Monday, July 20, 2009

EMV välkmales ja Hiiumaa Suvi

Eile toimusid Tallinnas Eesti maleklubide meistrivõistlused. välkmales A-finaalis mängisid eelturniiri 6 paremat võistkonda. Võitis Soome klubi Tammer-Shakki. Soome klubi eest võistles ka Aleksander Volodin, kes kogus võistkonnale 7 punkti 10-st. Kuna tegemist oli EMV ja soomlased võistlesid väljaspool arvestust, siis Eesti meistriks tuli SK Reval-Sport I võistkond.

1) Tammer-Shakki 29,5p (M. Karttunen, A. Volodin, J. Kytoniemi, P. Köykkä)
2) SK Reval-Sport I 26,5p (R. Liiva, P. Leito, R. Sergejev, R. Raud)
3) MA Vabaettur I 20,5p (N. Danilov, D. Kovaljov, J. Krupenski, I. Krupenski)
4) SK Reval-Sport II 16,5p (M. Hartikaninen, S. Kukk, U. Valner, K. Nestor)
5) MA Vabaettur II 15p (I. Vovk, J. Holvason, I. Moltšanov, J. Rumjantsev)
6) Rapla MK 12p (T. Siemer, K. Puusepp, H. Olde, H. Päären, R. Aasa)

Individuaalselt kogus kõige rohkem punkte Soome maleklubi esimängija Mika Karttunen (2454) - 9 punkti, järgnesid Spordiklubist Reval-Sport Riho Liiva (2464) - 8p ja Priit Leito - 7,5p.

Allikas: Eesti Maleliit

***

Eelmisel nädalavahetusel osalesin ka mina Hiiumaa Suvi turniiril, et kirjutaks mõne lause ka selle kohta. Turniir oli üldiselt väga hästi korraldatud, et soovitan kõigil, kel võimalik, järgnevatel aastatel osaleda.

Kuna Hiiumaa on ikkagi mandriinimese jaoks päris kaugel, kogunes enamik võistlejaid juba varakult enne turniiri algust. Räägiti erinevatel teemadel ja seati turniiri jaoks eesmärke. Ööbimiskohtadest - suurem osa võistlejaid ööbis kas Posti hostelis (kallim variant voodite ja muu seesugusega), Kärdla koolimajas (odavam variant mattide ja vähese privaatsusega) või siis kuskil sugulaste/tuttavate pool. Kärdla on muidugi nii väike linn, et erinevad ööbimispaigad ühisüritusi kuidagi ei takistanud.
Turniiri algusest öeldut ootasime tavapärasest suurema huviga, kuna oli alles selgusetu, kas kasutatakse 1. juulil kehtima hakanud uusi FIDE reegleid, mis voorule hilinejale kaotuse määravad. Turniiri korraldajad otsustasid siiski veidi leebemad olla ning lubati 15 minutit hilinemist vooru algusest. Minu teada sai ainukese hilinemisega kaotuse A. Petrov , kes umbes 19 minutit pärast viimase vooru algust kiirustades turniirisaali jõudis ning kaotust nähes kohtunikega asja arutama hakkas. Kohtunikud ning ka värskelt võidu saanud vastane olid aga vankumatud ning kuigi mängiti niiöelda niisama partii, milles Petrov vastase vist umbes 14 käiguga vastase alistas, jäi tulemuseks siiski +- hilineja kahjuks.
Kuna turniiri maleliline tulemus mul just kõige õnnestunum polnud, lähen edasi meelelahutusliku poole juurde. Nagu võib lugeda eelnevalt ilmunud Vaadeldaja meeskonnakaaslaste postitustest, toimus midagi põnevat igal turniiri õhtul ja vabal hetkel. Toredalt sai aega veedetud nii maletajate, nende kaaslaste kui ka sugulaste/tuttavate seltsis. (Pildi tegin Tahkuna tuletornist)
Eelmistest aastatest erines ka turniiri piknik, mis toimus sel korral ühes turismitalus ning sinna sõideti bussiga. Arvatavasti lugeja pettumuseks, jätaksin ka mina mahlakamad detailid kohalolnud seltskonna teada ning Vaadeldajas neid arutama ei hakka. Aga lisaksin veel ühe Turul mainimata jäänud Niki testi esimesest turniiriõhtust: "Millise riigi pealinn on male maailmameistri nimega?". Sellele küsimusele pidi Niki ka ise vastama - "Eesti riigi pealinn - Tallinn (Tal-linn)".
Turniiri tarvis oli otsitud palju sponoreid, see paistis välja ka lookas auhinna-lauast. Meene said kõik lapsed ning mitte just tavapäraselt autasusti kolme parimat seeniorit, naist ja kohalikku. Kategooriate esimesed ning loomulikult ka turniirivõitja said auhinnalaua juurde veel mitmekordselt tagasi kutsutud.
Mina ise sain T. Fomina järel 4 punktiga 7-st naiste kategoorias II koha ning nii rahalise kui ka esemelise preemia.
Tagasisõit möödus samuti meeldivas seltskonnas, kuigi õhk läks praamijärjekorras veidi ärevaks - pärast meid mahtus praamile veel vaid mõni auto.

Jõudu korraldajatele järgmiseks aastaks!

***

Ja kes kingitusi või elamusi otsib, st kes elamuskingitusi soovib, võiks külastada Kingitus.ee portaali :)
Reklaamin, kuna minu viimase aja tegemised on selle veebipoega seotud.


104 comments:

Kristjan Sander said...

Ajaloolise tõe huvides - seda Tallinna-asja kuulis ta ise minu käest :)

Anonymous said...

Sa oled meeees!

Kaarel said...

Anonüümne debiilik, ära hakka, katsu olla nüüd mõne postituse kommentaarides normaalne ka.
Aitäh!

Anonymous said...

Üks teine anonüümne debiilik soovib öelda ajaloolise tõe huvides, et kõigile teada kes seda avalikku kaklust alustas ja kes tagajärgede eest vastutab.

Kui hakata teisi seaduserikkumises süüdistama, siis tuleb valmis olla selleks, et asi läheb inetuks.

Kaarel said...

tore, et sa juba end debiilikuks tituleerisid

Anonymous said...

Kui midagi tarka enam öelda pole siis hakkab jah tavaliselt sõim...

Kaarel said...

kas sa mõtlesid praegu mind või?

Anonymous said...

Ei, sind ei julge keegi mõelda kuningas. Sa said kindalsti valesti aru. Ära kallale mine kellelegi.

Kaarel said...

ma ei ole veel kellelegi kallale plaanind minna.
kui tahad tõelist sõimu näha mine vaata mõne muu postituse kommentaariumit, kus tulistatakse nii, mis jaksab. ja kes seda teevad? enamasti anonüümsed debiilikud, kes teavad, et sellisel juhul nad ei vastuta, kui anonüümseks jäävad, ja saavad kõva meest mängida. lihtsalt närvi ajab selline saast. katsume olla siin vähemalt normaalsed ja proovida tsiviliseeritult suhelda. kui idiootsust taga aetakse, oleks targem minna delfisse.

Anonymous said...

Tore, et teisi paremale ja vasakule seaduserikkumistes süüdistamine kodanik Kaareli arvates tsiviliseeritud suhtlemise alla käib.

Kes tuult külvab see tormi lõikab. Kõva meest tahavad pigem mängida need kes selle kakluse algatasid.

Kaarel said...

esiteks, tehtakse seda vähemalt oma nime alt.
ja teiseks, eks seal ole ka TERAKE tõtt. see nüüd ei tähenda, et ma jäägitult neid süüdistusi usun ja kedagi ise ka milleski suures kahtlustan, aga asjad siin malemaailmas kahjuks TÄIESTI puhtad ei ole (seda olen ma näinud viimase 6-7 aasta jooksul, mil ma olen tõsiselt huvitatud malest ja selle ümber toimuvast). vähemalt ei ole mulle suudetud seda tõestada.

Anonymous said...

Sõnum jääb samaks sõltumata sellest kas seda tehakse oma nime alt või mitte.

Kaarel said...

paraku ei jää.
anonüümne sõim näitab välja nagu mingist argpükslikust, et näe, sain sulle ära panna, aga mulle sa ära panna ei saa, sest sa ei tea, kes ma olen. minu meelest on see nõme. kui inimesel on kellegi teise kohta midagi halba öelda, siis ole mees ja ütle see välja oma nime alt.
anonüümsena jätab see mulje, et mingi kibestunud debiil elab end teiste peal välja (nagu seda tehakse delfis).
minu meelest jääks sõnum samaks, kui öeldaks midagi konstruktiivset. aga noh, see on ju kõigest minu arvamus.

Kaarel said...

tsiteeriks siin Marekit, kes minu meelest on anonüümse kommentaatori kohta väga hästi öelnud: "Anonüümne kommentaar näitab seda, et inimese suhtumine teistesse ei ole teps mitte parem, kui sellel, keda ta sõimab. Kui julged teise inimese kohta midagi konkreetelt radikaalset öelda, siis oleks õiglane ka oma nime all esinede (sest olukord on karjuvalt ebavõrdne) ... vastasel korral võiks vait olla (jah, tean ... ülbikud arvavad, et nad võivad kõike).
Anonüümselt võib kirjutada, kui välja öeldul pole vahet, kes sõnade taga oli."

Anonymous said...

Paluks siis mõned radikaalsused välja tuua mis anonüümsed debiilikud on kirja pannud.

Ning tuletaks veel meelde kes kaklust alustas. Poleks kaklust alustatud poleks kellegil anonüümsel midagi näiteks Kristjan Sanderi kohta öelda. Elagu oma elu.

Tõnn said...

Rahune Kaarel. Kui sa aru saaksid, et need anonüümsed kommentaarid on argpükslikud ja mõttetud, siis sa vaataksid natuke mööda neist aga sa lausa põled. Praegu ma küll arvan, et kui ma sulle midagi teravamat oma nime all ütleksin, siis sa sõidaks isegi Pärnusse mulle kere peale andma:D Ja sedam ka, et kui keegi siin oma nime all esineb, siis on tavaline, et talle kargab 10 anonüümset kohe kallele.

Kaarel said...

"Igavuse peletamiseks tuleb hall nüüd sinu kallale!"
Üks, pisut leebem variant, mille ma just leidsin.

Tõnn, ma enne ju tegin seda. ma lootsin, et vähemalt selle postituse kommentaarium jääb rahulikus, aga ikka pidi mingi tüüp irooniaga alustama ja siis ma otsustasin seda omakorda kommenteerida. aga vaata, kuskil on piir.
ja mis kaklemisse puutub, siis ma ei ole just väga kakleja tüüp. isegi meie noor tippmaletaja volodin ei suutnud mind tartus nii närvi ajada, et ma oleks pidanud tal paar hammast naeratusest vähemaks võtma. mis sest, et ma olin tõesti ääretult närvis ning kasutasin väga ebaviisakat sõnavara, mida ma ka siiralt kahetsen, sest mis ma seal ikka nii närvi pidin minema. ma ju teadsin, et mul on õigus ja oleks pidanud laskma sel tüübil kohtunikuga vaielda.
ja see, et oma nime alt kommenteerijaid rünnatakse, seda tean ma ka. lihtsalt ma tahaks näha seda, et neid oleks siin võimalikult vähe. aga noh... lootus sureb viimasena

Anonymous said...

See on tõesti kõva radikaalsus selle kõrval kui inimesi süüdistatakse süstemaatilises seaduserikkumises, põhikirja mittetäitmises ning osakamatus juhtimises.

Vähemalt sellel anonüümsel ei võiks vähem huvi olla selles diskussioonis osaleda ei oma nime all ega anonüümselt, kuid kui "tippklubide" esindajad ise tulevad tüli norima, siis päris reageerimata ei saa ka jätta.

Marek said...

Kusjuures sõnum ei jää samaks. Kui nt mõni GM ütleb oma nime all, et tal on teatud probleem juhtkonnaga, siis võib arvata, mis laadi need on ja ilmselt isegi halvemas unenäos on sel GM-i jutus osake tõtt (misiganes põhjused need siis on).

Väites sama anonüümselt, kisub asi üldiseks (nagu kõigil GM-del oleks probleeme) ja üldised reeglid ei pruugi kokku minna üksikjuhtumitega. Kuna tihti üldistus õige ei ole [noh, vahel on, tihti mitte v sõltub asjaoludest], siis järgneb ka negatiivne reaktsioon nende poolt, kes tunnevad, et asja on ebaõiglaselt üldistatud.

Muidugi oma nime all sama öeldes ... sellel on teised mured, siin sõltub juba, kui demokraatlik süsteem meil siis on v ei ole.

Mina võin öelda, et nt K.S. argumentatsioon kannatab tema nime all väga hästi aktsepteerimist (isegi, kui ma nõus ei ole ... lihtsalt kogu taustinformatsioon anab sõnumile kaalu juurde v täpsustab), aga sama asi anonüümselt paneks tegelt ropult sõimama. On arusaadav, et teatud isikud ei soovi oma nime kasutada (ega ise ka igal poole ei kasuta), aga vähegi mõistlikum inimene hoiab oma väidete astet sel juhul ka veidi tagasi.

Noh, kes viitsis kaasa mõelda, kes mitte.

Anonymous said...

Üks asi on öelda, et mingil konkreetsel GM-il on mingid probleemid. Teine asi on öelda midagi muud.

Kas tõesti kannatab oma nime all kirjapanduna näiteks aktsepteerimist, et 2008. aasta detsembris toimunud koosolek oli juhatuse mahitusel ebaseaduslik kui kohtu poole jäeti pöördumata osade isikute poolt ning need kes pöördusid kohtusse jäid seal kaotajaks? Teatavasti õigusriigis saab midagi ebaseaduslikuks kuulutada ainult kohus.

Minu jaoks ei kannata see üldse aktsepteerimist väljaöelduna ükskõik kelle poolt kas anonüümselt ega oma nime all.

Ning kui anonüümsed kommentaatorid on läinud kuskil võrreldavalt üle piiri, siis paluks mõnda konkreetset näidet. Vastasel juhul valgub laiali ka nende jutt kes kommenteerivad oma nime all.

Anonymous said...

anonüümsete kirjutajate sõnumeid mina näiteks lihtsalt ei loe, sest nende sõnadel ei ole mingit kaalu. nad ei vastuta oma kirjapandu eest ja võivad kirjutada, mida sülg suhu toob. veel vähem on mõtet nendega mingil teemal vaielda. võib-olla on tegemist vaimuhaigega? keskerakondlasega? mingi häbeliku poisikesega, kes elab kogu elu foorumeid õrritades? milleks raisata oma aega selliste kirjutiste lugemisele, millel nime all ei ole? sama hästi võiks pangetäie kruusa keset tuba valada, ja hakata terasid lugema.

JI, tippmaletaja tartust

Anonymous said...

aga tänase päeva päikesekild on hoopis see, et "burger boy" Nakamura mängib järgmisel aastal Coruse turniiri A-grupis. lõpuks ometi! selle kuti mäng mõjub drawko'de ja drawnik'ute mängu kõrval nagu sõõm värsket jahedat õhku lämbel suvepäeval.

JI, tippmaletaja tartust

Kristjan Sander said...

Anonüümse kommentaatori loogikat järgides oleks kõige kergem viis nii kuritegevusest kui muudest rikkumistest vabanemiseks ära kaotada kohtud :)

Kohtumenetlus ei muuda mingit tegu seaduslikuks või ebaseaduslikuks. Kohtumenetluse tulemuseks on täidetav kohtuotsus, mida riik sunnivõimuga tagab. Üldjuhul on sellise otsuse aluseks tõesti ühe poole õigusvastane tegu, aga real juhtudel on seadusandja ette näinud, et kohtul ei ole võimalik vaidlusele sisulist hinnangut anda. Mis ei tähenda, et sellega kohus ütleks, et emma-kumma poole tegevus oli õige.

Näiteks kui keegi omastab mõnest fondist miljoni, aga tema tegu on aegunud, ei saa kohus teda süüdi mõista. See ei muuda aga tegu ennast veel seaduslikuks, eks ole. Ega võta kelleltki õigust sellest juhtumist rääkida.

Ja lõppude lõpuks võib kohus ka ju eksida.

Aga vaevalt muidugi et anonüümne kommentaator selleks siin kommenteerib, et targemaks saada... Nii et millegi seletamine on vist tühi töö.

Anonymous said...

Kristjani puhul tundub tegu olema anarhisti või nihilistiga. Alati leiab ta põhjuse miks just temal on õigus ja mitte teistel. Nii ka kohtuotsuste tõlgendamise näited, kus eriti mulle meeldib: "Ja lõppude lõpuks võib kohus ka ju eksida."

Igal otsusel on mingi põhjus ja kui nende põhjustega kursis ei ole, siis võibki jääda mulje et kohus on teinud vildakaid otsuseid. Näiteks on hageja esitanud vigase kaebuse.

Anonymous said...

Kahjuks või õnneks on kohus parim mis meil õigusriigis võtta on. Ning millegi ebaseaduslikuks tunnistamiseks tuleb kohtuprotsess õigusriigis läbida.

Sest kui sellise mõtteviisiga inimesed saaksid õiguse midagi seadusevastaseks kuulutada hakkaks giljotiin ilmselt väga kiiresti tööle. Nagu ka ajalugu on näidanud mis juhtub kui revolutsionäärid, kelle jaoks demokraatlik ja õiguslik protsess tundub aeglane ja ahistav, võimule pääsevad.

Õnneks elame siiski õigusriigis ja revolutsionäärid on vaid kui tüütud sääsed keda tuleb taluda ning piitsaga eemale ajada.

Anonymous said...

Fondid ja miljonid? Asi kisub päris kriminaalseks.

Kristjan Sander said...

Nagu ma ülal ütlesin, on kohutuotsus õigusvastase teo toime pannud isiku kallal riikliku sunni rakendamise eelduseks. Ning julgen arvata, et giljotiin on üks riikliku sunni vorme :)

Aga tuleks meeles pidada, et mitte igale õigusrikkumisele ei järgne ega peagi seadusandja soovi kohaselt järgnema kohtuotsusega riikliku sunni kohaldamist (paljudel erinevatel põhjustel). See ei muuda siiski rikkumist kui sellist olematuks.

Anonymous said...

Õigusriigis on ka teo õigusrikkumiseks nimetamise monopol kohtul. Muidu läheks lahti täielik nõiajaht kui iga loll võiks ükskkõik keda seaduserikkumises süüdistada.

Prantsuse revolutsiooni ajal mil giljotiini kõige rohkem kasutati ei olnud giljotiin riikliku sunni rakendamise viis, vaid anarhistliku terrori omavoli.

Kristjan Sander said...

Mu anonüümne sõber, õigusriigis kehtib sõnavabadus.

Muuseas on peale kohtu isegi hulk riigiametnikke, kes õigusrikkumistega tegelevad, asju õigete nimedega nimetades - politseist alustades ja õiguskantsleriga lõpetades.

Tõnn said...

Räägiks äkki malest vms.. turniiridest või millegist huvitavamast. Siin nagu ajavad kõik oma õigusi taga...

Kaarel said...

kulla kallis anonüüm. Kristjan mingi anarhist või nihilist küll ei ole. ma tunnen teda juba õige pisukesest peale. mulle tuleks ta pigem meelde noortemale abistaja ja meeldiva sügisturniiri korraldamisega (6mängijat, normaalne tase, hea seltskond, malemaja a-klass).
ma siiski möönan, et tal on väikse kiiksuga huumor (kristjan, ära solvu:D), aga eks meil igal ühel ole oma kiiks.
ja jätkuvalt ma pooldan seda, et inimesed kasutaksid oma nime. kasvõi sellepärast, et ei peaks maleturniiril mõtlema, kes on n-ö võõral poolel, oma poolel või neutraalne (vastavalt sellele saab ka erinevaid teemasid arutada)

Kaarel said...

ja tõnn... ma nõustun sinuga. jutt valgub liialt laiali ja läheb ärapanemiseks. selles kommentaariumis peaks rääkima välkmalest või hiiumaa suvest. ja isiklikult mina, siin enam muid teemasi ei puudutagi, tabagu mind välk, kui peaks NÜÜDSEST hakkama muust rääkima.

Ants said...

Kaarel tegi küll ettepaneku teema lõpetada, aga vabandan, lisan siiski oma mõtte.
Anonüümsuse teema on aktuaalne ja siingi on kummalgi poolel oma plussid-miinused.
Kaarli, Tõnni, Hendriku, Mareki, Gerdi ja Kristjaniga võib lahingusse minna. Neil on väga väärtuslik omadus, neil on JULGUS! Tundmatul kommenteerijal võib see kah olla, kuid seda ma ei tea.
Läbi kommentaaride õppid inimest mingil määral tundma, tead tema tugevaid-nõrku külgi ja saad põletavaid teemasid vältida.
Tundmatuga aetakse igapäevaselt ainult ümmargust juttu, no ei taha saada "kuuli" selga.
Julgus ongi see näitaja, mille poolest pälvivad oma nime all esinejad, vähemalt minu silmis, suuremat lugupidamist.

Anonymous said...

Õigusriigis on olemas seadused, mis keelavad teisi inimesi laimata. Seega pole sõnavabadus piiramatu.

Kristjan Sander said...

Kui keegi tunneb, et teda on laimatud, on tal alati võimalik pöörduda kohtusse. Mina isiklikult olen seni teinud kõik endast oleneva, et kellegi laimamist või asjatut süüdistamist vältida.

Mis anonüümsusesse puutub, siis Antsul on õigus - anonüümsena öeldakse asju, mida ei juleta oma nime alt öelda. Nii lihtne see ongi.

Miks Maleliidu teemat just selle artikli sabas arutama hakati, ongi mulle arusaamatuks jäänud. Aga see mõttevahetus siin paistab nagunii olevat ennast ammendanud.

Kristjan Sander said...

Aitäh, Kaarel, heade sõnade eest.

Ants said...

Mind on pikalt kummitanud mõte, kas peaks EML kodukal olema võimalus teemade üle arutleda ja vaielda.
Võiks olla, aga kas peaks?
Ettevõtluses on paljudes valdkondades toimunud spetsialiseerumine ja kasutatakse teenust. Vaadeldaja on sisuliselt samasugune spetsialiseerumine.
EML -le paneks selline aknakene täiendava koormuse ja kohustuse.
Nüüd on kontrollimine sisuliselt Vaadeldaja meeskonna õlul, kuid informatsiooni liikumine toimib.

Kristjan Sander said...

Tere, Ants

Ma usun, et paljusid on see mõte pikalt kummitanud, muuhulgas ka seetõttu, et käesoleva aasta alguses lepiti just sellise võimaluse loomises Sinu eesistumisel H. Oldega kokku.

Anonymous said...

Ei taha oma nime all selles mudamaadluses osaleda, sest selle käigus saavad mõlemad osapooled poriseks ning mõnedele see ilmselgelt tundub meeldivat.

Kui arutelu toimuks kultuursel kombel ja vastaspoolel oleks mudaloopimise asemel endal positiivne programm ning korralik tiim, siis poleks tegu mudamaadlusega ning võiks oma nime all osaleda.

Seega kui soovi mitte olla mudane peetakse arguseks ja selle vastandit julguseks, siis olgu nii.

Ants said...

ütlesin siiski, et kummalgi poolel on oma plussid-miinused ja tõin välja oma nime all esinemise plussid.
Argust ma ei nimetanud!
Anonüümsus on samuti vajalik, sel viisil tulevad varjatud probleemid paremini välja.

Anonymous said...

Olen alati arvanud, et tähtis pole kes ütleb, vaid kas öeldu ka midagi väärt. Keegi ei sunni kedagi oma nime all kommenteerima. Väga asjalik arutelu on võimalik ka anonüümsete inimeste vahel.

Marek said...

"Ma usun, et paljusid on see mõte pikalt kummitanud, muuhulgas ka seetõttu, et käesoleva aasta alguses lepiti just sellise võimaluse loomises Sinu eesistumisel H. Oldega kokku."

Sisust rääkides, siis foorum on sellisena seisnud oma aasta, ei ole seal eriti kasutajanimede loomist ega postitusi. Vastavalt sellele ei oska ma ka öelda, kas mingeid probleeme esineb (sest probleeme lihtsalt ei esine seoses mittekirjutamisega) ja mida seal täpselt muutma peaks. Samas foorumit anonüümseks mina ei ole nõus tegema, ajaloost on võtta halbu näiteid (kui just EML ei otsusta teisiti). Enamuses kekskondades nõutakse registreerimist ja kasutajanime jne (mis minumeelest on ka loomulik).

Seega jutud keskkonna loomisest võite küll unustada, see on juba pikka aega olemas olnud, hoolimata mis te seal jaanuaris rääkisite.

Küll aga usun, kokku leppisite selles, et maleliit hakkaks vastu tulema selles osas, et keegi hakkab ametlikult postitustele vastama ja kommenteerima. Kahjuks pole kummaltki poolt eriti edasi liigutud, ei ole küsimusi ... ja seoses sellega ka vastuseid.

Siiski, asja sisuline pool on kandunud Vaadeldaja kommentaariumisse, siin on kohati nii küsimusi kui ka vastuseid. Seega väide, et maleliit pole mitte midagi teinud, on Eesti väikest ringkonda arvestades täielikult vale, võtke kasvõi lahti H.O. intervjuu ja hilisemad postitused (eriti kui kogust võrrelda eelmiste aastatega).

Seega, kui keegi tahab edasi liikuda, siis paluks ka astuda vastavaid samme (ja mitte ainult juriidikast rääkida, et pole teist kolmandat ja neljandat ... kui tegelikult rohkem kui 50% asjast reaalselt eksisteerib ja toimib), sest nii võibki jääda tammuma.

Maleliidu lehel uudiste all sama kommentaariumi teha ei saaks, sest anonüümselt läheb asi käest ära (temaatiliselt ei ole ka hea lahendus, sest uudised aeguvad) ja oma nime all ... parem juba kasutada foorumit.

Kristjan Sander said...

Tegemist pidi olema ametliku suhtluskanaliga klubide ja Maleliidu vahel. Milleks ei "Vaadeldaja" ega www.maleliit.ee foorum ilmselt ei sobi.

Mida sa selle "rohkem kui 50%" all mõtled?

Marek said...

Ja ütle mulle põhjus, miks foorum ei sobi? Loomulikult ei mõtle ma siin anonüümseid v mingi varjunime all tehtud postitusi. Samuti saab foorumis määrata erinevad õigused kitsale ringkonnale lugemiseks, kirjutamiseks vms. Juriidiliselt sa võidki jääda pilli lõhki ajama, sisuliselt ma ei näe erilist vahet. Asi seisab nagu mõlemalt poolt kinni mingi mõtetu probleemi taga, keegi peab tegema järgmise sammu v lükke. Kes keelab klubide esindajatel kirjutada oma nime all kiri EML-le ja paluda nt vastata antud maleliidu blogis ... v mis iganes, tehke ka alt poolt midagi (kui ülal ei tehta, sest seal ilmselt arvestatakse, et asi ei vääri veel küünlaid).

50 % all mõtlen seda, et kas infot on kinni hoitud v ei ole sa saanud vastuseid üsna erinevatele küsimustele ? Minu meelest võrreldes eelmiste aastatega oleks nagu tubli samm edasi. Jah, nõus, see võiks olla kasvõi selles loodud blogis, miks sinna ei postita EML poolt, seda ma ei tea. Seni on üks põhjendus olnud ajapuudus ja kuna on ametlik kanal, siis tuleks kirjutis ka korralikult faktides üle kontrollida (mida nt siin Vaadeldajas just tingimata ei pea tegema ja saab vabamas vormis kirjutada). Minu jaoks sellest põhjendusest esialgu piisab, arvestades seda, et on kirjutatud ja suheldud alternatiivsetes kanalites. Samas hakkab vaikselt minu kannatus ka katkema ses osas ... midagi võiks juba ilmuda (aga kuna minul pole seal veel vastuseid vaja ;D ja mul endal jube kiire, siis minu jaoks täiesti teisejärguline probleem).

Anonymous said...

Üks põhilisi põhjuseid on see, et miks peaks teatud tegelastega üldse tahtma midagi arutada.

Olukord oleks veel mõistetav kui tegemist oleks maailma tasemel tippmaletajatega, EML-i suursponsoritega, tippklubide esindejatega, pikaajaliste maleaktivistidega.

Hea meelega seletaks asju näiteks Aksel Reile, Tõnu Truusile, Merike Rõtovale, Kersti Kiviojale, Ervin Liebertile, Hans H. Luigele, Barbot de Marnyle ja paljudele teistele.

Kuid kui mingid vähemalt male mõistes üsnagi suvalised tegelased tulevad midagi agressiivselt nõudma ja seletama, siis tekib küll küsimus, et milleks üldse? Millised volitused on nendel inimestel?

Anonymous said...

Jumalast õige. Ma olen ise ka tähele pannud, et vanematele inimestele tuleb rohkem ja põhjalikumalt selgitada.
Võib-olla tasuks nimetatud grupi kutsuda Karksi-Nuiasse ja siis 3 päeva jooksul põhjalikult selgitada asju, vajadusel toitlustades ja kindlustades öömajaga.

Anonymous said...

Kindlasti tasuks ka Maleliidu Suure Lepitaja Antsu arvamust tõsiselt antud küsimuses arvesse võtta!

Ants alati on tubli mees (või oli see nüüd Mats?) said...

Mats alati on tubli mees

Mats alati on tubli mees,
Ei kedagi ta pelga;
:,: Ei kummarda ta saksa ees,
Ei tõmba küüru selga. :,:
:,: Ja kui see laul meil korda lä'eb,
Ei meie kimpu jää. :,:

Kord astus oma pambuga
Ta läbi mõisa õue,
:,: Saks tuli vastu kärkides
Kui kõige kurjem kõue: :,:
:,: Ja kui see laul jne. :,:

"Kas sina, tõbras, parunit
Ei enam tunda taha?
:,: Või on sul munad mütsi sees,
Et müts ei võtab maha?" :,:
:,: Ja kui see laul jne. :,:

Mats võtab mütsi maha küll,
Siis seisab müts tal põues;
:,: See sünnib toas, kirikus,
Kuid mitte mõisa õues. :,:
:,: Ja kui see laul jne. :,:

Mats alati on tubli mees,
Ta kedagi ei pelga;
:,: Ei kummarda ta saksa ees
Ei tõmba küüru selga. :,:
:,: Ja kui see laul jne. :,:

Anonymous said...

Antsu parteis tavaliselt lindistavad ikka naised, oleks pidanud jaanuari kohtumisele Antsu kutsuma koos abikaasaga, siis oleks jutud ikka linti jäänud.

Ants said...

Huvitav? Enda teada olen parteitu, aga võib-olla leiab keegi mu nime mõnest nimekirjast, andke teada, endal ka põnev :D

Anonymous said...

Nimetatud tsitaat on kopeeritud 19.06.09 ilmunud Kesknädalast
Juba mitmendat hooaega juhite Keskerakonna Jõgeva linna osakonda. Kes keskerakondlastest on Jõgeval tuntumad otsustajad ja vastutajad?

Keskerakondliku taustaga on linnavolikogu esimees Ants Prii. Erakonnaliikmetest juhib sotsiaalkeskuse „Elukaar" juhataja Heli Raevald volikogu arengu- ja majanduskomisjoni ning haiglajuht Peep Põdder sotsiaal- ja tervishoiukomisjoni. Linnavalitsuses esindame Keskerakonda koos Jõgeva kohtumajas töötava Kristiina Kasega, kes on hea nõuandja ka õigusküsimustes.
Kindlasti on Ants Prii esitanud protesti juba nädalalehele "Kesknädal" faktide kummutamiseks.
Võib-olla Ants Prii ise selgitab, millal ja kus on temapoolne vastulause ilmunud.

Stennu said...

No mida teemat nüüd?:D:D Tavalisest male teemast oleme jõudnud poliitikani. Jään huviga ootama, kuhu nädala pärast jõuame! :D

Marek said...

Valimised ju tulemas, seega see on alles algus.

Ants said...

Kui ajakirjanik kirjutab ja mult tükki küljest ei võta, miks peaksin protestima ja kohe kohtusse jooksma, ta peab ka oma leiva teenima :D
Kas ta oleks pidanud kirjutama, malelise taustaga :D

Anonymous said...

Pilt on muutunud. Kui enne pöörduti end erapooletuna deklareerinud Antsu poole stiilis "Hea Ants", "Lgp Ants" vms, siis nüüd on Ants end vaenupoolte vahendajana ammendanud, näib nii, et vähemasti ühe poole usalduse minetanud. Antsul pole vist mõtet end edaspidi vahendajaks pakkuda, see tõstab ainult pingeid, mitte ei maanda neid. Parema male nimel, Ants!

Ants said...

Eks tuleb endale aru anda, et ka minu aeg saab ots. Vähemalt üritasin!
Kui juba poliitikaks läks, siis tooksin järjekordse näite.
Jõgeva linnas on juhtivaks jõuks reformi- ja keskeerakonna koalitsioon. Samas saame hästi läbi opositsiooniga.
Viimase nelja aasta jooksul on linn jõudsalt arenenud. Tulid Maxima ja Selver (Selveril ka suured laienemisplaanid), Entre, Leedu väetisehiid Agrochema, kesklinn on saanud uue näo, valmimas on uus bussijaam, üks lasteaed saab euroremondi, kino läks uuesti käima, kultuurielu keeb, võiduparaadiga tulime edukalt toime ning näiteid on veelgi. Viimase nelja aastaga on arvatavalt rohkem korda saadetud kui terve eelneva iseseisvusajaga kokku.
Selle edu aluseks ongi olnud meeskonnatöö.
Mul on olnud õnn olla selle töö eesotsas (olen ka praegu).
Keskerakonna inimesed on Jõgeval tublid ja seetõttu pean ma neist väga lugu ning üldsegi ei häbene, et ajakirjanik on mind esitlenud keskerakondliku taustaga.
Mina saan oma asjadega rahulikult hakkama ja maleski on asjad vaikselt sujunud paremuse poole.
Kui keegi tunneb, et on edukam lepitaja, tee on vaba :)

Naxer said...

Ei ole ühelgi juhul kerge see lepitamine ja leppimine kahjuks ilmselt. Osadel vaidlejatel mängib rolli juba liialt põhimõtteline vana viha. Samas, eks on ka praktilised kaalutlused nagu oma töökohtadest kinni hoidmine mõnede jaoks olulised.
Ka mina sukeldusin kunagi 7-8a tagasi noore ja rohelisena malepoliitikasse pea ees. Seal toimuv ajas mu pokkerimängijate sõnavara kasutades niivõrd "tilti", et lõpetasin oma malepoliitilise karjääri suhteliselt järsult ning mitte just hea mainega. Samas tagantjärele võib ülimalt rahul olla, et siis rongilt maha sain, kuna pole märgata, et suuri pos nihkeid vahepeal toimunud oleks. Või ehk siiski...Olde ei karju enam nagu keegi kuskil mainis tabavalt:)

Marek said...

Ajage jah malest kõik vähegi mõistlikumad tegelased minema ... vähemalt on see nende minema aetute tervise huvides.

Diplomaat peab läbi saama mõlema poolega (vähemalt mingi piirini), kui suhete huvides vaja, tuleb ka pugeda. Ei saa läheneda meetodil, kus minnakse kiirelt tülli mingi poolega ja siis ei taha kumbki ei see pool ega diplomaat omavahel suhelda. Kui teil on mingil alal monopol, siis jah, käituge kui monarh ning käskige, pooge ja laske. Eesti viga on, et enamus arvab, et ta on tsaar (mõni veel kuubis).

Anonymous said...

Millal seal Jõgeval mõni turniir korraldati? Minule justkui ei meenu. Ehk mingid kolkaturniire on olnud aga midagi märkimisväärset ei mäleta. Ja mis on toimunud need on olnud ainult kitsama ringi pärusmaa.
Ilmselt siis tõesti Jõgeva kultuuri ja maleelu keeb ja varsti aurab ära

Anonymous said...

Kui me räägime kompromissist, siis kelle vahel see peaks toimuma?

Anonymous said...

Ühel pool on demokraatlikult valitud seitsmeliikmeline juhatus kes on saanud üldkoosolekul korduva toetuse osaliseks. Kes on teisel pool?

Anonymous said...

Mõne on kultuuriks ainult male:)

Kristjan Sander said...

Tere, Marek

Jah, muidugi saab foorumisse kõikvõimalikke erinevate õigustega alamjaotusi jne. tekitada. Ma mõtlesin foorumit sellisel kujul, nagu see aasta alguses oli ja praegu on. Paljugi mida saab tekitada - aga ei ole ju tekitatud...

Jah, infot on kinni hoitud. Eelmise majandusaasta kohta laekus informatsioon alles pärast seda, kui seda juba seaduse järgi pidi üldkoosolekul andma, mitte H. Olde ja teistega kokku lepitud tähtajaks.

Ülejäänud teemadest rääkimata.

Marek said...

Jah, aga seda sinu soovitud infot, usun, et oleks kinni hoitud ka siis, kui maailma parim suhtluskanal töötaks EML ja klubide vahel ... ja selle sama põhjendusega, mis siis sina v vähemalt mina sain.

Tõnn said...

Ma ei saa aru, mis häda on.. Asjad on ju vähemalt tehtud. Mis sul, Kristjan, juhtus sellest, et need aruanded ja dokumendid vms hiljem esitati. Igavusest norid?

Ants said...

Anonüümne küsija tundis huvi, millal Jõgeval mõni suurem turniir korraldati. Ei oska vastata, seda peab Tiit Lääne käest küsima. Viimane tema poolt korraldatud AVRO oli 2007. aastal. Ma olen mitmeid kordi öelnud, mul ei ole malelisi ambitsioone, olen ainult selle kuningliku spordiala toetaja. Eesti noortemeistriks olen tulnud hoopis kergejõustikus.
Samas esitaksin vastuküsimuse, mitme Eesti linna keskväljakul on tänavamalelaud? Jõgeval selle möödunud kevadel avasime.
Viljandil on tugevad maletraditsioonid. Gert, Sina kui sealne tubli arendusjuht, võta valimislubaduseks ja tee ära, tuleksin meeleldi paari aasta pärast avamisele.
Kaasajal tuleb male teha nähtavaks!
Kuskil vaikselt nuppe tõstes harrastajaid juurde ei võida.

Kristjan Sander said...

Tõnn, kui on kokku lepitud üks tähtaeg ja tehakse mitu kuud hiljem, siis see annab põhjust rahuolematu olla küll.

Marek, ma usun ka, et H. Olde sõlmis kokkuleppe ilma vähimagi kavatsuseta seda täita. Minu jutt ei olnud mõeldud kivina sinu kapsaaeda. Kui me Hiiumaalt tagasi sõitsime, siis ma ütlesin, mis ma sinu tegevusest arvan (hästi arvan) ja mul pole olnud vähimatki põhjust seda seisukohta muuta.

Marek said...

Nojah, Kristjan, aga minu tegevuse hulka kuulub ka igasuguse kriitika maha jahutamine ... (:-D Selle kohta ka hästi arvad ? (:-D A muideks, ma ei mõelnudki eelmistes postitustes enda suunas tulevat kriitikat.

Anonymous said...

Mina arvan, et Maleliit teeb oma tööd väga hästi. Harrastajaid juurde ei tule, kuid klubisid nagu seeni.
Head sõbrad, proovige läbi reitingutabeli lüüa klubisid läbi ja te näete, kui tormiline tegevus käib kohtadel. Paljudel klubidel on isegi 2 mängijat Eesti reitingu arvestuses.
Ma ise arvan ka, et male populariseerimisele annab palju rohkem juurde see, kui anda 36 tuh. krooni Ottomar Ladvale, kui koraldada nädalalõpu turniiride sarja.
Maleliit on alati silma paistnud resursside õige kasutamisega.
Siiras austus ja tunnustus.

