Tuesday, March 3, 2009

Lugejakiri

Autor otsustas panna oma nime ka lõppu. Tegemist on reportaažiga hiljutisest Rakvere turniirist.

Paremsirge külabaaris
Nii, tere tere kallid inimesed. 21. veebruari varahommikul tõusin ma kell 8 hommikul, et minna rakvere bussi peale. Põhjus miks ma sinna minna tahtsin oli väga lihtne – ma lihtsalt polnud kunagi varem seal käinud ja samuti soovisin veeta laupäeva õhtul maletajatega kvaliteetaega. Bussijaama jõudsin rahulikult, ostsin postimehe ja umbes 10.30 jõudsin Rakverre.

Bussist väljudes polnud mul õrna aimugi kus ma olen või kuhu minna. Õnneks saatus oli mulle seekord veel armulik, kuna samast bussist väljus Deniss Kovaljov, kes teadis kuhu minna. Ta olevat 3 aastat tagasi kunagi seal turniiril käinud – egas midagi, hakkasime võistluspaika minema. Muide – ta on väga lahe tegelane. Turniirisaali jõudsime esimestena, kui mittemängivad Kolk ja Olde välja arvata. Võistluspaigaks oli siis kohalik spordihoone ja minu õnneks(või kahjuks) avasid nad kohviku, kus nad müüsid ka lahjasid alkohoolseid jooke.

Pärast ühe õlle kummutamist võistluspaigas läksime Denissiga mõnedsajad meetrid eemale, et ühes kohvikus midagi hamba alla võtta. Võtsin jälle õlle ja tema 2 kohvi. Tagasi jõudes oli selge, et väga palju mängijaid ei tule – lõpuks siis kokku 18 kui ma ei eksi ja otsustai teha ühe päevaga 7 vooru, ajakontrolliks 20min + 5 sekki iga käiguga juurde. Turniiri esimeses voorus sain vastaseks blabla ja lõpetasin 4. kohaga. Auhinnaks +632 eeku, kuna mu 800 eegusest auhinnast arvestati tulumaks maha.

Turniiri ajal olime X-ga kokku leppinud, et me jääme üheks ööks veel sinna(otsus mida ma hiljem kahetsema pidin). Suundusime siis hotelli, mis oli isegi täiesti pandav. Minu suureks “üllatuseks” olid kõik ühetoalised toad välja müüdud ja ma sain kahese toa ühese kasutusega. -450 eeku tuba ja -80 eeku õhtusöök, mis oli täiega hea. Käisime kähku poes ja ostsime mõlemad hommikuse pohmaka jaoks mingi joogi + suvalise null koma seitsmese viski.

Õhtusöök pidi algama kell 8 ja umbes see aeg me läksimegi sööma. Selleks ajaks oli mul 4(võibolla 5) õlut juba sees, söögi kõrvale võtsin veel ühe + shoti tekiilat. Kui söödud joodud läksime minu tuppa, kus meiega ühines ka kanza, kui ma ei eksi, ja me hakkasime viskit lahendama. Ahjaa, vahepeal oli Holvason Volodinilt ajaga tappa saanud?! Ei mahtunud mu pähe see, aga okei.

Kui viski otsa sai, olin ma vähemalt juba parajas konditsioonis. Liikusime koos kaido, meelisega, tarmo ja rauguga inglise pubisse, mis oli samal pool tänavat kus hotell, 1 maja vasakule. Inglise pubi vastas oli külabaar. Ma arvan, et külabaarist rääkides võib paralleele tuua tartus zavodiga ja tallinnas levikaga.Oki, aga sellest hiljem.

Inglise pubis tahtis turniiri võitja meile õlle välja teha(Rauk) ja istusime ja jõime ja rääkisime juttu. Tolleks hetkeks oli mulle juba mõnus sumin ümber pea tekkinud, et ma meie vestluse sisu absull ei mäleta.Mul oli kindel plaan, et hiljemalt 22.50 peame tagasi hotelli liikuma, kuna mul pidi ICC-s ühe minuti meistrikate finaal hakkama ja kanza oli nõus mu eest mängima. Samuti mängis seal niki. Selle plaani suutsime ellu viia, kanza mängis nagu suutis ja lõpuks saime kolmanda koha – auhinda ma ei tea ja mingi donk võitis. Nüüd läheb huvitavaks, sest järgneva kohta pean ma enamuse improviseerima.

