Wednesday, November 23, 2011

12. Pühajärve kiirmaleturniir

25-27. novembril toimub 12. Pühajärve kiirmaleturniir. Tegemist on läbi aegade tugevaima Pühajärve turniiriga. Tänavu on avaldanud soovi osaleda rahvusvahelised suurmeistrid Viktor Kortšnoi, Aleksander Halifman, Artur Jussupov, Tomi Nybäck, Kaido Külaots, Jaan Ehlvest, Normunds Miezis, Aleksandr Volodin jpt.
Turniiri erileht asub aadressil http://www.eestimale.ee/pyhajarve2011/
Plaanis on ka live ülekanded.

125 comments:

Anonymous said...

Kes surelikest veel osalevad?

Anonymous said...

erilehe järgi 32 osalejat, koosseis hirmkõva, interneti otseülekanne on igati tervitatav ettevõtmine sellise kaliibriga ürituselt.

Anonymous said...

See on tubli, et maleliit sellise vägeva rahvuvahelise turniiri Pühajärvel teeb. Kohe näha, et uued tuuled on puhumas. Maleliit on hoo sisse saanud teeb koos kaleviga veel jaanuaris Kerese turniiri ja Eesti Soome matsi takkapihta
Tubli, tubli ... on mida nõukogule näidata

V. Asjuk Valgamaalt Sangastest

Anonymous said...

Sa Vasjuk ajad ikka naerma, nii et pisarad silmist väljas. Maleliitu seob selle üritusega küll ainult sõna "male", nii nagu minu vanaematki, kellel on ilus malelauaruuduline põll.

kiibits said...

Lõppes naiste tiitlimatsh MM tiitlile
tiitlipretendent KONERU Humpy(2600) ja tiitlikaitsja Hou Yifani (2578)vahel.Hou Yifan võitis 5.5-2.5;
3võitu 5 viiki

Anonymous said...

Kus need live ülekanded on?

Anonymous said...

Pühajärve turniiri korraldab Eesti Male Toetusühing. Kogu vajalik info samuti Toetusühingu leheküljelt. Maleliit korraldab Kapa-Kohila turniire, mis on ju samuti teretulnud.

tommy said...
This comment has been removed by the author.
tommy said...

To November 25, 2011 2:35 PM

Turniir tundub alles kell 18.00 algavat, loodan, et ülekanne toimib.

Jürgen said...

päris lõbusad partiid :)
Ehlvest-Vihmand 0:1 (14 käiguga...) muidugi arvestades Antsu rating performance'it olulisematel turniiridel (nt Tartu välgu MV-l 2006 oli see 2730), siis pole see mingi üllatus.

Anonymous said...

Kas Ehlvest pani 6. käigul viguri ette??

Anonymous said...

Kas jooksvaid tulemusi kuuleb ainult kohalikust raadiost või näeb kuskilt mujalt ka?

Anonymous said...

Mis te hädaldate tulemuste puudumise üle. Minge ometi Toetusühingu leheküljele, näete Live partiisid ja kõike muud.
www.eestimale.ee

Anonymous said...

Kõike muud ei taha. Voorude tulemusi tahaks.

Anonymous said...

Mida kõike muud sealt siis näha saab, peale live ja osalejate nimekirja? Arvestades seda bravuuritsemist, siis oleks elementaarne, et turniiri detailne ülevaade oleks juba üle 4. vooru ajaks olemas. Ah jaa, igast voorust saab ju ka viis tulemust teada, peale õnnetu esimese vooru :D

Anonymous said...

Minu mäletamist mööda pole ka varasematel aastatel jooksvalt iga vooru järel tabelit ja kõigi paaride tulemusi olnud. Mitte, et see tähendaks, et see peakski nii olema...

Anonymous said...

Kas turniiril on alkohol tasuta, et RSM paneb viguri 4 järgu taktikaga ette.

Marek Kolk said...

No need aastad, kus EML tabelite lehte on kasutatud, on ikka jooksvalt olemas olnud (pealegi on seda suhteliselt lihtne kasutada ja täiendada). Et siis palju õnne kõigile, sest minu poole pole keegi vastava sooviga pöördunud ja ju siis ei ole vaja ka.

Minule meenub Pühajärve turniirist varasemalt see, et alati "ärgatakse" viimasel minutil.

Sel aastal on päris tugev koosseis, väga esinduslik turniir, aga reklaam turniirile on jälle suht vilets nagu enamus eelmised aastadki.

Anonymous said...

Kes see IT peal on seal?

Anonymous said...

10 minutit on vist liiga kiire sellele IT süsteemile või käiakse lohakalt, et käiku ei jõuta ära fikseerida. 7.voor Korchnoi vs Rebane 1-0 - oleks tahtnud näha, kuidas Korchnoi oma võidu teostas.(Avang oli juba paljutõotav)

Marek Kolk said...

Välkmales pole kahjuks midagi teha, ülekannete kvaliteet sõltub enamasti mängijate tehnikast ja hoolsusest. Suurim probleem on nuppude vahetused, kus lüüakse kiiresti vastupidises järjekorras või vähemalet laua jaoks (mustad enne valget või vastupidi).

Pühajärve kiirmaletuniir said...

Tulemused, tekkis probleem veebilehel nende ülessaamisega antud programmi kaudu, siin siis chessresult leht.
Vabandame.

http://chess-results.com/tnr60721.aspx?art=2&lan=1

Anonymous said...

Ehlvesti tulemusi vaadates võib tõepoolest arvata, et turniiril tasuta alkohol on :D

Anonymous said...

Mis asi on see chess-results.com? Kas normaalselt enam tabeliseisu ei näegi kuskilt? Pean ma siis tõesti endale ise tabeli kodus joonistama, et teada kellel kui palju punkte on, see on küll kuidagi imelik? Aga muidu andke tuld! Nende viie partii ülekanne, mida näidatakse on küll ok.

Anonymous said...

"Rank after Round 8" - kokkuvõte ju täitsa olemas. Aga kui ise otsida ei oska siis käib ka virisemine. Muidugi võib mainida et "Ranking crosstable after 8 Rounds", oleks ka tore nagu näiteks on Tali turniiril: http://chess-results.com/tnr60180.aspx?art=4&lan=1

Marek Kolk said...

2009. aasta tabel nägi näiteks välja järgmine:

http://www.maleliit.ee/tabelid/2009/pyhajarve/index.php?list=1

Mainiks ära, et kellel rohkem vaja, võib minu poole pöörduda ja saada sellisete ringsüsteemis tabelite tegemiseks konto (üsnagi tasuta on see asi). Seda süsteemi on kasutatud enamus Eesti meistrivõistluste jaoks, Kerese turniir, juunioride MV, näiteks Suure-Jaani tabelid, varasemad Pühajärve turniirid jne. Mängijate individuaalne info leiab statistika all, seal saab mängija nimel klikkida.

Muidugi, kui on kasutada swiss-manager, siis ei oskagi öelda, kumba eelistada, mõlemal on oma head ja vead.

Anonymous said...

Tedrema võitis Halifmani ja Kortšnoid, Toomas Valgmäe on hetkel teine! Kui Olde seniseid tulemusi vaatab, saab ta maksalutikad!

Marek Kolk said...

Mis see Olde siia puutub? Krt lõpetage ära juba see Olde siin ja Olde seal.

Anonymous said...

Imelik et Ehlvesti kehvas tulemuses Oldet ei süüdistatud :D

Anonymous said...

Väga naljakas on ikka see, et ei saa keegi veel Olde nime suhu võttagi, kui juba kargab tema kaitseingel välja ja hakkab kaitsma teda. Ikka väga naljakas:))

Marek Kolk said...

Naera siis terviseks...

anonüümne mõttetus...

Anonymous said...

Playchessis partiisid palju parem vaadata kui turniiri lives.

Anonymous said...

See ühe inimese mõnitamine ongi ületanud igasuguse hea maitse ja kultuurituse piirid. Ahvi tasemel käitumine.

Anonymous said...

Ehlvesti tulemusi vaadates võib tõepoolest arvata, et turniiril tasuta alkohol...

Kas see on see mees, tänu kellele Korebeinik on nüüd president?
Varem on olnud juttu eesti maletippudest - Ehlvest - MINEVIKU VARI! Täna ei ole eestis maletippe!

Oldel on täielikult õigus, et teha eesti MV šveitsisüsteemis, sest ringsüsteem ennast ei õigusta. Eesti ENDINE tipptase ja teine järk on võrdsed.

Pühajärve eliitturniirilt (auhinna suurused juhendis ju puuduvad) puuduvad ka Viljandi kuulsused - alustades Tuuli V-ga ja lõpetades Kanep'itega.
Huvitav oleks teada, kes selle koosseisu komplekteerib. Kas tõesti Tiit Vähi?!

Anonymous said...

Miks ei või Vähi seda komplekteerida?
Kes maksab ,,see komplekteerib!
Ehlvesti kallal ei tasu ka ilkuda..
Mõni võib temaga praegu võrdselt mängida..kuid paremaid nüüd küll ei paista...
Ja ei ole nendest noortest ka veel kindlat tulijat

Anonymous said...

Ebavõrdse ajakontrolliga kiirturniirist ei saa mingeid olulisi järeldusi mängutugevuse kohta teha. See on nagu rohkem tore klubilis-meelelahutuslik üritus.

Anonymous said...

Ning Viljandi pärast ei tasu ka muret tunda, nendelt on rahvusvahelise taseme vääriline peakohtunik.

Anonymous said...

Kanepi mitteosalemise põhjus on ka muidugi põnev. Aga tunduvalt põnevam on see, miks ei osale turniiril Liiva ega Leito? Registreerunute nimekirjas on nad ju olemas...Oskab keegi põhjuseid valgustada?

Anonymous said...

Mis on Kanepi mitteosalemise põhjus?

Anonymous said...

Kas praegust seisu saaks näha?

Anonymous said...

Leito ja Liiva on Reval-Sport maleklubi liikmed.
Huvitav, kas nad andsid nõusoleku osalemiseks ja siis ei tulnud - ei usu hästi!

Anonymous said...

...Viljandi pärast ei tasu ka muret tunda, nendelt on rahvusvahelise taseme vääriline peakohtunik??

Viljandi klubid ei ole ju EML liikmed ja seetõttu tuleb Viljandi klubide maletajatel tasuda suurem 2012.a. litsentsi tasu.
Rahvusvahelise taseme peakohtunik peaks likvideerima oma "patud" ja taastama normaalse maleelu Viljandimaal. Pühajärve turniir loob majanduslikult selleks soodsa pinnase.

Anonymous said...

Kas malemaja staar jääbki USA-d esindama?

Anonymous said...

Kui Eesti ei osale rahvusvahelistel võistlustel, siis tuleb ka teistel paaril tegevmaletajal ( ja niipalju neid on ju jäänud) leida ka teised jahimaad

Anonymous said...

huvitav, et uus president ei näikse kedagi huvitavat, järeldades saabunud küsimuste tulvast. vanal asjapulgal oli vähemalt negatiivne kuulsuski.
ja vaadates pühajärve turniiri, siis emtü egiidi all toimuvatel üritustel vähemalt asjad toimivad ja on ka huvi mängida ja mänge jälgida.

Anonymous said...

http://chess-results.com/Tnr59265.aspx?lan=1

Miks nii üheselt? Üle 100 mängija ning kõik jooksis nagu õlitatult :-)

Anonymous said...

Kas lingitud turniiri tabel ( http://chess-results.com/tnr60721.aspx?art=2&lan=1 )rahvusvahelises turniiride andmebaasis aitasb ka emtü-d promoda?

Ardi Tedrema said...

Tänud Urmasele!

Seekordne Pühajärve turniir oli äärmiselt raske mängida. Turniiri formaat on selline, et tugevamad annavad nõrgematele aega ette. Kuid kui istud laua taga, siis ei ole sellel sisulist vahet. Aja peale mängida ja aega maha taguda sai väga vähestega. Samas kui juhtus maleõnne olema, võisid saada väga meeldiva maleelamuse ja ka punkti. Endal on kahju partiidest Kaido ja Soome esinumbri Nybackiga. Lihtsalt ei osanud endast oluliselt tugevamaid võitlejaid võita, kuigi seisud olid malepatsheri jaoks palju lubavad. Hea meel oli võita Kortsnoid, Halifmani, Timo Porrasmaad, Toomast ja Margust. Miezis pääses minu haardest viiga, mul enamvigur koos mitme sõduriga. Ajahädas 10s vs 11s pakkusin Normundsile viiki, mille Ta vastu võttis. Pärast noomisin head sõpra Olavit, kes pingsalt jälgis minu ja Miezise vahelist duelli ja ajas mul sellega võidujärje käest- rumal on ju see, kes vabandust ei leia. Tarvo, Ülari ja Antsuga partiide järel palusin oponentidel Otepää kirikusse paar kroonlühtrit või küünalt lisada. Sõbrad, Tarvo on tagasi ja parem kui enne. Oli suur rõõm saada Tarvoga Sinasõbraks. Tarvo on äärmiselt meeldiv ja arukas kaaslane, kellega on lausa lust vestelda ja malelaua taga võitlust pidada. Urmas sõnas lõpetamisel kuldsed sõnad, et Tarvol lähevad ettevõetavad asjad järjest ülesmäge.
Turniiri õhkkond oli äärmiselt sõbralik. See on saanud EMTÜ kaasabil toimuvatel turniiridel juba legendaarseks. Kõik malesõbrad ja -ässad, kes osalesid, elasid üksteisele sõbralikult kaasa ja mingit äputsemist ega ärapanemist ei esinenud. Tasuta alkoholi ei pakutud, välja arvatud pokaal shampanjat avamisel ja pokaal veini lõpetamisel. Võimalikud mitmetimõistetavad spekulatsioonid Jaani ümber lükkan käesolevaga täielikult ümber. Jaan võitles malelaua taga vapralt ja armutult, sain seda ise omal nahal tunda.
Rõõm oli osaleda raskel Pühajärve turniiril, äraminekul astus Kaido ligi, pani käe mulle pihku, teise õlale ja tänas omavahelise kena partii eest malelaual. Võimas!

Urmas, Suured Tänud Äärmiselt Vinge ja Sõbraliku korralduse eest!
Tänud Kohtunikekogule ja Gerdile, kes juhtis üritust väga professionaalselt!


Ardi Tedrema
Jätkuvalt Malesõber ja Malepatsherite Esindusühingu (loomisel) asutajaliige

Anonymous said...

Pühajärve turniir oli kahtlemata üks tänavaastane male tippüritus.
Tagasihoidlik soovitus edaspidiseks! Male propagandaüritusena läks võistlus kaduma. Palju tuntud nimesid, kuid eilsetes spordiuudistes jäid tulemused kajastamatta!
Oli male, aga nagu ei olnud kah?

Anonymous said...

Kadrioru turniiri tulemustest teab keegi midagi? Võistlus ammu läbi.

Anonymous said...

Vähemalt TV3 kajastas sündmust, aga mujalt jah pole hiire piuksugi.

Anonymous said...

1-5. koht 4p 5-st said Vovk, Shiskov, Rauk, Kukk, Sarapik.

Selline oli ka lõplik paremusjärjestus tänu Buchholzi koefitsendile.

Anonymous said...

Võõraste sulgedega pole ennast ilus ehtida ning igasse pulma pruudiks trügida.

Anonymous said...

"Vähemalt TV3 kajastas sündmust, aga mujalt jah pole hiire piuksugi."

err portaal ka kajastas http://sport.err.ee/male/c8bd49f4-2120-47d9-94d7-55ee3dd00e6f

Anonymous said...

Avaldatud Pühapäev, 27 November 2011 00:24 http://www.maleliit.ee/et/
Eesti Maleliit õnnitleb teenekat maletajat Vjatšeslav Garberit, kes 19. oktoobril tähistas oma 75. juubelit.
KIIRE UUDIS!!!

Selleks ajaks oli Kadriorus mängitud 3 vooru.
Tulemused avaldatakse kusagil detsembris.

Anonymous said...

See Garberi õnnesoov on hea jah :)) Suures koosoleku moosimise tuhinas läks meelest ära vist.

Anonymous said...

Lõpptulemused ka chessresults: http://chess-results.com/tnr60721.aspx?art=1&lan=1

Anonymous said...

Parem õnnitlused või tagantjärele, kui et mitte midagi :)

Anonymous said...

Minu poolt ka suured tänud Urmasele turniirile kutsumise eest!

Ääretult huvitav ja põnev turniir. Üllatusi juhtus igas voorus. See,et mind paigutati D gruppi oli kohale jõudes väga meeldiv üllatus. Päris mugav oli 16 4 GM-dega mängida. Jagada Ehlvesti ja Korchnoiga 12-14 kohta ei juhtu peale Pühajärve turniiri kuskil mujal.
Ühesõnaga minu elu parim turniir, nii korralduse, tulemuse kui ka seltskonna mõttes.
100 % nõus Ardiga- Tarvo on tagasi ja parem kui kunagi varem:)
Tänud Urmasele ja Gerdile ja teistele, kes kohal viibisid!
Kaimar

Anonymous said...

http://www.postimees.ee/650825/peep-pahv-ebameeldiv-pr-trikk/

Laupäeval, Eesti Suusaliidu tuleviku jaoks olulisi otsuseid oodates, tabas mind kaks üllatust – üks meeldiv ja teine nõutukstegev. Meeldiv üllatus oli see, et suusaliidu peasekretäriks sai seni läbi ja lõhki iluuisutamisinimesena tuntud Margus Hernits.
Miks meeldiv? Aga ikka seepärast, et Hernits on end tõestanud inimesena, kes suudab keeruliste intriigide sasipuntras säilitada kaine mõtlemise ja võime olukordi lahendada ning inimestega läbirääkimisi pidada.
Sellised väärtuslikud kogemused omandas ta Eesti Uisuliidu juhatuse liikme ja autoriteetse isikuna. Tegemist polnud mingite naljajuhtumitega, intriigide punumise oskuse poolest võib uisuliidu inimesi võrrelda meie selle ala suurmeistritega maleliidust ja hokiliidust.
.......

Anonymous said...

Vau...! Maletajad pole üksi! Siiani korrutati küll, et hullemaid pole :)
Pahv on alati pahviks löönud!

Anonymous said...

Hokis on samamoodi. Surnud hingede häälte kogumine, näo järgi väljaviskamine ja mitte vastuvõtmine. Aga male puhul tehti neid trikke vist ikka varem kui hokiliidus.

Anonymous said...

Kas saaks nimekirja surnud hingedest?

sass said...

Küsimus vist Marekile -

Miks mõnikord saab pikamale turniiri eest 69,75p ja teinekord 70,5p?

sass said...

ja sain juba ise vastuse ka...

Anonymous said...

to 10.43:
Reitingunimekirja järgi on kolm päris surnud hinge: Kasmar, Akadeemiline maleselts ja Avatud spordi- ja kultuuriselts (0 inimest reitingunimekirjas); Petrosjanide ja Airapetjanide akadeemiates ja seltsides ja klubides, mida on nimede keerukuse tõttu raske täpselt kokku lugeda, on kõigis reitingunimekirjas 3-4 inimest.

Marek Kolk said...

Sander, ma vaatan tähtede seisu järgi :-D aga tegelikult kohtade jagamine annab natukene erinevalt.

Anonymous said...

Mis jama see Seeman eile telekavahendusel ajas purjuspeaga kakluse õigustamisel, et teda provotseeriti ja mõni teine pidanuks kõrvakuulme kahjustusega haiglasse minema?!? Kas Tõesti?

Anonymous said...

Korvpallis pidi raha ju jalaga segada olema:
http://sport.postimees.ee/651982/rahapuudus-ahvardab-naiste-korvpallikoondise-emi/

Anonymous said...

Kui need surnud hinged kõik välja visata, kas siis jõudude vahekord muutuks sellest?

Anonymous said...

NN surnud hingi tuleks vaadata selle teema ajaloolises arengus. Surnud hingede hääli on kasutatud juba mitmetel eelmistel valimistel, lisaks surnud klubidele on olemas ka n.ö, zombistunud klubid, kus praktiliselt mingit regulaarset malelist tegevust ei toimu. Lisaks klubid, kus toimub ehk korra nädalas vanameeste toksimine. Omaette teema on see, et neid klubisid,kus regulaarset noortetööd ei toimu, on kah päris palju.

Anonymous said...

Korvpallis vähemalt üritatakse koondiste lähetamiseks raha leida, kusjuures summad (koondised) on kordi suuremad malega võrreldes. Meil toodetakse lihtsalt protokoll, kus tõdetakse, et juhatuse huvi puudumise tõttu loobutakse koondiste lähetamisest.

Anonymous said...

Kui need surnud hinged kõik välja visata, kas siis jõudude vahekord muutuks sellest?

Mis see siia puutub? Tegu oleks esimese sammuga korrektse struktuuriga organisatsiooni poole. Et asjade aus ja selge ajamine hakkab olema organisatsioonikultuuri osa.

Anonymous said...

Miks siis ei tehtud üldkoosolekul vastavaid ettepanekuid? Just oli võimalus. Vaadeldajas hädaldamine annab vähe.

Anonymous said...

to 1.37:
Kui surnud klubid välja visata, siis sellest üksi ei muutuks, aga kui näiteks mitmesaja liikmega Vabaetturist kümmekond (miks mitte 20) samasugust "akadeemiat" moodustada, nagu Airapetjanidel, siis muutuks küll, jah.

Anonymous said...

vastavaid ettepanekuid?

No kuulge, uutel juhtidel on lai silmaring ja lahtine pea. Piisab ka tähelepanu juhtimisest, et asja parandada.
Või tuleb üldkoosolekul kõik läbi hääletada, hr jokk-skeemide toetaja ja võimu nimel sahkerdaja?

Anonymous said...

Põhikirja muudatused tuleb paraku läbi hääletada.

Anonymous said...

"mitmesaja liikmega Vabaetturist kümmekond"

Mure paistab olevat põhjendatud jah, seepärast tahetigi põhikirja muuta, et klubi ei saaks EMLiidu liikmeks enne 1 aasta möödumist!

Anonymous said...

Surnud hingede väljaarvamiseks pole vaja põhikirja muuta.

Anonymous said...

Homme möödub üldkoosolekust 10 päeva. Huvitav, kas järgmisel nädalal ilmub selle protokoll ka EMLiidu kodulehel või mitte.

Kihlveokontorist: 10-1 vastu et ei ilmu.

Anonymous said...

Mis põhikirja punkti alusel see väljaviskamine siis toimuks? Kes otsustab milline hing on surnud ja milline zombie?

Anonymous said...

No las tegevjuht teeb veidi tööd ja pakub oma variandi maleavalikkusele. Isegi kui põhikirja muuta, peab eeltöö tulem ehk kriteerium(id) olema loogiliselt võttes juhatuse poolsed ettepanekud.

Anonymous said...

Pigem soovitaks ise initsiatiivi ilmutada, et see tehtud saaks.

Anonymous said...

Et siis mõtleb üks, palka saab teine, edutatakse kolmandat, karistatakse neljandat, premeeritakse viiendat? :)

Uitmõttena:
Klubide nimekiri vaadatakse üle 1 kord aastas:
- 6 liiget
- pole võlgnevusi
- miskit toimub, aastas 1-2 turniiri, olgu või kohalik välk
- noortega töö (lastegruppide olemasolu näiteks - vbolla liiast)
- veel miskit?

Mõelge kaasa ja täiendage.

Anonymous said...

Otsustav on kõikides punktides Olde tahe.Kui tahab,klubi kinni,kui ei taha jääb alles.Ainus kehtiv kriteerium selles küsimuses.On seni hästi toiminud,toimib igavesti edasika.

Anonymous said...

"aastas 1-2 turniiri"

Pakuks 1 kord kvartalis. Klubis kus pidevalt mängitakse, pole 4 võistlust aastas probleemiks.

Anonymous said...

Kui tahab,klubi kinni,kui ei taha jääb alles.

Ei tahaks nagu uskuda, et muidu edukad ja lugupeetud inimesed EML nõukogus oleksid nõus olema pea rollis, mida saba liputab!

Anonymous said...

Huvitav, kas need räigelt arutajad on ise tegijad või ainult arutajad, vist viimased :) ???

Anonymous said...

Typical - huvi ei paku asja sisu, vaid KES julges suud paotada! :)

Anonymous said...

Anonüümused on ikka tegijad: siin on kõik mehed sõna võtma, aga katsu sa paar artiklit allpool korrektset küsimust defineerida...

Peep said...

Kui juba klubide teema üles võeti.

Mina pakun jätkuvalt parima klubide koosseisu regulaatorina liikmemaksu tõstmist koos reeglitega, kuidas aktiivse malelise tegevusega (noortesport, korralikud turniirid, tippsport, treenerid, kohtunikud) raha vähemalt tagasi saadakse. "Passiivsed" klubid ainult maksaks oma üldkoosoleku hääle eest ja kaoks varsti iseenesest.

Väiksematele klubidele võib see esialgu raske tunduda aga kui klubi on seda väärt, siis ilmselt üldkoosoleku otsusega annaks aidata.

Kui aga klubi liikmete ainsad malelised ambitsioonid on aeg-ajalt koos välku taguda, siis selleks küll ei ole mõtet maleliidu liikmeks trügida.

Alustuseks peab iga klubiline seltskond endalt küsima, kas ja mida ta tahab üldse maleliidule anda, miks tal seda katust vaja on.

Anonymous said...

Peep kirjutas:

"Mina pakun jätkuvalt parima klubide koosseisu regulaatorina liikmemaksu tõstmist koos reeglitega, kuidas aktiivse malelise tegevusega (noortesport, korralikud turniirid, tippsport, treenerid, kohtunikud) raha vähemalt tagasi saadakse. "

Nii et äraspidine loogika - korjake niigi suhteliselt vaeste maletajate käest Olde kukrusse rohkem raha, siis saate seda ka rohkem tagasi. Absoluutsummas
võib olla isegi tõesti saaks veidi rohkem, aga paraku igal masinal on kasutegur ja antud juhul oleks see kasutegur suurem siis, kui see obšak oleks väiksem ja protsenti vahelt vähem võetaks. Sama raha eest saaks kohapeal hoopis rohkem tehtud ilma seda EML-le ja sealt tagasi liigutades.

Peep kirjutas veel:

""Passiivsed" klubid ainult maksaks oma üldkoosoleku hääle eest ja kaoks varsti iseenesest."

Ei ole nõus. Asjad läheksid just vastupidi. Mida rohkem raha kohtadelt Vene tänava katusekambrisse pumbatakse, seda kahjulikum on olla aktiivne paljude maletajatega klubi, seda kasulikum on olla ilma maletajateta klubi. Viimasel kulusid ei ole, kui õnnestub tegevust simuleerida ja õigel poolel hääletada, siis saab ehk katusekambrist korra aastas veidi toetustki ühe turniiri korraldamiseks.

Kihlveokontor said...

Tänaseks on kurss 10-1 vastu tõusnud 13-1 vastu. Kiire rikastumise võimalus!

Anonymous said...

Kes maksab see tellib ka muusika! Tasuta lõunaid, millest siin mõned unistavad, ei ole olemas.
Niisama siin lärmata ei ole mõtet. Usun et uus president on ka ennem siin toimuvat lugenud, nii et võiks ikkagi vastavad konkreetsed küsimused ja ettepanekud siin allpool temale kirja panna! Sellest oleks ka ehk midagi tolku.

Ardi Tedrema said...

Laagri MAEKK tegi 20.11. toimunud üldkoosolekule mitmeid ettepanekuid, mis oleksid aidanud klubidega seonduvat korrastada ja avatumaks muuta.
Ettepanekud olid sellised:
1. EML juhatus peaks vähemalt korra kvartalis avaldama kodulehel liidus olevate ja tegutsevate klubide nimekirja; Praegu on kodulehel viide Eesti Spordiregistri male alamregisrile, kust ei saa huviline tõest infot liidu liikmete kohta
2. Uute klubide vastuvõtmise peaks juhatus otsustama 30 päeva jooksul, mitte 90 päeva jooksul
3. Kasutada litsentsitasudest laekuvaid vahendeid selliselt, et 50% vahenditest läheks noortemale ja mv-te sihtotstarbeliseks kasutuseks ning 50% ulatuses läheks reitingute arvestamisega seonduvate kulude katteks; Koosolekul selgus, et tagurpidi arvestust, mille kaudu selguks palju litsentsitasusid reaalselt oleks vajalik korjata ei ole keegi teinud. Opereeritakse numbritega 5,10,15,20, kuid kas need on põhjendatavad ja millele raha ikka täpselt kulub ei osanud asjaomastest konkreetselt keegi vastata- asi jätkuvalt ebaselge.
Esitatud ettepanekuid ei toetanud kivistnägudegakaljukindlalttõsiselilmelvaikivad.
Laagri MAEKK on teinud EML-ile mitmeid ettepanekuid parima sooviga, et liiduasjad saaks üheselt arusaadavaks, selgemaks ja avatumaks. Samuti oleme edastanud korraldatavate maleürituste info maleliidule. Ootame tagasisidet mida saaksime omaltpoolt veel Maleliidu heaks teha või mida saaksime paremini teha!

Ardi Tedrema
Laagri MAEKK

Anonymous said...

Peep kirjutas:

"Alustuseks peab iga klubiline seltskond endalt küsima, kas ja mida ta tahab üldse maleliidule anda, miks tal seda katust vaja on."

See on geniaalne tekst. Malemaja katusekambri ukse kõrvale pannakse umbes 30 aasta pärast pronksist bareljeef ja selle kõrvale tuleks just need sõnad raiuda.

Spordialade föderatsioonid tegutsevad üldjuhul sportlaste (nii noorte kui ka täiskasvanute)huvides, mitte vastupidi, nagu meil kombeks, s.t. sportlased föderatsiooni huvides.

Aga küsimus: "miks tal seda katust vaja on" on tõesti hea retooriline küsimus. Tõepoolest, MIKS?

Marek Kolk said...

"Spordialade föderatsioonid tegutsevad üldjuhul sportlaste (nii noorte kui ka täiskasvanute)huvides, mitte vastupidi, nagu meil kombeks, s.t. sportlased föderatsiooni huvides. "

Tuletan meelde, et EML ei ole Vene tn 29 vaid klubide ja seltside ühendus. Selleks on vast kokku tuldud ühe organisatsiooni alla, vastasel korral milleks üldse on vaja koonduda?

Kui aga juba on koondutud, siis tuleb ka lahendada sellised probleemid, nagu juhtimine, organiseerimine, esindamine, sissetulekud ja väljaminekud jne.

Anonymous said...

3. Kasutada litsentsitasudest...
% ei ole reaalne raha. Anname 50% ühele asjale ja 50% teisele asjale, aga palju siis rahaliselt? Jagame 2-e või 2000-et EUR-i, vahe on suur!
Palju kulub reitinguarvestuse pidamiseks?
Kõik peavad ülioluliseks, kuid tehtavaid kulusid ei vaevuta selgeks tegema!
Ardi, kui uur on reitingute ülalpidamiskulu? Paku!
Kui Sinu pakutud jaotuskavale midagi üle jääb, siis jagame %-ga :-)

Peep said...

Minu ettepaneku kriitikast loen järjekordselt välja, et kriitikute meelest on maleliidu põhiline ülesanne hankida klubidele raha. See ei toimi ju. Klubidel peab olema ka midagi ette näidata ja seda eriti olevikus, ka tulevikuvisioonist on abi. Kuulsusrikas minevik ei paista töötavat. Imelikul kombel saab raha hankida rahaliselt tugevatele.

Anonymous said...

Kui Sinu pakutud jaotuskavale midagi üle jääb, siis jagame %-ga :-)

Mis mõttetu targutamine see on, kui tead ütle välja, kui palju reitingute ülalpidamiskulu on.

Anonymous said...

Peebule:
EML on riigi silmis ainult selle jaoks, et tema kaudu jagataks riigiraha, et ise sellega mitte tegeleda.

Tooge arvud välja ja arutagem, kuhu raha kulub ja palju vaja on. Võibolla pole sellist katusorganisatsiooni nagu EML vajagi. Salatsemine ei vii asja edasi.

Anonymous said...

Väike nõuanne nõukogule/juhatusele: tooge arutelud maleavalikkuse ette ja ärge laske ennast lollitada telefoni teel esitatavate argumentidega.

Tuletage kasvõi meelde, mis "lisainformatsiooni" teile edastati esmakordsel Laagri klubi ja ka klubi Fellin liikmelisuse arutamisel.

Anonymous said...

Sattusin esimest korda praegu eesti kiirmale mv juhendit lugema, no naera puruks, järjekordne isemajandav turniir. Kus keegi kolmanda koha eest võib jälle saada 3 eurot. Omalt poolt polegi maleliidul garanteeritud auhinnafondi, võtku või kõik osamaksed endale, aga maletajad peaksid ikka teadma, mille peale mängitakse kui kohale tulla. Ja 35% võetakse veel nagunii niigi tühjast auhinnafondist oma meeleheaks. Oh millest me räägime siin üldse. Tekib küsimus, kas see uus president asub tööle (viib kurssi end) uuest aastast või mis?

Anonymous said...

Vanasti Eesti meistrivõistlustel osalustasu ei olnud. Nüüd on see soliidne. Kiirmale peaks tavamalest odavam olema, partiiprotokollilehti tarvis ju ei ole. Age eks turniirid ole ju ikka lojaalsuse kaardistamiseks. Ühed käivad EMTÜ turniiridel, teised EML omadel.

Anonymous said...

Kuidas saab nii lihtsameelne ja ükskõikne olla?
Marek on kordivalt seletanud ja rääkinud, rääkinud...
Tema reitingu arvestamise ja pidamise kulusid tasa ei saa.
Uus ettepanek oligi ju selle valdkonna kulude katmiseks.
Pole kuulnud, pole näinud ja hakkabki jälle peale, et jagame reitingute arvestamise reha %-ga paremale, vasakule. Nii sõbrad ei saa :)

Anonymous said...

Huvitav oleks teistelgi teada, mis lisainformatsiooni juhatusele siis esitati?
Või ainult sõnakõlks?

Anonymous said...

"rääkinud, rääkinud..."

ja kui suur see kulu siis on? Eurodes paluks!

Kihlveokontor said...

Panused tõusevad, 15-1 vastu et järgmine nädal ei riputata üles üldkoosoleku protokoll EML kodulehele tutvumiseks.

Anonymous said...

Kus saab panustada! Arvan, et riputatakse üles.

Anonymous said...

Tee pudi valmis ja pane suhu, uuri ise!
Kulu ei tea aga jagama on mihklid ning veel %-ga :)

Anonymous said...

Reitingute arvutamiskulu saab ilmselt kirjeldada mingi lineaarse seosega. Üks osa sellest kulust on nn "programmeerimiskulu", mis on peamiselt aega-ajalt tehtav suurem ettevõtmine, nagu Mareki viimane suurem ümberkorraldus. See osa on konstantne suurus; töö mille suurust ja hinda oskab ilmselt ainult Marek peale valmis saamist hinnata.
Teine osa on n.ö. regulaarsete ümberarvutuste kulu. See sõltub sellest, kui tihti me ümberarvutusi tahame, kas korra kuus või korra paari nädala takka vms. Iga turniiri üldandmete andmete sisestamisel on ilmselt olemas mingi konstantne ajakulu komponent, ka seda saab arvudes esitada. Lisaks sellele sõltub sisestus ja parandustöö turniiri suurusest - ilmselgelt kulub 100 osavõtjaga turniiri peale rohkem aega kui 10 osalejaga tuirniiri peale. Kui Marek loeb andmeid sisse failidest, ka siis on need komponendid olemas.

Kokku võttes võiks valem olla selline
A+Bx+Cy+Dz, kus A on süsteemi loomise püsikulu, x - ümberarvestuste arv, B ühe ümberarvestuse korra hind,
C - ühe turniiri sisetamise püsikulu, y - turniiride arv, D
ühele turniirikirjele kuluv sisestus jms tööde kulu, z mängijate arv turniiril.
Mina pooldan litsentsitasu maksu, tingimusel, kui see raha läheb ainult reitingute arvutamiseks ja ei lähe kusagile mujale ebaselgete kulude katteks.

Anonymous said...

> Kihlveokontor said...
> Panused tõusevad, 15-1 vastu et
> järgmine nädal ei riputata üles
> üldkoosoleku protokoll EML
> kodulehele tutvumiseks.

EML võiks vastavasisuliste kihlvedude vahendamise enda peale võtta ja sellest omale stabiilse sissetulekuallika kujundada. Nad hoolitsevad ise selle eest, et põnevaid kihlvedusid tekiks, meie hoolitseme selle eest, et osalejaid oleks. :-))))

Mina igatahes panustaksin sellele, et SEEKORD erandina protokoll ilmub ja saaksin siis oma raha 15-kordselt tagasi. Iseasi muidugi, et protokoll ei ole ilmselt sõnasõnaline koopia, vaid veidi teatud suundades kallutatud.

Anonymous said...

Ei hakka Marek neid võistlusi ise sisestama - ta annab teada, mis formaadis ta neid tahab ehk mis loosimisprogrammi tuleb kasutada.
Kes ei suuda tulemusi failina saata, selle võistlus jääb arvestamata.

Pmst saab suurusjärgu, mis summaga tegu välja arvutada - litsentsitasu suurus on ju maha hõigatud. Ilmselt on see juhatusel olemas ja andku ka siin teistele teada. Tegu peaks olema üsna kopsaka summaga. Aga kui on kokku lepitud, et kõik läheb reitingute arvestamiseks siis nii ongi.

Mida Marek arvab või kuidas asja näeb?

Anonymous said...

Kui Marek on teinud head tööd, siis võiks EML tal selle programmi kogu naha ja sarvedega ära osta. Marek ise aga osutaks edaspidi pigem tehnilise toe teenust nn "programmeerimiskulu" raamides.
Muu, s.h. sisendandmete korrastamine(korrektsed nimed, kirjavead jmt) on pigem rutiinne töö ja ei nõua "tohtri" kvalifikatsiooni.

Marek Kolk said...

Miks ma peaks oma tööhobuse maha müüma?

Anonymous said...

Eks see ole pigem läbirääkimiste teema. :)

Male jätkusuutlikkuse huvides peaksid kõik reitingu arvutamisega seotud jupid kuuluma EMLiidule, mitte eraisikule.

Anonymous said...

Vägisi ei saa loomingut ära osta.
EML võib tahta, Marek ei pea müüma ja keda nüüd süüdistada!?
Kui maletajad reitinguarvestust soovivad, tuleb maksta ja ei saagi litsensitasusid kellegi ettepanekul kuhugi paika panna.
Ettepanekud on toredad, kuid soovitav oleks enne asja taus selgeks teha!

Anonymous said...

Sõltub, kuidas keegi "projekti" EML vaatab. Kui nagu rahateenimise allikat, siis las lollid maletajad maksavad, võim ju mede meeste käes.

Kui aga mitte kui rahamasinat - sõnaga siinkohal võiks president midagi arvata. Ta meeskonnas on ju tipptasemel it-firma juht. Ei usu hästi, et Marekiga ei jõutaks win-win lahenduseni.

Anonymous said...

Käsitsi turniiri andmete sisestamine ja reitingu kalkureerimine on küll kiviaja süsteem. Vaja on luua andmebaas ja kirjutada script, mis turniiri tulemused sisse loeb.
K.S. - ole mees ja tee ära, ideaalne võimalus midagi kasulikku male jaoks teha.

Anonymous said...

Arvata võib, et Marek ei tee seda tööd käsitsi, vaid just umbes nii, nagu eelkirjutaja soovitab.

Anonymous said...

jupid kuuluma EMLiidule

Huvitav, kuidas teiste EMLiidu "juppide" ehk varandustega lood on?

Professionaalne audiitor-nõukogu liige võiks huvi tunda ehk teha veidi revidendi tööd.

Kas on veel EML oma näiteks Staunton malenupud, el. kellad, hirmkallid jugoslaavia päritolu malelauad/nupud/kellad, mis vajalikud partiide online edastamiseks interneti avarustesse, litsenseeritud maleprogrammid ja -baasid, raamatukogu vara vms?
Või on äkki puukfirmadele nimel?

Anonymous said...

Lugupeetav (? :P) anonymous 4:22PM?

Pole eriti kindel kas sa tahad ka oma küsimustele vastust või on sinu küsimuste eesmärk ainult mõtut kära tekitada? Kui oleks ka tõeline huvi, siis sa esitaksid oma küsimuse otse uuele presidendile. Olde kriitikute tase on ainult muude kommentaaride all vahtu peksta.
Pole mingi ime et klubide enamus Oldet toetab.

Anonymous said...

Ülalpool esitatud võibolla mitte kõige heatahtlikumale küsimusele on lihtsad ja selged vastused: kõik ok ja pole mõtet muretseda või kontrollime üle ja anname teada või pole kellegi asi või üldse mitte reageerida.
Selle asemel rääkida enamuse palavast armastusest HO vastu on naljakas!

Anonymous said...

Selleks et saaks vastata, peaks olema ka küsimus õigetele isikutele esitatud. Allpool anti võimalus küsimusi esitada uuele presidendile. Selle asemel et seda võimalust kasutada, levitatakse ikkagi muude küsimuste all kuulujutte. Või arvate et president hakkab ka siinse teema all olnud kuulukatele vastama? Imestama paneb, et ka Ardi Tedrema postitas oma ettepanekud siia teemasse, selle asemel oleks võinud ju Korobeiniku käest otse küsida, mis ta arvab nendest ettepanekutest.

Ardi Tedrema said...

Kallid Sõbrad!

Laagri Male Arendamise ja Edendamise Keskus-Klubi esitas 01.12.2011 Maleliidu Nõukogule ja Juhatusele alljärgneva palumise.




Eesti Maleliidu Nõukogu
Eesti Maleliidu Juhatus


Üldkoosoleku protokolli ärakirja edastamine

Vastavalt mittetulundusühingute seaduse p(7) sätetele tuginedes- osundame # Pärast 14 päeva möödumist üldkoosoleku lõppemisest peab protokoll olema liikmetele kättesaadav. Liikmel on õigus saada üldkoosoleku protokolli või selle osa ärakirja.# palub Laagri Male Arendmise Keskus-Klubi esitada võimaluse korral 20.11.11 toimunud Maleliidu üldkoosoleku protoklli ärakiri ja võimalusel koos protokolli juurde kuuluvate oluliste lisadega. Esitame käesoleva taotuse põhjusel, et 14 päeva möödub pühapäeval 04. detsembril, mis on puhkepäev. Seega eeldame, et protokoll on juba eelnevalt vormistatud ja heas usus kõikidele Maleliidu liikmetele ettevalmistatud seaduses sätestatud nõuetele vastavalt.

Kahetsusväärselt juhime tähelepanu asjaolule, et Maleliidu kodulehel avalikusele esitatud uute litsentsireeglite avaldamisel ei ole arvestatud esitatud parandusettepanekuid, mis leidsid toetamist 20.11. toimunud üldkoosolekul.



Parimat, ja Heade Koostöö Soovidega

Ardi Tedrema

Laagri Male Arendmise Keskus-Klubi nimel


Maleliidu Nõukogu esimehele esitame kindlasti omapoolsed küsimused ja ettepanekud maleelu parendamise parimas valmisolekus.

Ardi Tedrema