Anonymous said...

Eks see nädalaõpu turniiride sari oli ennast ammu ammendanud. Oleme ju kõik lugenud, kuidas SM Kanepile auhinda kätte suruti. Vaja on minna edasi. Väga õige, et Maleliit seda üritust enam ei korralda.

Marek said...

Minu meelest sari kui selline oleks ikkagi vajalik. See aitaks ka inimesi hajutada laiali erinevatesse Eestimaa punktidesse (ja nt noortele oleks see eriti innustav), soodustada vastava piirkonna malelu jne (kohtunikud, kohalikud noored, kohalikud elanikud). Samas, eks omajagu probleem on, kui ei saada korralikku finantsi seda sarja toetama (kusjuures kujutan ette, et oleks vaja mingi paarsada tuhat kuni pool milli). Siis saaks teha natukene soodustusi ja panna välja selliseid eriauhindu, mis paneks inimesi ka sarjast huvituma (a la, kes osaleb kõige rohkematel tunririidel vms, teha suuri soodustusi osavõtumaksudes, majutuses vms). Inimesele endale on sarjas osalemine ilma toetuseta ikka päris kallis etteõtmine.

Aga kuna praegu on probleeme ka suurusjärkudes paarkümmend tuhat (seda mitte ainult EML-il, vaid üleüldse), siis unistuseks see jääbki. Arvan, et liiga suur turniiride arv ka devalveeris sarja erilisust.

Anonymous said...

Marekil on tuliselt õigus, no kui ikka ei ole 200-500 tuh. leida, siis on õigem sari ära jätta.
Väga hea, et Maleliit sellest veel enne majanduslangust aru sai.
Minu arust on tegemist väga targa ja läbimõeldud otsusega. Samas, äkki võiks Maleliit algatada korjanduse, eesmärgiga sari taastada, näiteks aastal 2020.
Kui on vaja 500 tuh., ma arvan, et see annaks lootust!
Tõepoolest, Eesti maleelu on olnud liiga pingeline: vägevad auhinnad, tipud lihtsalt ei jõua seda raha ära korjata. Õige oleks hoogu tagasi tõmmata, viimane näde on ju SM Kanepi näol olemas.

Anonymous said...

Pole staare, pole sponsoreid.

Anonymous said...

Olen lugenud, et VMS on omastanud EML raha, juhtum on kindlasti väga kahestsusväärne ja jääb üle, vaid rõõmustada EML poolse kiire reageerimise üle. Tuleb avaldada tunnustust EML-le võitluse eest Eesti male nimel.
EML!
Kas te pole tuvastanud teisi raha väärkasutamisi?
Kutsun üles võitlema iga krooni eest!
Lugesin, et kriteeriumiks on ka muuhulgas tunniplaanide esitamine.
Tore oleks neid tunniplaane kuskil avalikult näha.
Eriti äge oleks tunniplaanide avalikustamine enne öppeperioodi algusst,
Võib-olla huvilised tahaksid liituda. Arvan, et EML kodulehekülg võiks olla heaks koordinaatoriks.

Anonymous said...

Nii vaikseks kõil on jäänud...

Anonymous said...

Lõpmatuseni ei jõua teatud seltskonna aega ära sisustada ja tegelikult on meelelahutus tasuline!

Anonymous said...

Lugesin Antsu kommentaarist mõtet, et võiksin Viljandisse mingisuguse elavmale laua teha :)
No kulla Ants, minule tundub see mõte enam kui naljakas. Pigem püüan Viljandi Spordikooli juurde avada uuesti maleosakonna, jätkata võistluste traditsioone jm taolist, et noori male juurde tuua.
Lugesin, et Jõgeval on tegemist kultuuri kuhjumisega - no ma arvan, et ega Viljandi Jõgevast maha jää. Loetleda ma ei viitsi neid asju mis tehtud. Aga see kõik ei ole oluline siin kommentaariumites - see Ants on meie igapäevatöö. Kui oled male toetaja siis lase käia ja toeta turniire üritusi, mitte ära räägi omavalitsuse rahade eest ruuduliseks plaaditud platsist.
Nii arvan mina. Gert
Gert

Ants said...

Parem varblane peos kui tuvi katusel:)

Tõnn said...

Kes Põlvasse plaanivad minna muidu? Pidi päris korralik turniir tulema.

Ants said...

Gert, nali naljaks, kuid ma loen Su sõnumist välja kolm kaalukat lubadust: maleosakond, traditsioonide jätkamine ja noored.
Täheldasin need üles ja kahe aasta pärast samal ajal tülitan Sind nende märksõnadega. Ole siis tubli!

Kristjan Sander said...

Nojah, Kristjan, aga minu tegevuse hulka kuulub ka igasuguse kriitika maha jahutamine ... (:-D Selle kohta ka hästi arvad ?

Selle kohta ma ei arva midagi. See paneb mind imestama. Miks sa seda teed?

Anonymous said...

Ants said...
Anonüümne küsija tundis huvi, millal Jõgeval mõni suurem turniir korraldati. Ei oska vastata, seda peab Tiit Lääne käest küsima. Viimane tema poolt korraldatud AVRO oli 2007. aastal. Ma olen mitmeid kordi öelnud, mul ei ole malelisi ambitsioone, olen ainult selle kuningliku spordiala toetaja.


Kas pole kummaline, et siinses keskonnas üks suurem maleliidu tänase juhatuse eest karjuja ei suuda loetleda isegi oma maakonnas viimasel ajal toimunud malesündmusi? Äkki neid polegi? Ja mida tähendab fraas "selle kuningliku spordiala toetaja"? Keegi vist juba korra küsis, et kui palju on Ants oma isiklikku raha, oma firma või firmade raha või olgu siis kasvõi raha Jõgeva linnaeelarvest mõne maleürituse korraldamisesse panustanud? Ants, ehk oleks kasulikum siin karjumise asemel oma energia näiteks maakondlike maleürituste korraldamisse suunata. Ja õigus on Gerdil, kui ta märgib, et igalühel meist on oma põhitöö, hinnata tuleb neid inimesi, kes oma põhitöö kõrvalt ka malesse panustada suudavad! Jõudu selles, Ants!

Ants said...

Kummalist ei ole siin midagi. Võtan protokollid mapist välja ja loetlen, kuid ei ole spordistatistik ja ei roni spetsialistide tööpõllule. Raha on samuti panustatud, nii isiklikku, firma, kui ka linna oma.
Kas on juba keegi eelnevalt oma numbritega välja tulnud, kasvõi anonüümne küsija ise?
Ja millise maleürituse on anonüümne korraldanud?
Minagi teenin leiba igapäevatööga, pluss linna asjad, pluss kohalik maleelu.

Anonymous said...

http://www.maleliit.ee/modules.php?name=News&file=categories&op=newindex&catid=9

Anonymous said...

Ants on vägev metseen ja pole mõtet temaga norida. EML-i Jõgevamaa lehel on ju selgelt näha, et korraldatakse vägevaid turniire suurte auhindadega. Turniire on lihtsalt nii palju tehtud, et Ants loomulikult ei suuda kõiki mäletada.

Ants said...

Norida võib ikka, kuid norida tuleb ka osata. Anomüümset väidet õhku visata on siin nii tavaline, sellega ei püüa:D
Esmalt ikka oma "saavutused" ja siis küsida teiste omasid.
Aonüümsed toetajad, anonüümsed võistluste korraldajad, anonüümne maleelu ja siis teitele ruttu näpuga näitama, näe, nemad ei tee midaga. Anonüümne lasteaiamäng.

Anonymous said...

Jah, eks see Ants üks soolapuhuja vennike tundub. Aga lasku edasi....

Marek said...

Vaadates viimaseid anonüümseid kommentaare, siis ei imesta üldse, et eestlased ise oma kaasmaalasi küüditasid 40ndatel. See läheb üsna hästi kokku Kuku raadiost päevasel ajal tulevate helistajate kõnedega ... midagi sellist, nagu viimastel päevadel üks naine hüsteeriliselt helistas, et tegelt peaks kogu riigikogu laiali saatma ja sellega hoiaks need vajatud 6 miljardit kokku ja üldse kuna see on ka tema raha, siis mis õigusega riigikogu seda raiskab... Vaat umbes sama sõnatu olen ma viimaste kommide peale, kui selle naise jutu peale.

Pime Sikk said...

Parteitu keskerakonna toetaja ja erapooletu maleliidu juhatuse toetaja. Peitusemäng missugune!

Ants said...

Ühes eelnevas kommentaaris ütlesin ... tee on vaba!
Pime Sikk saab oma võimed proovile panna.

Anonymous said...

Tõeliselt masendav lugeda milleni putshistide tegevus on viinud...Kas kuidagi on võimalik malemängu ära unustada, et sellest eemale pääseda?

Kristjan Sander said...

Marek, küüditamise koha pealt sa eksid. Aga anonüümne sõimlemine on muidugi kurjast. Arvata võb, et mõni haigepoolne inimene lahmib isegi mõlemale poole korraga...

Marek said...

Kui ma selle koha pealt eksin, siis on ju kõigil hea meel (mul endal ka). Aga kui ei eksi ... siis on ikka pahasti.

Kristjan Sander said...

Eksid ses mõttes, et teatud hulga kaabakaid leiab iga rahva hulgast... Eestlastest hävituspataljonlasi oli ka lõpuks mõni tuhat. Selle alusel ei saa mingeid üldistusi teha. Küüditamise kava, logistika, tippjuhtimine, toetus sõjaväelt ja ilmselt isegi nimekirjade koostamine olid puhtalt okupantide või küll formaalselt Eestist pärit, kuid juba revolutsioonist saadik Venemaaga seotud isikute teema.

Aga tulles tagasi anonüümikute juurde, siis suure hulga anonüümsete kommentaaride taga on arvatavasti väga väike hulk isikuid, kes üritavad endale ebamugavat arutelu rööbastelt kõrvale ajada ja sõimuorgiaks maandada.

Anonymous said...

Kui sellel oleks mingi mõte võiks Kristjan Sanderile midagi vastata. Kuid sealt tuleb ainult üks ja see sama kirjuta ükskõik mida.

Seetõttu see kommentaar mõeldud rohkem teistele lugejatale. Küsiks, et millised volitused on Kristjan Sanderil nii valjusõnaliselt esineda?

On olemas pikaajaline maleline organisatoorne töö, treeneritöö, tasemel mänguoskus, Eesti esindamine rahvusvahelistel võistlustel, tõhusalt tegutseva klubi juhtimine, male sponsoreerimine, märkimisväärne toetajaskond klubide hulgas või ükskõik midagi sarnast?

Marek said...

See teema ma loodan sai juba kuskil läbi hekseldatud :D

Anonymous said...

Juba pool aastat on kodanik Sanderile olnud sõnum, et pangu kokkku parem tiim, võitku klubide toetus ja praegune juhatus soovib ainult edu Eesti male juhtimisel.

Siis saaks kodanik Sander tõestada, et erinevalt oma klubist suudab ta Maleliidu paberiasjad korras hoida, parandada liidu majanduslikku seisu, täita ideaalselt põhikirja ja kõiki seadusi.

Seetõttu ajab naerma lugeda väidet, et keegi üritab arutelu kuhugi kõrvale juhtida.

Kodanik Sander, lõpeta suure suuga linna ehitamine, võta vastutus enda peale ning juhi Eesti maleelu. Vastasel juhul hakkab asi koomiliseks muutuma.

Kristjan Sander said...

Jah, tõsi ta on, sarnastele kaeblemistele olen vastanud ikka üht moodi - loetagu detsembrikuise üldkoosoleku eel laiali jagatud materjale, milles sisaldusid nii tegevussuunad kui inimeste nimed, kes olid valmis juhatusse kandideerima. Anonüümse anonüümikuga sel teemal uuele ringile minemisel ei näe mingit mõtet.

Anonymous said...

Paraku oli Kristjan Sanderil puudu klubide toetus ega polnud ka tiimi kelle puhul praegusel juhatusel oleks vähekenegi kindlust olnud, et suudetakse paremini Eesti maleelu juhtida. Oleks klubid Kristjan Sanderit kuulata tahtnud poleks päevakorda maha hääletatud.

Seega jätkuvalt soovitus, et niisama ärplemise asemel pane kokku uus tiim, kutsu kokku uus koosolek ning ehk on seekord õnne rohkem. Seni kuni see tehtud oleks Eesti malele ilmselgelt kasulik millegi muuga tegeleda.

Anonymous said...

Teate, pange kõik arvutid (suud) kinni ja minge hingake värsket õhku. Täiesti rõvedaks muutub see jutt siin.

Anonymous said...

Teen Vaadeldajale ettepaneku riputada siia üles need Kristjan Sanderi eelpool mainitud materjalid. Siis ei peaks siin lihtsalt arutama, kas Olde mahavõtta või mittevaid saaks sisulisemalt arutada tema tema arengu kava üle, kui see seal muidugi oli.

Tõnn said...

"Teate, pange kõik arvutid (suud) kinni ja minge hingake värsket õhku. Täiesti rõvedaks muutub see jutt siin." õige jutt

Anonymous said...

Kui kommentaarid ei meeldi pole vaja lugeda. Minge ise hingake värsket õhku.

Anonymous said...

38854.....98371