Tuesday, April 28, 2009

Turunurk #29

Viimastel nädalatel on toimunud kaks suuremat malevõistlust: V. Tusovi ja L. Olli mälestusturniirid. Seekord on vaadelduse all esimene.

3. Tusovi mälestusturniir oli osavõtjate arvu poolest üsna tagasihoidlik. Kui me Nikiga Põlvasse kohale jõudsime, siis vaatasime, et mängijaid on nii vähe, et isegi mina tulen esimese kuue hulka. Hiljem siiski saabusid Volodin ja Švõrjov. Viimasega sain ka esimeses voorus mängida. Mängu alguses soovis suurmeister meie lauale pandud malekomplekti ära vahetada. Mul oli всё равно, kuid õigete ilusate nuppudega on muidugi parem mängida. Partii ise kestis 1. vooru mängudest kõige kauem. Kui eelmisel aastal Põlva Suvel olin umbes 20 käiguga lootusetult kaotanud, siis nüüd õnnestus valgetega korralik seis saada. Lõpus sattusin ajapuuduses ja lihtsas olukorras paanikasse ja jätsin kõik etturid ette. Kolmandas voorus oli mul väga huvitav mäng Aksel Reiga. Sitsiilia kaitses jõudsime sellisesse seisu.


Siin ma olin kindel, et peab käima 1. Rg7:! Järgnes 1. ...Kg7: 2. Lh5 f5 3. Oc6: bc 4. Lh3: Ld5.


Nüüd viirastus mulle, et siin peab olema võidetud lõppmäng ja peale vankrite ja lippude vahetust pakkus Rei viiki. Mõtlesin, et kuna kaotada pole enam võimalik, siis võib juba lõpuni edasi mängida. Varsti selgus tõsiasi, et hoopis võita polnud võimalik ja kui olin enda kuninga kinni mänginud, pidin alla andma. Niki ütles mulle pärast, et ma poleks pidanud nuppe kohe välja vahetama. Samas ei ole ma siiamaani kindel, milline peaks valge mänguplaan selles seisus olema.

Avanguteoreetiliselt huvitav mäng oli Arvo Reimani vastu. Olin jälle valge ja mängisime teravat Max Lange rünnakut kaheratsu avangus. Üsna ruttu tegi ta aga sellise käigu, mida ma polnud kunagi näinud. 1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Oc4 Rf6 4.O-O Oc5 5.d4 exd4 6.e5 d5 7.exf6 dxc4 8.Ve1+ Oe6 9.Rg5 g6!?


Ka andmebaasides on see üsna haruldane käik, tundub, et selle eesmärk on mingi aja pärast võtta ära f6-ettur ja hakata realiseerima ülekaalu liputiival. 10. Rxe6 fxe6 11. Vxe6+ Kf7


12. Le1?
See oli kindlasti viga, 12. Ve4 oleks võimalik käik olnud. Must ei saa nüüd lipuga f6-etturit võtta, sest siis tuleb Vf4. Tekstikäigu järel pidin aga lipud vahetama ja Reiman tungis suurte jõududega mulle liputiivalt sisse. Peale mängu ütles ta mulle, et ega tema ka seda teooriat ei tea. 9. ...g6 oli ta käinud sellepärast et muidu tulevat lipp h5-le.

Peale seda mängu võitsin kiirelt Anna Sagadijevat ja viimases voorus pidin auhinna saamiseks võitma Jüri Holvasoni. Mängisin mustadega liiga passiivselt ja ta hävitas mu kuningaseisu. Enne viimase vooru loosimist ütles Peep, et mul pole nagunii lootust punkte juurde saada, tema aga võib veel viimase võita. Peakohtunikul oligi täpselt õigus ja ta sai pool punkti rohkem kui mina. Kahjuks jäi meil tegemata järelmatš omavahel, mille olime nädal aega tagasi Chess Assistantis kokku leppinud. Kokkuvõttes oli minu tulemuseks 5 punkti 9-st ja 14. koht, mis oli sellises konkurentsis ka üsna tavaline tulemus, kõik sellest allapoole oleks juba kehv olnud.

Kui turniiri ajal sõidutas meid Peep, siis tagasi sai Vovki autoga. Ostsin koduteele kaasa ühe Saku Ice'i õlle, kuid tirisin kogemata selle avamisrõnga küljest ära. Peale seda jäin üsna tükiks ajaks magama. Kui olime juba üsna Tallinna lähedal, küsis Holvason, et miks ma ei joo. Näitasin pudelit, mida polnud võimalik avada. Selle peale soris autojuht Vovk natuke oma asjades ja andis mulle näpitsad, millega lõpuks ka korgi pealt maha sain. Sellega polnud aga ootamatused lõppenud. Kui oli veel mingi 10 km linnani, lagunes Vovki auto ära. Me ei saanud täpselt aru, mis juhtus, kuid äkki hakkas summuti hirmsat mürisevat häält tegema. Siiski vedas ja auto täielikult otsasid ei andnud.

Lõpetuseks koostasin tabeli võrldemaks eelmise ja selle aasta Tusovi mälestusturniire. 2008. oli see minu elu esimene turniir väljaspool Tallinnat.

20082009
Osalejate arv5630
Voorude arv119
SeltskondNiki, Sass, Tuuli, Kristjan, Askold, Lauri, Karmen, Pikk, Sven, Meelis, Siim, Doktor, Ants, Kaimar, Peep, Korstin, DusmanNiki, Peep, Vovk, Holvason
ÖöbiminePõlva lasketiirTartu
Söök-jookPalju head ja parematNatuke sai midagi
Ööklubi LifeJahEi

Järgmises turunurgas saab lugeda Olli turniirist ja tudengipäevadest.

8 comments:

Anonymous said...

turu sa oled nii tore poiss

Timo. said...

Turu , sa oled legend !:D

Anonymous said...

ütleks lausa et:
issssand jumal

Anonymous said...

Turu teeme kalli

nikitheone said...

hehe
tuli välja, et vovkil läksid piduriklotsid kuhugi pimedasse kohta

Anonymous said...

krdi keeruline see tänapäeva tehnika - kui piduriklotsid lähevad sinnasamusesse, siis hakkab summuti hirmsat häält tegema :)

Anonymous said...

väga hea reportaazh, pane samas vaimus edasi

Anonymous said...

ootan juba huviga ülevaadet olli turniirist :)