Tuesday, February 14, 2012

Hendrik Olde mälestusturniir males

Vaadeldaja sai kirja, milles oli järgnev turniirijuhend:

Hendrik Olde mälestusturniir males

Välkmale 5+5, loositavad avangud, 11 (2-partiilist) vooru Shveitsi süsteemis.

JUHEND

Mõni mees väärib ausammast juba eluajal ! Tänulikud nuputõstjad avaldavad austust meie eluaegsele malejuhile, kelle geniaalse juhtimise all on Eesti maleelu saavutanud enneolematu õitsengu. Kõigi maade maletajad, ühinege meie turniiril !


  1. Aeg ja koht.
Turniir toimub Tartus, Dorpati konverentsikeskuse suures saalis, aadressil Turu 2 (TASKU) , pühapäeval, 20.mail 2012. aastal. Registreerimine kell 9.45 kuni 10.30, mängude algus kell 11.00.

  1. Registreerimine ja osavõtumaks.
Registreerimine turniiri peakohtuniku meilile : peakohtunik@gmail.com või telefonil +372 56 471 454 (sõnumiga) hiljemalt 18.mai 2012 kell 24.00. Korraldajad saadavad registreerumise kinnituse.
Muude organisatoorsete küsimuste puhul võib pöörduda peakorraldaja poole: Ants Vihmand +372 52 666 76.
Osavõtumaks on 5 EUR, kõigil EML litsentsiga mängijatel 10 EUR. Kõik osavõtumaksud suunatakse auhinnafondi täienduseks. Kui keegi soovib turniiri toetada rahaliselt, suunatakse ka need summad auhinnafondi täienduseks.

  1. Auhinnad.

I-                       500 EUR
II-            300 EUR
III-                 250 EUR
IV-                 200 EUR
V-                    150 EUR
VI-                 100 EUR
VII-                  50 EUR
VIII-                50 EUR
IX-                 50 EUR
X-                    50 EUR
XI-                 30 EUR
XII-                  30 EUR
XIII-              30 EUR
XIV-            30 EUR
XV-              30 EUR
 Noored I-     100 EUR
 Noored II-    50 EUR
 Noored III-   30 EUR
Naised I-        100 EUR
Naised II-       50 EUR
Naised III-      30 EUR
Veteranid I-    100 EUR
Veteranid II-   50 EUR
Veteranid III-  30 EUR
Parim reitinguga kuni 2100- 75 EUR
Parim reitinguga kuni 1800- 75 EUR
Parim reitinguga kuni 1500- 75 EUR


Korraldajatele jääb õigus auhinnafondi omal äranägemisel suuremaks muuta.
Üks mängija võib saada mitu auhinda. Võrdse arvu punktide korral jagatakse auhind.
Nooreks loetakse sünniaasta 1994 või hiljem, veteraniks sünniaasta 1952 või varasem.


4.  Turniiri korraldus.

Mängitakse 11 vooru Shveitsi süsteemis ajakontrolliga 5 minutit ilma lisasekunditeta mängijale ühes partiis. Iga vastasega mängitakse 2 partiid, kokku 22 partiid .
Enne igat topeltvooru loositakse kasutatav avang, avakäigud pannakse üles demonstratsioonlauale.
Võrdsete punktide arvu korral kahel või enamal mängijal, selgitatakse paremusjärjestus järgnevalt: a) Buchholz; b) Buchholz ilma nõrgima vastaseta; c) Buchholz ilma kahe nõrgima vastaseta jne
Kasutatakse FIDE välkmale reegleid. Vaidlused lahendab kohtunik, kohtuniku löömine on keelatud.
Turniiril on lõunapaus kohapeal ning suupistete- ja kohvilaud.



  1. Loositavate avanguvariantide nimekiri :
  1.  1.   Kuningagambiit  1.e4 e5 2.f4
    2.       Keskavang  1.e4 e5 2.d4 ed 3.Ld4
    3.       Oda avang  1.e4 e5 2.Oc4
    4.       Viini avang  1.e4 e5 2.Rc3 Rf6 3.f4
    5.       Ponziani avang  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.c3
    6.       Läti gambiit 1.e4 e5 2.Rf3 f5
    7.       Vene avang 1.e4 e5 2.Rf3 Rf6
    8.       Philidori kaitse 1.e4 e5 2.Rf3 d6
    9.       Itaalia avang 1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Oc4 Oc5 4.c3
    10.   Evansi gambiit 1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Oc4 Oc5 4.b4
    11.   Kaheratsu avang  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Oc4 Rf6
    12.   Neljaratsu avang  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Rc3 Rf6
    13.   Belgradi gambiit  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Rc3 Rf6 4.d4 ed 5.Rd5
    14.   Šoti avang  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.d4
    15.   Hispaania avang 1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Ob5
    16.   Jänischi gambiit  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Ob5 f5
    17.   Marshalli gambiit  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Ob5 a6 4.Oa4 Rf6 5.0-0 Oe7 6.Ve1 b5 7.Ob3 0-0 8.c3 d5
    18.   Hispaania lahtine variant  1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Ob5 a6 4.Oa4 Rf6 5.0-0 Re4 6.d4
    19.   Berliini variant 1.e4 e5 2.Rf3 Rc6 3.Ob5 Rf6 4.0-0 Re4 5.d4 Rd6 6.Oc6
    20.   Skandinaavia kaitse  1.e4 d5
    21.   Prantsuse kaitse  1.e4 e6
    22.   Prantsuse kaitse kinnine variant 1.e4 e6 2.d4 d5 3.e5
    23.   Mac-Cutcheoni variant  1.e4 e6 2.d4 d5 3.Rc3 Rf6 4.Og5 Ob4
    24.   Caro-Canni kaitse  1.e4 c6
    25.   Caro-Canni kaitse kinnine variant 1.e4 c6 2.d4 d5 3.e5
    26.   Caro-Canni klassikaline variant 1.e4 c6 2.d4 d5 3.Rc3 de 4.Re4 Of5
    27.   Ufimtsevi kaitse  1.e4 d6 2.d4 Rf6 3.Rc3
    28.   Pirci kaitse 1.e4 g6
    29.   Sitsiilia kaitse  1.e4 c5
    30.   Morra gambiit 1.e4 c5 2.d4 cd 3.c3 dc 4.Rc3
    31.   Kerese rünnak  1.e4 c5 2.Rf3 e6 3.d4 cd 4.Rd4 Rf6 5.Rc3 d6 6.g4
    32.   Draakoni variant 1.e4 c5 2.Rf3 d6 3.d4 cd 4.Rd4 Rf6 5.Rc3 g6
    33.   Najdorfi variant  1.e4 c5 2.Rf3 d6 3.d4 cd 4.Rd4 Rf6 5.Rc3 a6
    34.   Paulseni variant  1.e4 c5 2.Rf3 e6 3.d4 cd 4.Rd4 a6
    35.   Tšeljabinski variant  1.e4 c5 2.Rf3 Rc6 3.d4 cd 4.Rd4 Rf6 5.Rc3 e5 6.Rdb5
    36.   Alehhini kaitse 1.e4 Rf6
    37.   Alehhini kaitse 4 etturi variant 1.e4 Rf6 2.e5 Rd5 3.d4 d6 4.c4 Rb6 5.f4
    38.   Nimzowitschi kaitse  1.e4 Rc6
    39.   Oweni kaitse  1.e4 b6
    40.   Lipugambiit  1.d4 d5 2.c4
    41.   Lipuetturi avang 1.d4 d5 2.Rf3
    42.   Vastuvõetud lipugambiit 1.d4 d5 2.c4 dc
    43.   Albini vastugambiit  1.d4 d5 2.c4 e5
    44.   Blackmar-Diemeri gambiit  1.d4 d5 2.e4 de 3.Rc3
    45.   Richter-Veressovi rünnak  1.d4 d5 2.Rc3 Rf6 3.Og5
    46.   Hollandi kaitse 1.d4 f5
    47.   Stauntoni gambiit 1.d4 f5 2.e4
    48.   Slaavi kaitse 1.d4 d5 2.c4 c6
    49.   Tšigorini kaitse  1.d4 d5 2.c4 Rc6
    50.   Kerese kaitse 1.d4 e6 2.c4 Ob4
    51.   Trompowsky variant  1.d4 Rf6 2.Og5
    52.   Blumenfeldi gambiit  1.d4 Rf6 2.c4 e6 3.Rf3 c5 4.d5 b5
    53.   Benoni kaitse 1.d4 Rf6 2.c4 c5 3.d5 e6 4.Rc3 ed 5.ed
    54.   Volga gambiit 1.d4 Rf6 2.c4 c5 3.d5 b5
    55.   Azmai kaitse 1.d4 g6 2.c4 Og7 3.Rc3 d6 4.e4 e5
    56.   Tarraschi kaitse 1.d4 d5 2.c4 e6 3.Rc3 c5
    57.   Nimzoindia kaitse  1.d4 Rf6 2.c4 e6 3.Rc3 Ob4
    58.   Lipuindia avang 1.d4 Rf6 2.c4 e6 3.Rf3 b6
    59.   Bogoindia kaitse 1.d4 Rf6 2.c4 e6 3.Rf3 Ob4
    60.   Kataloonia avang 1.d4 d5 2.c4 e6 3.Rf3 Rf6 4.g3
    61.   Vanaindia kaitse 1.d4 Rf6 2.c4 g6 3.Rc3 Og7
    62.   Grünfeldi kaitse 1.d4 Rf6 2.c4 g6 3.Rc3 d5
    63.   Budapesti gambiit 1.d4 Rf6 2.c4 e5
    64.   Ratsude tango 1.d4 Rf6 2.c4 Rc6
    65.   Inglise avang  1.c4
    66.   Flohr-Mikenase variant  1.c4 Rf6 2.Rc3 e6 3.e4
    67.   Reti avang  1.Rf3
    68.   Lisitsini gambiit 1.Rf3 f5 2.e4
    69.   Der Linksspringer 1.Rc3
    70.   Larseni avang  1.b3
    71.   Orangutani avang  1.b4
    72.   Birdi avang  1.f4
    73.   Grobi rünnak 1.g4
    74.   Seemani avang 1.g3
    75.   Bronsteini gambiit 1.d4 Rf6 2.g4 

150 comments:

nikitheone said...

Juhin tähelepanu avang nr 74'le ning korraldajad mainisid, et sama avang on kõigil laudadel ühe vooru ajal.

Anonymous said...

Auhinnafond kokku 2615 eurot ja see võib suureneda. Võimas!

Anonymous said...

Tõesti võimas turniir üle hulga aja. Tartus on male ikka au sees ja malejuht kõigil meeles :)

Anonymous said...

Võimas! Tõeline sõbrapäeva pomm. Kas osavõtjate arv on piiratud? Kui palju saal mahutab? Sinna austust avaldama kipuvad ju kõik. Võib-olla isegi need klubide juhid, kelle maleline tegevus muidu seisneb ainult üldkoosolekul Olde poolt hääletamises.

Anonymous said...

Juhin tähelepanu Grünfeldi kaitse uuendusele.

Anonymous said...

Olde poolt hääetavate klubide juhid tuleks osavõtumaksust vabastada. Või neile üldse peale maksta julguse eest maletajate hulka tulla. Airapetjanil pidigi kuuldavasti rahalisi raskusi olema.

Anonymous said...

"Võib-olla isegi need klubide juhid, kelle maleline tegevus muidu seisneb ainult üldkoosolekul Olde poolt hääletamises."

Paluks need nimeliselt välja tuua. Äkki peaksin ka tulema?

Anonymous said...

SOLVAVATE JA MÕNITAVATE ARTIKLITE AVALDAMINE - s.o. Vaadeldaja prioriteet!

NÕUE - EEMALDADA KIIRESTI!

Ilja said...

ROFL

Anonymous said...

Ei tea kas EML koduleht ka juhendi avaldamiseks võimaluse leiab? Nime üle võib ju nuriseda, aga maleelu elavdamise ja arendamise seisukohalt igati tänuväärt ettevõtmine. Edu korraldajatele!

Anonymous said...

Siin läheb vist kohtulahinguks!

Kristjan Sander said...

Ärgu nüüd keegi tulgu väitma, et male jaoks raha ei leidu. Leidub küll, kui juba nii naljakaid üritusi korraldatase. Lihtsalt mälestatava isiku kätte ei juleta enam punast krossigi anda.

Anonymous said...

Eesti kroonides auhinnafond kokku ~41000 krooni. Millal oli selline auhinnafond viimati Eesti meistrivõistlustel?

Anonymous said...

Selliste naljade tegijatest raske peakangelasest rohkem lugu pidada.

Anonymous said...

Selliseid nalju tegev loomaaed tuleb juhtimisest väga kaugel hoida!

Anonymous said...

so sick lol

Anonymous said...

Funktisonääridele mõtteainet: tasuks mõelda, kuidas saaks hr. Vihmandi raha kaasata näiteks Eesti meistrivõistluste auhinnafondi. Ilmselt poleks kellelgi midagi selle vastu, kui need vahendid oleks Eesti tshempionaadi auhinnafondi stardikapital, millele siis lisanduksid veel teistegi eratoetajate vahendid. Jätaks auhinnafond ikka oluliselt parema mulje, kui ainult auhinnaks "soe käepigistus" või "3 eurot" või "diplom ja medal" või muud seesugust äraütlemata vahvat.

Anonymous said...

Vihje on vist väga selge, kuidas oleks võimalik saada tulevikus Vihmandit eesti malet toetama...

Anonymous said...

Ehk siis maletajatel endil on võimalus otsustada, kas jätkata samal viisil viletsuses või vahetada juhtivisik välja ja võibolla leidub teisigi maleentusiaste, kes on tulevikus malet nõus toetama.

Anonymous said...

Osavõtumaks on 5 EUR, kõigil EML litsentsiga mängijatel 10 EUR.

LOL

Anonymous said...

Kas Olde astus tagasi, et juba mälestatakse? Miks selle kohta infot ei ole?
Miks maleliidu kodukal seda juhendit ei ole? Kas riik ja alaliit ka sellist turniiri toetavad?

Anonymous said...

Peaks korjanduse välja kuulutama. Blogipidajal läheb varsti suuremat kogust kuivikuid vaja!

Svenza said...

Krt, see ei olegi 1.aprill :D Trololololooooo. Väga viis üritus. Hakkab juba rahalises mastaabis pokkeriga konkureerima. Oma kodus korraldatakse ka veel... peab vist kohale tulema.

Anonymous said...

Peatselt algavad Vaadeldaja meeskonna MÄLESTUSVÕISTLUSED. Vt. pildid Vaadeldaja esilehel. Juba otsitakse "tegijaid".

Anonymous said...

Vaadeldaja meeskonna mälestusvõistlused? Mis nemad siis teinud on?
Muide, Venemaal käib praegu äge võimuvõitlus, sealgi ähvardatakse mitmeid demokraatiaprotsesside eest võitlevaid blogipidajaid kurja ja karjaga ning palutakse vaiki olla.

Anonymous said...

Siin veel hullem. Blogipidajate ACTA versioon on käima läinud!

Anonymous said...

Kas mõni prominent on juba ka turniiri avamisele kutsutud?

rullik said...

Head sõbrapäeva kõigile!

Anonymous said...

Turniiri formaat on iseenesest väga põnev ja ainulaadne. Välkmaleturniire on meil üldse vähe, etteantud avangutega võistlusi veel vähem, kui üldse. Midagi enneolematut Eesti males!

Anonymous said...

Mida on maletajatel sponsoritele vastu pakkuda? Ants Vihmand pani välja ka EMTÜ nädalalõpusarja koondauhinnad eelmisel aastal, Toomas Valgmäe kulutatud summadest üldse ei räägi. Ja vastutasuks saavad sõimata ja mõnitada, huvitav kui kauaks neil tahtmist malele raha kulutada jätkub.

Marek Kolk said...

Oleks oodanud turniirinimest (eriti loosungist) siiski midagi fantaasiarohkemat.

Praegusel kujul on labane ja mina laidan maha. Milleks on vaja hakata avalikult isikuid solvama? Sorry, aga praegusel kujul ei lähe.

Kuidas oleks näiteks KK mälestusvõistlused? Ok, nimi nimeks, aga loosung on täeilik saast.

Kuigi lokaalselt, turniiri panus ise on siiski hea, s.t. see kui see toimub, maletajad saavad korraliku turniiri ja auhinnad lähevad maletajatele. Minu meelest oleks saanud natukene rohkem fantaasiat kasutades ka veidi peenetundelisem olla.

Anonymous said...

Marekiga põhimõtteliselt nõus. Aga paraku ei ole kõik sulesepad ja loosungimeistrid - ju siis peame leppima sellisega.

Jürgen said...

Üritus on vägev ja tänuväärne, punane slogan on väga õnnestunud ja pehmendab turniiri nime, aga nimi on sellest hoolimata natuke ebaõnnestunud. Oleks saanud sama asja maitsekamas irooniavõtmes öelda.

Marek Kolk said...

19.02. 2012 oli nüüd mul mingi tegevus või oli see mul vaba päev?

Jürgen said...

väga karmid naljad. väga karmid :)

Anonymous said...

Seesama Ants Vihmand toetas ju aastaid maleliitu ja tolle liikmesklubisid, keegi pidi ta ikka tõsiselt välja vihastama, et ta nüüd selliste turniiride korraldamisega tegelema on hakanud.

Anonymous said...

Registreerunud võistlejate nimekiri:

1. KüLAOTS, Kaido 2568
2. KANEP, Meelis 2532
3. KUNITSõN, Nikolai 2382
4. SÖÖT, Margus 2200
5. ELMASTE, Gert 2216
6. TEDREMA, Ardi 2124

Selleks korraks registtreerimine lõpetatud ja auhinnad jagatud.
Kohale pole vaja tulla!

Korraldaja

Anonymous said...

Mis turniiri sina ka korraldad "Korraldaja"? Panid kokku oma unistuste Eesti meistrivõistluste koosseisu või mis?

Anonymous said...

Kallis MacDonald Karlovich!

Võdan julguse kallile MacDonald Karlovichile jällegist sipakeme maarjamaa uuduseid saata.
Minu viimases kirjaloos leidsid kajastamist Jurjevi toimumised. Sellel kõrral om suurempad ja parampad juhtumised seotud Reveli linnaga. Ütli kohend ää. Seiani peeti meie päämeheks ikke austet Hendrikut. Sured muutused, suured muutmised. Meil nüid oma Suurjummal. Ai, ai kui kena nimi teisel Nikitheone. Pannen kohend paksun kirjaga ede häste meelde jääs. Austet MacDonald Karlovich järgmisi külaskäigu aigu tääks kelle suunas kohe painutama ja palpalvesõnu ritta sedama nakata. Nikitheonel eriomane jummalik voim. Tema om kustutusjummal. Isegist televusseris teda korrand näidatu. Käis teine käte jalgadega vehklemas ja saagi eriommased võimed. Väiga tähtis asjamees. Tüö nõnna raske. Mudukui kustute ja kustute. Varste saa päästemeeste pääjummalaks. Pääb rabelemma. Soovine medegi siit maarjama nupurahva poolt talle käike hääd ja parempid.

Näegemist siis Kallis MacDonald Karlovich.
Sei korra hüva nõu ei soovinugi aga küllap jõua tulevasel korral.

Anonymous said...

Ohh Issver Jummal

Missh nyydh siish kyll tommu siin meithe kalleh Maarrjjamaa päälh. Mah lukkeshi, neh Vaaddeldajjath uihh tõmmasshi ommille kohhvi na kurkkhu. Meithhe hää suurrrhe armmaasttattuh Hendriku iggavesthi austhuseks väggevv mallevõestluss toimmumash. Kuttsusshi omma hää vannamihhi Ärbi kah Vaaddeldajja mannu. Meilh tekki isseggi ommavahhel mõnnus rahhumeelnhe arrutellu. Meilh endilh ikke niivõrdh kahjju, eth meithelh polle sedda võmmu, väggevvust egga julggustykki, eth isse miskkit taollist korralddadda. Meithe ikkah jätkhuvalth ollemme juhhi poolth ja temmah sürhhe mõjjujjõuh all. Meithel on nii hää ja turvvalinne ollah. Müttaggu kawwallantshuandresse taollised teggellassed meitthe päärrudhhe selggashh ikke eddassi. Hommekul teggimme yhhtse otsusshe pannemme omma nimmud ikke kahh tuu aastah suurhturniirhhille kerrja.

Malle Laut

Anonymous said...

Hilja, Malleke, hilja! Nüüd registreerimine ainult suurjumal Nikitheone eriloaga!
Viimati mängid poistel reitingud maha ja krabad auhinnalaualt suuremad summad oma kaukasse.

Anonymous said...

Kallis MacDonald Karlovich!

Teitehh poollehh pöörddu üts hääsüddammlikh vannainnimenne, kelleh nimmeks om Malle.
Austeth MacDonald Karlovich!
Teiteh puulehh om pöördunnuth ütsh kurrih innimhlapsh, kesh nimettath meitehh köikkideh häädh sõpprah Nikit suureksh Jummallaks. Minnah olemb kah vannha ajjah inimmenne naggu Teieggi härrah MacDonald Karlovich ja Jummallah nimme minna ess julgge küllh niisammah suuhsoojaks võii suissahh solkhimiseks võihh headde innimmesteh narrimiseksh pruukkhidda. Minnulleh lähhevvad sellissed assjad väegga hinngeh!
Seepärrast minna peanh Teite eesh vabandama austhet MacDonald Karlovich, selleh rummalah ja pahhatahtlikkuh inimmhhakatisshe eest, kesh om suhhu võttnhud austeth Niki eesh Jummalah nimme.
Annddestagge MacDonald Karlovich pallunh meilleh väikkestelleh saammattuttelle maleinnimmestelle meitte väikkllassed rummallusedh.

Teitteh Malle Laut

Anonymous said...

Oh Malleke, Sa juba vana inimene, ära nüüd nii allaheitlikuks ka muutu, ajad otsas, keegi ei taha enam.
Mõtiskle vaikselt. Muidu oli malerahval ainult austatud Hendrik Suur, nüüd lisaks patjuska Nikitheone liignimega Kustutaja.
Kaks on parem kui üks ja kõik on rahul!

Anonymous said...
This comment has been removed by a blog administrator.
Anonymous said...

Karm väide! Viskan pilgu viimasele ülkoosoleku protokollile. Kohal 40-e maleklubi esindajad. Keskmine hääletussuhe 35/5-le.
Kas eelneva väite esitaja mõtleb tõsiselt, et 5-ne punt esindab kogu maletajate seltskonda.
Kui nii, siis aitab ainult meditsiin!

Anonymous said...

tohoh, mis ajast male mängimiseks peab kuuluma klubisse :)

Anonymous said...

EML on KLUBIDE liit.
Miks keegi, kes ühessegi klubisse ei kuulu, kommenteerib temasse mitte puutuvaid asju?

Anonymous said...

mis puutub antud turniir EML'i või klubide hääletamistulemustesse EML'i üldkoosolekul?

osalemiseks nagu ma aru sain ei eeldata EML maletaja litsentsi?

või on EML nagu ARK - ilma tema antud litsentsita autot juhtida/malet mängida ei tohi?

Anonymous said...

MIKS EML KODULEHEKÜLJEL TURNIIRIJUHENDEID VIIMASEL AJAL VALIKULISELT AVALDATAKSE?

Anonymous said...

VAATA 1. JAANUARIST KEHTIMA HAKANUD LITSENTSIREEGLEID JA EHK SIIS SAAD ARU!

Anonymous said...

vaatsin, ei saa aru.

Anonymous said...

Jürgen said...

SEST SEDA EI OLE MALELIIDULE SAADETUD! JUHENDIS PUUDUB MÄRGE LITSENTSIREEGLITELE! JÄRELIKULT PUUDUB MEIL KA ÕIGUS NÕUDA SELLE AVALDAMIST MALELIIDU LEHEL! MÄRGET EI OLE LISATUD JA JUHENDIT SAADETUD SELLEPÄRAST, ET REITINGUID EI ARVESTATA (PRAEGU) JA SEEPÄRAST POLE (ESIALGU) KAVATSUST EESTI REITINGUARVESTUST TAOTLEDA! KUI HAKATAKSE JÄLLE ARVESTAMA, SIIS TAOTLEME! MAKSAME KA, NAGU LITSENTSIREEGLITES NÕUTUD! VABANDAN, ET NII VÄIKESTE TÄHTEDEGA KIRJUTAN, PRILLID JÄID KOJU! ÄRGE NÄKKU LÖÖGE!
February 10, 2012 4:21 PM

Jürgen said...

oot oot, see on hoopis teine turniir, teised asjaolud, teised korraldajad jne. ärge palun külvake segadust!

Anonymous said...

Iseenesest on ju tore et IM ja GM ei ole seekord osavõtumaksust vabastatud, aga kuna olen lolli peaga litsentsi eest juba ära maksnud, ja osaleminue läheks kallimaks, siis jääb see kord Tartusse sõitmata.

Anonymous said...

jah tõesti, loll pea on ihu nuhtlus... mis teha?

matu said...

Hea, et mul litsentsi ei ole ostetud - minu arust see litsents on sunniviisiline raha välja nõudmine maletajatelt, kes aastas korra turniiridel vahest osa võtavad.

Anonymous said...

olen litsentsi eest maksnud, aga kui korraldajad panevad välja sellise kaliibriga auhinnafondi ja näevad korralduse nimel kõigiti vaeva, siis maksan hea meelega topelt!

Anonymous said...

Kui mõni tõsiseltvõetav sponsor sellest turniirist kuuleb jookseb ta male juurest nagu pidalitõbine.

Anonymous said...

eelmisele anonymiosele...seleta mida mõtlesid!
Mis probbleem on?

Anonymous said...

Inimeste mõnitamine on probleem.

Anonymous said...

Äkki Ants Vihmand olekski üks võimalik tõsiseltvõetavate summadega malet toetav sponsor? Teaks nii mõndagi potentsiaalset toetajat veel, aga senise jätkumise juures leiavad nad oma rahale muu väljundi.

Anonymous said...

Kuidas keegi mõnitamisest aru saab? Kui turniir on mõnitamine,siis võib mõnitamisena võtta ka hr Olde suhtlust nende inimestega ,kes ei mõtle nii nagu tema

Anonymous said...

Loll käik opositsioonilt. Tõestavad pigem seda, et kui vaja on kedagi maha teha, siis selleks leidub raha.

Anonymous said...

> et kui vaja on kedagi maha teha

Pole, mida maha teha.Suhtlemine selle arrogantse intrigeeritseva isandaga on kõigil juhtudel jätnud nii halva järelmaitse, et raske on leida Eestimaalt teist niisugust isendit.

Anonymous said...

Suhtlemine selle ...
ju tuleb peeglisse vaadata, sealt leiab vea!

Anonymous said...

Peakorraldaja on üks vahva sell, kellel vist suur vajadus tähelepanu järele.

http://www.ohtuleht.ee/267827
http://www.ohtuleht.ee/241921

Ei tea, kas selle solvava kirjutise Niki jälle kustutab?

Anonymous said...

> ju tuleb peeglisse vaadata,
> sealt leiab vea!

Arvan, et peeglisse vaadata ei tule, sest suhtlemine teiste inimestega pakub 99% juhtudest rõõmu. Oma põhitegevusalal (mis ei ole male) pole ma küll ühtegi sellist "frukti" kohanud. Aga temaga tuleb olla ettevaatlik. Sõnalised kokkulepped ei pea, valmis tuleb olla seaduslikkuse piirimail läbi viidud omakasupüüdlikeks "jokk trikkideks" ja demagoogiast kubisevaks "kultuurseks sõimuks". Minul on seejuures läinud hästi, kuna mul oli õigus nii moraalsest seisukohast kui ka seadusetähe järgi ja ma suutsin oma õiguse ka ära tõestada. Aga sõimata ja mõnitada sain ma mõne konfliktolukorra lahendamise käigus rohkem kui kõigi teistega siin Eestimaal suheldes kokku olen saanud. Ja siis ei maksa imestada, miks ma ei taha suhelda selle inimesega. Malet ja maletajaid olen valmis veidike toetama alates sellest hetkest, mil see inimene enam maleelu ei juhi.
Samas arvan, et turniiri korraldamine mälestusturniiri nime all ei ole kuigi kultuurne ja tark tegu. Kui turniiri nimeks pandaks "Välkturniir Hendrik Olde malepoliitika mälestuseks", siis oleks ma kindlasti kohal, nüüd aga arvatavasti mitte. See inimene on kindlasti tubli isa, abikaasa ja võib olla ka hea maletreener. Temale on vara veel mälestusturniiri korraldada, aga temalik "malepoliitika" võiks küll kaduda. Aga kuna ta positsioneerib ennast "malepoliitikuna", siis parem oleks, kui selline "poliitik" ei juhiks midagi oma Kasmari klubist suuremat.

Anonymous said...

Leian, et turniiri nimetamine "mälestusturniiriks" läheb tugevalt üle hea maitse piiri. Kui eesmärk on protestida Olde tegevuse vastu, siis oleks turniiri võimalik nimetada "Meistrivõistlused protesteerimaks H. Olde tegevuse vastu", "H. Olde tagasiastumist nõudvad meistrivõistlused" või mis iganes. "Mälestusturniir" tähendab seda, et korraldajad - ja kaudselt ka kõik need, kes turniiril osalevad - soovivad seda, et H. Olde ära sureks. Vabandust, aga tsiviliseeritud maailmas niimoodi ei käituta. Mida iganes H. Olde ei ole oma tegevusega EML-i juhi kohal korda saatnud, surmanuhtlust need teod ikka päris kindlasti ei vääri.

Anonymous said...

Ei saa keegi kirjutada, mida teised arvavad.Mina ei taha ,et ta ära sureks , kuid turniiril osalen küll!!

Rya said...

Ei ole naljakas, labane on

hmm said...

Vaidlused lahendab kohtunik, kohtuniku löömine on keelatud.

Anonymous said...

Väga huvitav saab olema näha kes on need inimesed kes sellele võistlusele osalema lähevad.

Anonymous said...

Vaata auhindu, siis võid oma küsimusele vastuse saada.

Anonymous said...

... kohtuniku löömine on keelatud.
Alles aasta tagasi anti ühele "pasunasse".
Ka teiste solvamine ei ole kooskõlas hea tavaga.

Anonymous said...

Raha eest siis kõike jah...

Anonymous said...

99% juhtudest ...
Ülejääv 1% on igal inimesel erinev. Vähe veel ilmas näinud! Julgen kinnitada, HO-st on tunduvalt antipaatsemaid juhte. Minul ei ole parimad suhted mõne teise maleinimesega, aga ei hakka selle pärast stressama ja tervele ilmale seda ebasümpaatiat kuulutama.
Malet ja maletajaid olen valmis veidike ... ?
Kiivas ja väiklane suhtumie. Kohe meeldib raha võim! Riputan oma rahale külge ühe või teise tingimuse. Hoia endale! C. Kass ja R. Liiva toetused malele olid suured ja kas seati avalikult tingimusi? Ei seatud!
Kulla tegelane February 16, 2012 9:06 AM , haridus ja raha matsi ei riku!

Anonymous said...

Tingimusteta toetamise ja blankovekslite väljaandmise aeg on juba ammu möödas ja kardan, et see aeg ei tule enam kunagi tagasi. Ilma mingeid tingimusi seadmata võisid edukal ajal toetada need, kes jagasid võõrast raha (ennekõike mitmesuguste fondide juhatuses istujad, aga ka suurettevõtete väljavahetatavad asjapulgad, kes ise oma tööga ei teeninud seda, mida nad jagasid) aga mitte need, kes äraantava raha olid ise teeninud. Praegu aga tahavad kõik rahaandjad reaalselt näha, kas nende raha on kasutatud kõige õigemal kombel ja kas selle raha eest on tehtud just seda, mida algselt lubati. Ja nii ongi õige, nii peab - teiste teenitud rahaga laiutamine ja selle valel otstarbel või ebaratsionaalne kasutamine on paremal juhul raiskamine, aga halvemal juhul vargus. Mingist väiklusest siin rääkida on kohatu.

Anonymous said...

Kas keegi väidab, et C. Kass ja R. Liiva ei teeninud ise oma raha?
Jah, raha tuleb lugeda, aga vaikselt!

Anonymous said...

Ei teadnudki et Toomas Valgmäe seisab ise treipingi taga!

Anonymous said...

Liiva toetas EML sponsorrahadega mõned korrad, kui ta oli juhatuses. Praegu mitte, pigem arvab temagi, et HO -ta läheks malel palju paremini.

Anonymous said...

Petrovi memoriaali live: http://tiesraide.rtu.lv/petrovmemorial/live/live.htm
Praegu näitab Külaotsa mängu Azaroviga.

Kristjan Sander said...

Ma arvan, et ei Liiva, Kass ega Valgmäe vaja endale anonüüme suuvoodriteks. Las nad räägivad ikka ise enda eest, nii palju kui vajalikuks peavad.

Mina isiklikult olen ühelt poolt tänulik iga euro eest, mis Eesti malesse jõuab, ükskõik kui omapärasel viisil see ka ei juhtuks. Ja teiseks, on loomulik, et igaüks annetab sellistel tingimustel nagu vajalikuks peab.

Kui keegi anonüüm väga täpselt teab, kuidas üks tõsine ja õige annetaja peaks annetama, siis on tal alati võimalus ise eeskuju näidata. On mõttetu targutada, kuidas teised inimesed peaksid oma raha kulutama.

Anonymous said...

to 12:02 PM

Ära sega siin teisi oma male juttudega, see siin on ärapanemise blogi.

Kristjan Sander said...

Vastus täitsa nagu Maleliidust :)

Ants Kasepuu said...

Juhtinuks maleliitu või gentelman Keres või juhiks Ehlvest ehk kasvõi Külaots - mõne aja pärat oleks ka nemad 'pahad inimesed'. Pole spordialaliitu, kus poleks olemas tegevjuhtidele
vastanduvat opositsiooni. Seda enam, et male on juba loomuselt konfliktne mämg ja nüüdisaja maletajad konfliktsed isiksused. Dzentenmenlikkus on males juba ammu mutta tambitud.
Kui see lugu pole pila, siis hr. Vihmand võiks oma rahale küll teise, positiivsema väljundi otsida, kasvõi noorte malet toetades. Kui seda turniiri just välismängijatele suletuks ei kuulutata, siis lendab siia peale armaada venelasi, lätlaseid, leedukaid ja keda veel ning suurejoonelistest auhinnafondist jäävad Eesti maletajaile vaid riismed.
Ants Kasepuu, pikalt ühe alaliidu juhtimises

Anonymous said...

Mina pole isiklikult aru saanud, et maletajad on konfliktsed inimesed. Nn Eesti tippudest Jaan, Kaido, Tarvo, Kalle, Ülar, juhatuse liige Olav on väga head sõbrad. Erinevatel teemadel suhtleme praktiliselt iga päev. Koos analüüsime variante jne. Olen maletajate seast leidnud kümneid ja kümneid häid sõpru.
On inimesi, kellega läbi ei saa, aga siiani on mul tõsisemaid konflikte olnud ainult ühe inimesega. Jah tema ametikoht võib soodustada probleemide teket, aga kui teistele võimalust ei anta, siis asi jääbki virelema. Mitu aastat 1 mees on alaliitu juhtinud? 15?
P.S sellise auhinnafondi peale vast armaadat kohale ei tule, aga uute inimestega oleks kindlasti huvitavam mängida kui siin omavahel liivakastis mürada. Ja eestlaste taset ei maksaks alahinnata, küll esikoht koju jäetakse.

Meelis

Anonymous said...

Maletajad on konfliktsed, ja kuidas veel?!
KS - tänulik iga euro eest, ükskõik kui omapärasel viisil see ka ei juhtuks. Ka narko- ja kuritegelik raha, idaraha jne. Parem, ei!!!

Anonymous said...

Anonymous said...

KS - tänulik iga euro eest, ükskõik kui omapärasel viisil see ka ei juhtuks. Ka narko- ja kuritegelik raha, idaraha jne. Parem, ei!!!
----

Kas antud turniiri sponsor on tõesti selle raha teeninud kuritegelikul viisil?
On sellele mingi tõestus olemas või on tegemist laimuga?

Karistusseadustik

§ 132. Laimamine

(1) Isiku õigusi või mainet kahjustava asjaolu, mille tegelikkusele mittevastavust avaldaja on teadnud, avaldamise eest -

karistatakse rahalise karistusega või arestiga.

(2) Sama teo eest massiteabevahendi kaudu või muul paljudele inimestele kättesaadaval viisil -

karistatakse rahalise karistusega, arestiga või kuni 1aastase vangistusega.

Anonymous said...

Avalik RAHAPESU TURNIIR homme Viljandi järvel Kuldkalakese ajal.

"Osavõtutasu" 10000 €, mille kohta esitate allkirjastatud "paberi" 2 eks. Raha maksta muidugi pole vaja.
Vastavalt osalejatelt dokumenteeritud annetustest voolab "pestav raha" eestisse, millest 20% läheb male toetuseks.
"Rahapesu" toetajad andku siin Vaadeldajas (ärapanemise blogi) teada (eelkõige KS, hea võimalus toetada malet 2000 €). Otsin siin blogis registreerunud ise üles Viljandi järvelt (KS toetuse malele võime vormistada Tartus, enne Võnnu sõitu). Preemiaks õhtusöök Suures Vennas pikas lauas.
Ka maletada pole seejuures vaja.
P.s. kuna "pestav raha" hulk on lõplik, siis registreerimisega kiirustage! Loodame malet toetada suure rekordilise summaga!
MALETAJAD - ÜHINEGE!

Hoiatus! Tegemist on ikkagi kuritegeliku (prostitutsioon, narkoäri) rahaga, mis võib kahjustada Teie head mainet!

Anonymous said...

Registreerun RAHAPESU TURNIIRile.
Püüan kala - seljas punane kampsun.
A.Ahvenas

Anonymous said...

Nii, Külaots läti turniiril 33. ja Ehlvest 52. Asetus oli neil vastavalt 15. ja 13.

Anonymous said...

Mis Jaaniga Lätis tänasel turniiri teisel päeval juhtus?

Anonymous said...

Ju kadus mõlemal isu ära, kui edasipääs läinud.

Kristjan Sander said...

V.a. hr. Kasepuu võiks võtta sõna alade kohta, millest ta midagi teab.

Anonymous said...

Olde solvamine või mitte, kuid kahjuks ei saa osaleda turniiril, kus loositakse avanguid. See on male põhimõtete vastane.

Anonymous said...

Oldet olevat solvatud. Teate, ei maksa temast märtrit teha. Kuidas on võimalik, et ta on osanud kõigi meie tippmaletajatega riidu pöörata? Paljud, kellel temaga on olnud asju ajada, ei taha seda enam teha. Ilmselt on Ants Vihmandilgi põhjust tema peale sügavalt pahane olla.Ja maletajad ei ole konfliktsed inimesed.Vaadake, kui sõbralikult mängitakse koos nädalalõputurniiridel. Rõõmsa kohtumiseni Võnnus.

Anonymous said...

Kustkohast Eestile tippmaletajad on tekkinud? Põevad jälle suurusehullustust. Tahavad näida suuremad kui on tegelikult ja nõudmisedki muutuvad "tippmaletajale" vastavaks. Ime, et siis konfliktid ei teki!

Anonymous said...

February 17, 2012 6:57 PM
Kas keegi on väitnud midagi korraldajate kohta?
Oh, maletajad ei ole , ei ole tundlikud ja konfliktsed!
Kui ise teevad oma arust toreda "nalja", siis ah-ah-haa!
Midagi endile ei meeldi või tunnevad ennast puudutatuna, siis rusikas püsti ja seadustega vehkima!
Katsu olla rahulik, no stres!

Anonymous said...

Võimas! Eilne Õhtuleht kirjutas malest http://www.ohtuleht.ee/464988

Anonymous said...

Kas Õhtuleht just just kõige parem väljund on?!
Ainult meie armastatud peaminister saab sealt inspiratsiooni, et siis kõikide päid fooliummütsikestega katta. Tõsised inimesed selle lehega eriti tegemist ei tee.

Anonymous said...

Pole konfliktsed? Muidugi - gruppides suheldes ollakse ikka sõbrad-seltsimehed, toetavad, toreda huumorisoonega jm Aga samas kirjutatakse siin, et enamik tippmaletajaid on Oldega konfliktis, veel Vihmand, mitu klubi ja teab kes veel. Ju siis on Oldel raudmunad püksis!:) Kardan, et keegi (teist) poleks selles ametis siiamaani vastu pidanud. Küllap näete isegi - kõige taga on RAHA, õigemini selle vähesus. Tippmaletajad kannatasid tasumata rahvusvaheliste liitude liikmemaksude tõttu, protestisid Eesti koondises osalemistasu puudumise tõttu ja Eesti meistrivõistlustel auhinnarahade puudumise või vähesuse tõttu. Aga kas ikka peaks selle tõttu konflikti minema?
Liikmemaksud on arvestatavalt suured ja nende õigeaegse tasumisega võib probleeme olla teistelgi väiksematel spordialadel. Koondise esindustasu ja auhinnarahasid pole samuti enamikel spordialadel. Olen aru saanud, et males profina hakkama saada, peaks ELO olema vähemalt 2700+. Ja taolise tasemega mängijaga teeks kasvõi-üle-oma-varju koostööd iga tegevjuht.
Ants Kasepuu

Anonymous said...

Igal alaliidul on omad tipud, nii ka males. Mis need tippmaletajate nõudmised siis on? Et maleliit natukenegi austust üles näitaks, et turniiri võidu eest võiks mingigi tasu saada? Aga oh ei, nuputõstjate peale võib rahulikult sülitada. Nad ju imeloomad, kes elavad õhust ja armastusest male vastu.

Kristjan Sander said...

Raha vähesus on otseses seoses usalduse vähesusega alaliidu tegevjuhi vastu.

Anonymous said...

Kuidas on tagatud turniiri turvalisus? Tegemist on kõrgendatud turvariskiga kui kõik ühe vaate esindajad kokku tulevad.

Anonymous said...

Igal alaliidul on omad tipud?
Vaadake riigipoolseid rahastamistingimusi. Selliste "tipptulemuste" eest ei taha Eesti riik alaliidule sentigi anda. Mida on siis alaliidul edasi anda? Jääbki medal, diplom ja soe käepigistus.

Anonymous said...

Raha vähesus on otseses seoses...
pigem võib tegemist olla mõjuvõimuga kauplemisega asekantsleri poolt!

Anonymous said...

Paistab et "Ants Kasepuu" on samasugugene HO pseudonüüm nagu "Faktid Paika" omal ajal oli.

Eesti reitingutabelis seda isandat ei ole. Ilmselt valeturakamängija.

Kristjan Sander said...

Vaadake riigipoolseid rahastamistingimusi. Selliste "tipptulemuste" eest ei taha Eesti riik alaliidule sentigi anda.

Jah, kui ikka hulk aastaid ei suudeta arengukava koostada, siis pole vähese riigi toetuse eest kiruda kedagi peale peegli.

Anonymous said...

Pakun, et nn tippmaletajad oleksid üliõnnelikud kui maleliit tegeleks ainult noorte ja hobimaletajatega. Kui tippe pole, siis ärgu vähemalt kaikaid kodaratesse loopigu.

Anonymous said...

Ants Kasepuu tegeleb sama alaga, millega maletajana paljudele tundmatu Mati Poom. Ennegi nähtud, et mõne muu ala tegija oskab malet karjapoisi tasemest paremini.

Aga eelkõnelejale meeldetuletuseks, et see tippmaletajate eraldiolemine üks kord juba oli, kommentaari leiab Vahesaare blogist.

Anonymous said...

Jutud räägivad, et ühe mõnusa olemisega isanda katusekamber jäab õige pea tühjaks. Kui kellelgi oligarhi katusekambri üürile võtmise vastu huvi, siis andku märku! Hind ruutmeetripõhine!

Anonymous said...

Ei suudeta arengukava koostada? :)))
Ennegi neid arengukavasid nähtud, kuid rahvusvaheliste võistluste kohta 12 parema seas pole need andnud! Kohta pole ja ei saa ka raha!

Kristjan Sander said...

Ministri määruses on arengukava kirjas, mitte koht 12 parema hulgas.

Anonymous said...

Kui Maleliidul väidetavalt pole arengukava, siis kas ministeerium rikkus seadust Maleliidule raha andes?

Anonymous said...

Järjekordne J.O.K.K. skeem?

Anonymous said...

lihtsalt Kristjan pani vana plaadi peale ...

Anonymous said...

vabandused, vabandused...

Tartus näeme said...

Õhtulehe artiklis ütleb peakangelane ise, et teda sellise turniiri korraldamine ei häiri ja ei sega. See kõlab justkui mehe enda üleskutsena: "Head sõbrad, tulge kõik mängima, kohtumiseni Tartus, kallid malehuvilised!"

Anonymous said...

Huvitav mitu eesti maletajat oleks selle turniiri auhinna raha eest saanud Riiga võistlema saata?
Aga ju siis oli korraldajale Õhtulehte sattumine tähtsam.

Anonymous said...

Miks peaks selle raha eest kedagi Riiga saatma?
Küll võivad imalikud mõtted mõnel olla?

Anonymous said...

aitab sest olde-jurast küll juba, pange ükskord ka võnnu tulemused siia ülesse ja rääkige keegi turniirist ka kes kohal käisid, rahvast tundus väigade palju olevat, et kuda üritus tundus olevat?

nikitheone said...

Võnnu tulemused ammu üleval Võnnu turniiri lehel -
http://www.spordiklubi.ee/male

http://chess-results.com/tnr66470.aspx?art=1&lan=1

Anonymous said...

siin oli ka samal õhtul üleval:
http://www.eestimale.ee/sari2012/index.php?akt=1

Anonymous said...

Täna Kuku raadios saates "Mehed ei nuta" oli üks repliik selle turniiri kohta.
Tundub, et see tõesti toimub.

Anonymous said...

Pahv ütles jah, et müts tuleb maha võtta selliste legendaarsete spordialaliidu juhtide ees nagu Olde, Soonik, Välba jne... Aga mitte ainult et müts maha, vaid ka sinna sisse tuleks korjama hakata.

Anonymous said...

Kokkuvõttek võib siis öelda et antud turniir on kajastamist leidnud kahes väga olulised meedia kanalis: Õhtulehes ja saates "Mehed ei nuta"! :D

Anonymous said...

delfis ka:
http://sport.delfi.ee/news/varia/muu/nali-maleliidu-peasekretari-austatakse-malestusturniiriga.d?id=63938897

Anonymous said...

Palju meiemail neid turniire üldse on, mis leiavad kajastamist Delfi uudisteportaalis, mõnes suuremas Eestis ilmuvas päevalehes ja lisaks veel raadioski?

Anonymous said...

Kas keegiu Võnnu turniirist ei viitsiks ülevaadet teha??

Ardi Tedrema said...

Mälestusturniiri eesmärgiks on male ainult male ja kindlasti ka protest. Soovin osaleda turniiril, kuid osalemise soov ei ole kuidagi seotud sellega, et ma Heale Hendrikule midagi halba sooviksin.
Leian, et mälestusturniiri formaat ei ole parim mõistusepärane viis maleelu probleemidele tähelepanu juhtimiseks.
Mälestusturniiri formaati pean liiga äärmuslikuks ja labidaliselt liiga otsekoheseks „haamriga lagipähe“ - saage ometi aru, mis tegelikult toimub. Mis on viinud sellise äärmuslikult osekohese sammuni?
Hendrik on ka mulle nagu paljudele meelehärmi valmistanud. Jah, Hendrikut vihatakse ja seda päris ropult. Kuid see ei tähenda, et mina Hendrikut vihkaksin, temale peksa või kurikat sooviksin anda või tema mäletamiseks turniiri hakkaksin korraldama. Mida iganes halba tehtud, jääme kultuurseks ja austame üksteist.
Selleks, et tekitatud probleeme lahendada ja neile tähelepanu juhtida on võimalus kasutada avalike proteste. Antud juhul leian, et mälestusturniiri formaat on malemängu populariseerimine kõrval avalik äärmuslik (äärmuslikult avalik) protest Hendriku tegevuse vastu maleelus, appikarje avalikkusele ning sellega puudutatud isikule antud selge signaal „Hendrik, meil on asjad väga halvasti, sul on tagumine aeg taanduda“. Isikule halba soovimisega ei ole siin mingit puutumust. Turniiril osalemise sooviga väljendan ka ise protesti Hendriku tegevuse ja tegevusmeetodite vastu. Kummaline, et mõne klubi liikmetel on osalemine mälestusturniiril KEELATUD.Turniiril osalejana tahan eelkõige vahvat malet mängida, protesteerimine on minu jaoks teisejärguline.
Arukas inimene, kelle osas on rakendatud sellisel kujul avaliku äärmusliku mõjutusvahendit, teeks kiirelt mõistusepärased otsustused. Kujutame ette olukorda, kui kuulutataks välja mõne taunitava teoga (tegudega) hakkama saanud saadiku (avaliku poliitiku) mälestuspäev. Kuidas peaks sel juhul avalikult mälestatav poliitik käituma?

Ardi Tedrema

Anonymous said...

Kuulge...Mahavõtmiseks on üldkoosolek. Kui ei saa hakkama, siis süüdistage iseennast. Kui hakkab jutt libaklubidest, siis paluks kohe juba ette ka nende nimekirja.

Anonymous said...

Kena järelhüüe Ardi.

Anonymous said...

Ardi ütleb, et mälestusturniiri formaat ei ole parim mõistusepärane viis maleelu probleemidele tähelepanu juhtimiseks ja lisab, jääme kultuurseks ja austame üksteist. Ühtin nende seisukohtadega.
Samas võtab Ardi oma sõnavõtu kokku, et arukas inimene, kelle osas on rakendatud sellisel kujul avaliku äärmusliku mõjutusvahendit, teeks kiirelt mõistusepärased otsustused.
Omalt poolt. Vähemuse võimulepääsu demokraatlikuks võitlusviisiks ongi protestimine.
Võtame praegused juhtivpoliitikud. Tulemas streigilaine, protest, kas valitsus kavatseb tagasi astuda? EI! Tallinna linnavõimude vastu protestitakse, kogutakse allkirju jne. Pole samuti kuulnud tagasiastumisest!
Vahetus toimub läbi valimiste. Nii et, veel kord, jääme kultuurseks!

Anonymous said...

Seni kuni hääletustulemused on 35-5 pöördub praegune äärmuslik protestimise viis pigem protestijate endi vastu. See pole tõsiseltvõetav ja malevälisele avalikkusele jääb maletajatest pigem mulje kui mingitest veidrikest.

See on ka selge, et päevakangelast sellised aktsioonid tagasi astuma ei kõiguta. Ta on juba liiga harjunud enda pihta suunatud kriitikaga.

Kokkuvõtteks, et opositsiooni järjekordne ämbrisseastumine.

Anonymous said...

Kurb, kui mõne kõrvus ainult ämbrikolin kumiseb.
Ei maksaks siiski kahe silma vahele jätta nö opositsiooni olulist rolli positiivsete muutuste esilekutsumisel Eesti males tervikuna ja koguni ka Maleliidu enda sees.

Kristjan Sander said...

See "opositsioon" kipub anonüümidel muutuma samasuguseks abstraktseks koletiseks nagu "rahvusvaheline imperialism". Kohe kui keegi kuskil H. Olde jätkamise vastu on, kujutavad nad ette, et tegu on "opositsiooni aktsiooniga". Kes või mis on see "opositsioon" jääb vähemalt mulle üsna arusaamatuks.

Selleks ei pea olema mingi "opositsiooni" või muu salaordu liige, et näha, kuidas Maleliit on real viimastel aastatel põhja käinud. Piisab, kui lugeda majandusaasta aruandeid või toimunud üritusi vaadata. Nii lihtne või keeruline see ongi.

Anonymous said...

Miks mängida rumalat? Ka see ei vii asja edasi.

Samad inimesed kutsuvad erakorralisi koosolekuid kokku, samad inimesed hääletavad muudele klubidele vastupidises suunas, samad inimesed inimesed materdavad Maleliitu ajakirjanduses. Võib arvata, et üsna samad inimesed osalevad sellel turniiril.

Kristjan Sander said...

Jah, ära palun tõesti rohkem rumalat mängi. Ants Vihmand pole minu teada viimastel aastatel mitte ühtegi koosolekut kokku kutsunud ega ühelgi koosolekul hääletanud (jah, kunagi ammu ta tõesti esindas Tartu Maleklubi). Samuti on vale, et kõik, kes on kunagi alla kirjutanud erakorralise ÜK kokkukutsumise nõudele on ka "maleliitu ajakirjanduses materdanud" või midagi muud selletaolist. Ei ole. See on lihtsalt vale.

Anonymous said...

Tõeline "pärl" :)
Kas AV turgutab sellisel moel oma üüratut ego!

Anonymous said...

http://podcast.kuku.ee/saated/mehed-ei-nuta/

21.02.2012 saade, eetriaeg 11.40...12.30.

Tarmo Paju: "Läheme edasi mõttemängude juurde. Eesti Maleliidu legendaarne peasekretär Hendrik Olde tuleb välja on nii tegija peasekretär, et tema auks maletajad korraldavad juba eluajal nii-öelda mälestusturniiri!"

Peep Pahv: "Vaat see on kõva mees, ma ütlen nii! Siin tuleb müts maha võtta!Ma tean paari nihukesel tasemel meest veel Eestis - Riho Soonik, Priit Vilba... Sihukesed mehed, kes on eluaegsed omapäraste käikudega tuntud alaliidu juhid. Võiks tulla ka teisi sellisel tasemel mälestusturniire."

Jaan Martinson: "Kusjuures see on ülikõva mälestusturniir, vähemalt auhinnafond!"

Tarmo Paju: "No osalejate koosseis, ma sain aru, vähemalt eeldatav, näeb ka ikka muljetavaldatav välja!"

Jaan Martinson: "Võib-olla saab isegi rahvusvaheliseks seda kuidagi teha! Järgmine aasta võib-olla saab orgunnida Olde mälestusturniiri võib-olla maailmameistri pretendentide turniiriks - vaat see oleks kõva!"

Peep Pahv: "See oleks väga kõva!"

Anonymous said...

Tahaks teada mida arvavad asjast Ehlvest ja Sepp, kuna Oldele "haamriga lagipähe andmine" kandub kindlasti edasi ka nendele, kes on nõustunud temaga koostööd tegema.

Anonymous said...

Kas Ehlvest ja Sepp teevad koostööd ainult Oldega? Nõukogus ja juhatuses on palju mõjuvõimsamaid liikmeid.

Anonymous said...

Juhatuse Oldest mõjuvõimsamad liikmed on Liebert ja Prii? :)
Liebert on terane ja osav mees, kes on olude kiuste alati osanud oma asja ajada (nii oma sportlaskarjääris ku ka oma vägagi erinevate alade treenerikarjääris). Kahtlemata tark inimene, kahtlemata südamega oma tööd tegev mees, aga mitte mingil juhul mõjuvõimuga teistele millegi pealepressija.
Keskerakondlasest väikepoodnik Prii - võib olla tõesti. :))))

Anonymous said...

Terane osavus ülemuste kintsukaapimisel on hea asi küll, aga tuleb osata ka õigel ajal järgi jätta. Muidu läheb koos lekkiva laevaga põhja.

Kaarel Nestor said...

Anonüüm: 3:28 PM
Kui midagi lolli öelda, siis võiks oma nime ka ikka alla panna.
eriti kui see eesti malele nii palju head teinud inimese kohta käib. mingisugune austus/eetilisus võiks ka anonüümikutel ikkagi eksisteerida.

Anonymous said...

Mida kõike vihkamine ajuga teha võib...

Anonymous said...

IRL on tegija. Ostab, müüb, vahetab, intriigitseb, koputab :)))

Kristjan Sander said...

Looda seda, Kaarel. Ega see pidu siin enne ei parane kui anonüümsus ei vähene.

külamees said...

Mis Tartu vussermeistrite sarjast ka saanud on? Kestab see sari veel või on varjusurma vajunud? Või on kõik Tartu maletajad rakendanud oma energia tolle va maikuise mälestusturniiri korraldusse ja ettevalmistusse?

Anonymous said...

Vussermeistrite sari ikka toimub, sõltumata ilmast, sündmustest või päeva- ja malepoliitikast: http://math.ut.ee/~mkolk243/male/2012/index.php?akt=2

;)