Thursday, August 6, 2009

Hillar Kärner: Tali ma võitsin III

Jätkub jutuajamine Hillar Kärneriga.
Mainiks veel nii palju, et eile käisime me uuesti Kärneriga kalale (mina, mu noorik, Meelis Kanep ja Tarvo Seeman) ning me saime isegi 2 kala! Väikesed küll, aga mu kassid olid väga-väga õnnelikud...

Hillar Kärner (HK): Tähendab, Tali ma võitsin. Prantsuse kaitses. Tal viis mängu natuke kõrvale, avangus, alguses. Ja ma mängisin väga hea partii. Ja võitsin lihtsalt. Kuskil nii - kahekümne-kolmekümne käigu vahemikus. (mängu saab näha siit ) Aga selle kohta, täitsa ausalt öeldes, ma hiljem kuulsin Udo Tarve - oma sõbra - käest, kes oli arst, närviarst. Et Talil oli olnud niimoodi, partii ajal oli hoidnud kinni midagi, või tal võis olla mingi närvi, selle kuradi tervisehäda, atakk või midagi.
Nikolai Kunitsõn (NK): Talil vä?
HK: Mihhail Talil jah. Minu arust kas ta ühe neeruga ei olnud? Igastahes, tal olid neerud väga läbi. Igastahes, selle mängu ajal tal midagi juhtus. Tähendab, nii ma kõrvalt kuulsin, aga partii ma võitsin! Ja kolmas kord ma mängisin Taliga, see oli 71. Ja järgmine kord mängisin 83, Tallinna rahvusvaheline maleturniir. Siis mul olid valged, teist korda. Ja mul oli vigur rohkem, aga tal oli paar etturit - kaks või kolm etturit ja lõppmäng oli. Ja Tal viiki ei tahtnud ja siis me minuti jooksul - kas pidi 15 käiku tegema või kas me tegime 25 või 30 käiku - seda ma ei oska öelda, käikude arvu. Igastahes, ta sai ajapuuduses, tema kuningas keset lauda sai mati! (ja seda mängu näeb siit) Hiljem mulle räägiti, et ma olin tõusnud, hüpanud üles laua tagant ja ühesõnaga - no tead pinge oli nii metsik.
NK: Jajah.
HK: Taliga oli huvitav asi see, et kui me mängisime, siis paar korda tuhatoosi pidi tühjendama, sest me mõlemad tossutasime nii metsikult.
NK: Siis võis suitsetada laua taga jah?
HK: Siis võis laua taga suitsetada jah. Jah - 83 ja 3 korda võitsin, aga kus ja kuna ma kaotasin, seda ma ei oska praegu peast öelda.

Jätkub..
1 osa
2 osa

8 comments:

Marek said...

Talil vä?

Kulla noored ... jätaks äkki selle slängi vähemalt kirjakeeles välja (s.t. intervjueerija poolse, kui vastus on nii, siis on nii). Kui te ise seda mingi 5-10 aasta pärast loete, saate ise ka aru, et üsna halvas stiilis kirjutatud. Nii palju võiks eesti keelt veel austada (hoolimata sellest, et ma ise filoloog ei ole).

nikitheone said...

Eesti keelt ma austan, aga minu eesmärk siin on kirjeldada täpselt seda, mis seal toimus.

Tarmo said...

Mulle õpetati ka ajakirjanduskeeles, et lindistatud intervjuu peaks ikkagi olema võimalikult täpselt edasi antud, nii et ei näe siin probleemi.

Pealegi, "vä" pole släng.

Anonymous said...

Marek - mine ajalehte moderaatoriks-keeletoimetajaks, mitte ära plõksi siin võõral lehel. Siia paneb lehe haldaja mida tahab ja kuidas tahab. Kui ei meeldi siis loe maleliidu kodukat

Marek said...

Noh, räägime siis 5 aasta pärast ...

Kristjan Sander said...

"Vä" on kõnekeelne mugandust sidesõnast "või". Mistõttu tuleks kirjakeeles kirjutada ikkagi "või". Täpselt samuti kirjutatakse kirjakeeles ikka "teinud", mitte "teind" ja "kuule nüüd", mitte "kuulenüüd".

Anonymous said...

Dziises, nyyd hakatakse tähti ka närima. Minu tagasihoidlik soov oleks küll, et antaks intervjuu täpselt nii edasi nagu oli. Kui keegi tunneb vajadust võib endale sobivamaks tõlkida. Jätka samas vaimus Niki.

Anonymous said...

"Vä" on sellise harimata inimese "või", kel puudub keele- ja stiilitunne.