Mingil põhjusel otsustasime, et lähme piilume mis seal külabaaris toimub. Nii kui ukse lahti tegin, öeldi, et 25 eeku sissepääs, maksime ära, saime templid käe peale ja liikusime leti äärde. Meie rõõmustuseks leidsime, et viinapits on külabaaris jube odav – 20 eeku shot ja me võtsime muidugi neli tükki. Kui me mõlemad 2 pitsi sisse kummutasime, läks sumin mu pea ümber veel valjemaks. Tuuli helistas mulle vahepeal ja ütles, et Meelis on Rauguga inglise pubis, nii kui sinna jõudsin helistas mulle vist Tarmo? Ta oli vahepeal ära kadunud, kui ma õigesti mäletan ja ma arvan, et ma jooksin niimoodi kahe pubi vahet päris mitu korda – kuni.. Jõudes tagasi külabaari, hakkas mind miski asi jubedalt häirima. Ma ei tea mis see oli ja kellega ma ülbasin, aga seda ma mäletan, et üle saali tuli üks mitte väga suur poiss, väga kindlal sammul. Minust paari meetri kaugusele jõudnud, tõstis ta käe ja virutas mulle vastu vasakut lõuga. Tol hetkel polnud valus – absull mitte. Aga assa raibe kuidas see emakargaja hommikul valutas. 

Järgmine hommik oli muidugi masendav. X rääkis mulle, kuidas ta TSENSEERITUD ja ausalt öeldes, mul pole ka elu sees nii sitt hommikul olnud. Bussisõit auklikul maanteel tahtis tappa. Kuigi ma siiamaani ei tea täpselt, mis minuga tol õhtul edasi juhtus, mille eest ma lõuga sain või kuidas me oma hotellitoa üles leidsime, siis üks asi on kindel – see tripp oli Legendaarne. 

Sass.
Edit: Muudetud on ainult üks koht :)

32 comments:

Anonymous said...

Panen ühe lingi, kus pilte Põlvas toimunud EMTMist
http://pildid.sportiv.ee/index.php?cat=54

Teise ja kolmanda päeva alt leiate ka portsu maletajaid koos Steni malesaabastagea, mis teatavasti olid kasutusel ka Jõhvis, tänu milelle ta ka pronksi sai, kuna susside sisse on maleproge installitud ja susside peale kuvatakse käigud.

Indrek said...

Palju õnne, Tuuli!

Tuuli said...

Aitäh, Indrek!

sass. said...

lol, sündsuse kontroll. Mida sa ikka kardad Tarmo? et truus loeb seda, või kes? :D

Anonymous said...

Ma arvan ka, et vaadeldaja võiks olla oma ja ehe. Seega kui pole tegu rassismiõhutamise vms, siis ma arvan küll, et ei peaks kohitsema.

Anonymous said...

pooldan ka ehedust, surm tsensuurile.

tippmaletaja tartust, nii tuntud, et nime pole vaja lisadagi

Anonymous said...

Aga pealkirjas mainitud "Paremsirge külabaaris"? Sellisel kujul võiks selle jutu siis juba üldse maha võtta.

Anonymous said...

Selle parema sirge võiks sisse jätta, kõik muu aga pole oluline :D

sass. said...

küll see tagasi pannakse...sain teada, et kaebaja ei olnud mitte Tuul, vaid suurmeister Kanep.

Anonymous said...

Kollane on see vaadeldaja. Väga hea :) jätkake samas vaimus.

Anonymous said...

Sitt on see keskpärase alkohoolikust eesti maletaja elu, üsnagi sitt.

Meelis said...

Mina pole midagi kaevanud, lugesin hommikul teksti ja minu meelest polnud minu kohta midagi halba öeldud. Minu poolest võib olla

Anonymous said...

Võiks avaldada hetkel eemaldatud lõpu!

sass. said...

niki mainis, et tuuli võttis selle maha, kuna sa arvasid, et kõigile see ei pruugi meeldida.

hetkel tundub lugu jah suht mõttetu, kui ta sellisel kujul alles jääb.

Kui kellelgi soovi on, siis kirjutage sand3rson@hotmail.com ja võin teile selle loo saata.

Anonymous said...

Mihkel Raud teenib oma selliste lugude eest kõva pappi aga vaadeldajas on kohe keeld peal! Turunurgad ka nii igavad juba...
Või kolite hoopis kesknädala pensionäride erilehe alla?

nördinud õllekabetaja.

Anonymous said...

Ei see oli tore lugu. Aus. Peegelda objektiivselt eesti keskpäraste malehullude maailma.

Anonymous said...

Oleme siin rääkinud ja tõenäoliselt läheb varsti lugu täiest mahus tagasi üles.
Kannatust joomasõbrad.

Tuuli said...

Probleem oli selles, et Tarmo kohta oli kirjutatud üpriski palju informatsiooni, mille avaldamist inimene ise ehk ei sooviks. Tore, et keegi seda veel märkas ning sõna sekka ütles. Siis otsustasimegi, et võtame seni osa tekstist maha, kuni Tarmo käest järele uuritud, kuidas ta sellesse suhtub.

Anonymous said...

Vahva lugu!
Minu meelest ei olnud siin kellegi kohta midagi kompromiteerivat. Kellel meist mõnda sarnast lugu pajatada poleks? Ühinen ühe eelkõnelejaga, et ka Turunurkadesse võiks natuke seda algset ehedust, mida esimesed Turunurgad sisaldasid, tagasi tuua.

Edu,
Martin Velling

Anonymous said...

Mul õnnestus seda lugu originaalvariandis lugeda eile hilisõhtul/öösel.

Martin Velling

Tuuli said...

Tarmoga räägitud ning eriti hea meel tal just polnud, et temaga arutamata Vaadeldajasse selline jutt kirjutati. Tema arvates on tegemist ka põhimõttelise küsimusega. Ta oli aga nõus, et jutt saab peaaegu täisversioonis uuesti ülesse, eemaldatakse vaid üks koht.

Anonymous said...

Lp Vaadeldaja, selles see jama ongi, et enda kohta kirjutage mida iganes soovite, aga teiste inimeste sisse lülitamine ilma teatamata võib tuua soovimatuid tagajärgi.

See lugu siin muidugi :D sai koos suure kella külge panemisega (tsenseerimisega) võib-olla isegi veel rohkem tähelepanu, nii et tegelt on osalistel nüüd veel kehvem olla ...

Ajakirjandusel ja "lindistamisel" (ka hoiatamata tsitaatide kasutmine) on veidi vahet. No nt ma võin Nikiga ära lahendada ühe šotlase ja puhuda palju mingit suvalist juttu (mis võib lõppeda jummal teab mis teemadel), kuid kui see mingil kujul hiljem üles läheb, siis on see pisut ju minu usalduse kuritarvitamine.

Toon ka näite : oletame et lahendate šotlast kellegi maletreeneriga ja siis avaldate siin ülevaate sellest õhtust ... mida peavad arvama nt selle treeneri õpilaste vanemad ? See jääb ikkagi kuidagi taustal häirima, seda võib ette heita nt veel aasta hiljem, kuskile kõrgemale organile võib kirjutada ja panna viiteid ... ja tulemuseks on selle inimese kahjustamine ilma et sel olulist vajadust oleks olnud (sest tegemist ikkagi eraeluga, kui šotlase lahendamine kuskil vägagi tööst vabal ajal, palju sõltub veel üldisest taustast, hetkest jne [mida selles võimalikus jutus ilmselt lahti ei seletataks]).

Minu jutt siis mitte etteheitena, vaid kont närimiseks.

Anonymous said...

Külabaar oli Kära Kants?

Anonymous said...

Huvitav, kui panna näiteks mõni meie vanema generatsiooni (endine) tippmaletaja sarnaseid õhtuid meenutama, palju neid kokku tuleks? See poleks kindlasti mitte legendaarne, vaid üks argipääva õhta, mis muud.

Anonymous said...

Mis teil toimub seal vaadeldajas, et niimoodi omaenda tiimi liikmele selja tagant paska kaela valate? Jälgite küll ülima hoolega igasugu netibloginduse häid tavasid, et mujalt võetud tekste ei tohi täispikkuses tsiteerida ja et piltidel peavad olema autori nimi all jne... Ja siis selle kõige kõrvale panete sellise teksti, mis ei ole ainult heade tavade vastane vaid on lausa kuritahtlik.

Ylx said...

Kukk, sa lubasid korralikuks hakata, aga kiitled praegu oma joomaseiklustega?

Anonymous said...

kas selle looga on mõtet eesti maletajate ees eputada?
vist mitte.
kellel ei oleks selliseid õhtuid/öid olnud?
mis selles loos nii erilist on?
midagi, tavaline jooming!

Anonymous said...

Kas 110 maletaja turniir Põlvas ka Vaadeldajas ära märgitakse ? :D Ikkagi väga tugev koosseis oli ju ...

Tuuli said...

On küll plaanis talimängudest kirjutada, kahjuks on see erinevatel põhjustel viibinud.

Anonymous said...

Absurdsemat lugu pole ammu kohanud. Võtta nina täis, tüli norida, lasta nägu segamini lüüa ja seda veel eksponeerida ... no ma ei tea???

Anonymous said...

http://www.aaestonia.com/index.php?id=27

Anonymous said...

degeneraatide põlvkond