Tuesday, July 21, 2009

EMV välkmales ja rahvusvahelisele malepäevale pühendatud maleturniir

Pühapäeval 19. juulil toimusid Eesti klubide välkmale meistrivõistlused, kus ma ka osalesin, mängides TTMKK kolmandal laual. A-finaali tulemustest kirjutas juba Tuuli, aga märgin veel ära, et statistika kõikide turniiride kohta saab siit.


Päev hiljem toimus maleklubi Šahh & Garde korraldatud rahvusvahelisele malepäevale pühendatud maleturniir, kus mul õnnestus paremini mängida ja tulla teisele kohale 100% tulemusega turniiri võitnud Niki järel.
Lõppjärjestus ja pildid.

Avamisel selgitas peakohtunik Lembit Vahesaar, miks on rahvusvaheline malepäev 20. juulil - just siis peeti FIDE esimene kongress. Lähemalt võib sellest lugeda Eesti malekohtunike ajaveebist.

Kõige huvitavam moment oli ehk viigiga lõppenud partii Margus Söödiga, kus tekkis järgmine seis:


Olin mustadega käigul ja vaatasin siin kolme käiku: 11. ...Rc6, 11. ...Rh5 ja 11. ...Ob7. Partiis valisin 11. ...Ob7, mis oli võrdsustamiseks küllane, pärast lippude vahetust tekkis võrdne lõppmäng, kus mul õnnestus isegi saavutada vahepeal parem seis.
11. ... Rc6 mulle eriti ei meeldinud, arvasin ,et oda d5-l jääb pärast 12. La4 halvasti seisma. Siiski pärast 12. ...Re4 13. Oxg7 Kxg7 14. Vd1 e6 15. Rd4 Rxd4 16. Lxd4+ Lf6 peaks seis olema umbes võrdne.
11. ...Rh5 12. Ld2 Oxf3 13. Oxf3 Lxd2 14. Rxd2 Oxb2 15. Oxa8 Oxa1 16. Vxa1 Vd8 tundub olevat valgele soodsam.

No comments: