Monday, September 10, 2012

40. maleolümpia võitsid Armeenia ja Venemaa


Täna lõpeb Türgis 27. augustil alanud 40. maleolümpia.
Olümpial osales 150 meeskonda ning 127 naiskonda. Seejuures jäi mulle kõrvu, et tegemist on osalejate arvu poolest rekordiga, kuid see väide on kontrollimata.
Avatud turniiril võitis Armeenia, järgnesid Venemaa ja Ukraina (tabel). Naiste kategoorias võidutsesid Venemaa, Hiina ja Ukraina (tabel).
Eesti meeskond alustas turniiri 112. asetusega ning lõpetas (70.-86.) 80. kohal (meeskonna tulemused). Kõik meeskonna liikmed tõstsid oma FIDE-reitingut ning Pavel Vorobjov täitis IM-normi.
49. asetusega naiskond  saavutas (26.-39.) 36. koha (naiskonna tulemused).

Eesti meeskonna liikmete tulemused

Eesti naiskonna liikmete tulemused

Mina isiklikult jäin oma tulemusega enam-vähem rahule. 6,5 punkti 9-st ning +24 reitingupunkti. Igas voorus oli üks mängija vaba ning vahetused juhtusid sel olümpial niiviisi, et sain tunduvalt rohkem valgete malenditega mängida. Valgetega oli kindlasti kergem kui mustadega mängida ja see andis mulle väikse eelise, kuid irooniline on seejuures see, et enne olümpiat panin rõhku just mustadega uute avangute õppimisele.
Olümpial mängisin ka ühe oma elu pikima partii - 130 käiku. Viimased mõnikümmend käiku kulusid oda ja ratsuga matitamisele, mida ei ole mul enda mäletamist mööda varemalt partiis ette tulnudki.
Mina isiklikult tänan naiskonna kapten Ülar Lauku, kellest oli mulle valmistumisel ja partiide analüüsil palju abi. Samuti oli psühholoogiliselt toetav see, et Ülar tuli meiega koos igale voorule ning viibis võistlussaalis alati kuni naiskonna viimase partii lõpuni.

Viimati tehtud pildid maleolümpialt:

mängusaal
vaade hotellitoast
Roman
Pavel ja Mark


kell 00:01 Leonidi sünnipäeva puhul õnnitlemas

Istanbul
Ott ja Mark

Ülar

Eesti võistkond 40. maleolümpial

meeskond

lõputseremoonia

No comments: