Monday, September 28, 2009

Hillar Kärner: VI osa

Eelmine jutt lõppes Hillar Kärneri lausega, et me oleme magedaks jäänud.

Nikolai Kunitsõn (NK): Kas mineviku põhjal on Soome alati tagapool olnud?
Hillar Kärner (HK): No meil Soomes on olnud vähemalt 12 matškohtumist. Ja ühte ma tean, 100l laual Soomega. Võib-olla 12, võib-olla 15... Soome on meid üks kord võitnud! Küsimus on komplekteerimises. Kui sa võistkonda kokku ei saa, kui Helsingisse ei lähe korralik võistkond - siis sa võid pähe ka saada.
NK: Oligi jah, et üks aasta me saime. See oli Eestis.
HK: Aga soomlasi oleme me ikka - 6-3 ja 7-3 - ja niimoodi me neid Kerese ajal peksime. Ja need, Kesk-Aasia vabariigid - kasashtanid, aserbadžaanid ja nii edasi, me oleme Armeeniale isegi pannud, ükskord. Palju me panime, Armeenia, kes meeskonnas olid?
NK: Kes nüüd tuli maleolümpia võitjaks see aasta.
HK: Nii, Armeenia minu ajal, oleme 6-3 pannud, kus kõik olid suurmeistrid. Minu ajal on ka pandud.
NK: Aga selline, võib-olla natuke provotseeriv küsimus - et kuidas siis sina ei saanud suurmeistriks? Sa ju mängisid sellel tasemel.
HK: Ei tea, kas ma nüüd sellel tasemel mängisin. Seal oli mitu asja. Väga raske on öelda... Seal oli palju põhjuseid ja seda ma praegu välkkiirelt välja öelda... Üks asi, mis kindlasti segas, oli vaesus. Teine asi oli see, et mul ei ole elus olnud ühtegi treenerit. Ja sõbrad, kes on olnud, need on suurses osas Andres Vooremaad, Rein Etrukid ja mõned teised, need on suures osas olnud napsusõbrad. Neid huvitas laua taga nuppe liigutada, aga süveneda või uurida või ühiselt mingi süsteem välja töötada - seda juttu ei olnud mõtet nendega üldse rääkida.
NK: Aga sul on mõni oma süsteem males või?
HK: Ei no, mul on ikka mitu süsteemi, tead - oleneb tujust. Ses mõttes, ma olen küllalt universaalne. Muidugi, on avanguid mida ma ei ole praktiliselt ülde mänginud. Ei taha ka üldse neid mängida. Grünfeldi kaitset ei taha ma mängida. Ma ei tea miks ta mulle istu, olgugi, et ta on väga positsiooniline ja nii.
NK: Aga mis su lemmikavangud on?
HK: Oh, seda on raske öelda.
NK: Prantsuse kaitse võib-olla?
HK: No prantsuse, Ufimtsev kindlasti. Sitsiilias mul on väga häid partiisi.

Jätkub...
Järgmises loos räägib Hillar sellest, kuidas ta on sitsiilias võitnud, kuidas ta mängis NSVL poolfinaalis ja palju muud!

No comments: