitiniga. Mingi hetk tekkis mul üsna mõru seis, kuid siis tegi Nikitin valearvestuse ja vahetuste käigus võitsin ma mitu etturit. Vankrilõppmängu suutsin ka seekord realiseerida. Kokkuvõttes 3,5 punkti ehk üks punkt vähem kui finaalipääsenutel.

Põhiliselt on aga viimased kaks kuud malelises tegevuses kulunud ülesannete lahendamise peale. Jaanuaris toimus malemajas International Solving Contest ja veebruaris olid Soome meistrivõistlused lahendamises.

Soomes käisime Pikaga ka eelmisel aastal samal ajal (Turunurk #26). Seekord läksime aga juba kolmekesi. Kaasa tuli ka reisi täies mahus sponsoreerinud Siim Kaevats (Glamorous Investment Group).


Soome läksime A-terminalist Viking Line'iga. Laev sõitis jääst läbi nagu nuga võist ja 10.30 hakkasime juba Helsingi kesklinna poole kõmpima. Ilm oli veel külmem kui Eestis ja mina, kes tavaliselt käed taskus ilma igasuguse varustuseta kuhugi reisib, olin oma kindad koju jätnud. Lund tuiskas ja tundus, et suur osa pealinna töölistest tegeleb selle rookimisega. Kuna meil oli ürituseni aega, vaatasime kesklinnas natuke ringi. Pühapäev on sõna otseses mõttes püha soomlaste jaoks, sest poode ja asutusi enne kella 12 ei avata. Paar ärikeskust oli küll lahti, kuid needki olid täiesti tühjad ja väga palju rendipinda oli vaba. Edasi pidime meie Pikaga minema malemajja, Siim otsustas jääda linna infot koguma. Kui eelmine aasta juhatas meid kohale võistluse korraldaja Neal Turner, siis seekord jõudsime Pika kaardilugemise abil ise kohale. Lahendajaid on Soomes alati tublisti olnud, lisaks osales üks lätlane (kokku 17 võistlejat). Kolme tunni jooksul suutsin ma ära lahendada kaks kahekäigulist matti, ühe viiekäigulise mati, ühe kolmest abimati lahendusest ja pool etüüdist. Millegipärast jätsin aga lahenduste üleskirjutamisel märkimata paar käiku ja kaotasin mõned punktid. Lõpuks sain 12. koha. Pikk, kes sai päris palju ära tehtud, oli 7. Võitis Jorma Paavilainen, kes omab lahendamises suurmeistritiitlit. Turniiri kodulehte koos ülejäänud tulemustega saab vaadata siit. Pärast võistlust pakuti traditsiooniliselt võileibu ja kohvi ning toimus ka autasustamine. See aasta jätkus auhindu kõigile, tänu millele saime ka meie Pikaga endale päris suured brošüürikogumikud koju kaasa. Siis hakkasime tagasi kesklinna liikuma, kus pidime Siimu üles otsima. Kuna me jõudsime raudteejaama 1 tund ja 15 minutit kokkulepitud ajast hiljem, siis mõistagi me teda sealt eest ei leidnud. Telefoni ma ka Eestist väljas kasutada ei saa, aga lõpuks sai Pikk kolmandal katsel talle helistatud ja selgus, et Siim on juba sadamas. Jõudsime ilusti laeva peale, sõime Pika naise vanaisa õunakooki, võtsime mõned limonaadid ette ja tegime natuke skillimänge automaadis. Kui umbes pool tundi oli Tallinnani, ütles Pikk, et mulle ei ole rohkem limonaadi vaja. Kuna järgmine päev oli tööpäev, siis ei olnud vaja liialdama hakata. Õhtul 11-12 vahel jõudsin koju ja olin rahul, et väljasõit Soome oli teist aastat järjest korda läinud.

Siinkohal täname meie toetajat IT-ettevõtjat Siim Kaevatsit, kelle abil see reis teoks sai.

Tema üks firmasid on Masskampaaniad.net OÜ, mis tegeleb turunduse ja reklaamiga. Ettevõte pakub 20 teenust, mille hulka kuuluvad näiteks jalgrattareklaam, reklaamtoodete tutvustus-müük ja e-kampaaniate postitus.

1 comment:

Anonymous said...

Nalja nabani:

http://www.masskampaaniad.net/et/sponsors